Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Flexladere på kvadrat

Startet av aronesen, lørdag 11. november 2017, klokken 18:33

« forrige - neste »

aronesen

Er det noen som vet effekten på Flexladere på kvadrat? Testet de i dag med min Q210 ettersom det var rimelig fullt ellers, men mye ledig her. Det ble da anslått 2:40 fra 30%. Da jeg hentet bilen etter 1:30, var den kommet opp på 89%. Det gir en ladehastighet på ca 9 kWt . Er det max hastighet man kan forvente?
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Rollep

Ifølge Grønn Kontakt er det 22 kW ladere, så det burde jo gå betydelig fortere enn det du fikk inn på din Zoe.

https://gronnkontakt.no/?id=KVADRAT
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

aronesen

#2
Ja, jeg fant ikke denne da jeg la ut spørsmålet.
Ser at det står fra 3-22 kW. Det kan tyde på at de er lastballansert og at du må være ganske alene tilkoblet for å få 22kW.
Ved mange brukere blir det ikke rare ladefarten.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Jærbuen

Hva betyr egentlig Type2: kr. 0,75 per kW per 15 minutter? Hva skjer etter 15 minutt? Jeg har ladet 30 minutt på Grønn Kontakt , og ikke merket noe på prisen etter 15 minutt
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

jkirkebo

Sitat fra: Jærbuen på lørdag 18. november 2017, klokken 16:55
Hva betyr egentlig Type2: kr. 0,75 per kW per 15 minutter? Hva skjer etter 15 minutt? Jeg har ladet 30 minutt på Grønn Kontakt , og ikke merket noe på prisen etter 15 minutt

Du betaler pr. påbegynt 15 minutter?

Lader du med 11kW så blir det for 15 minutter 11*0,75=8,25 kroner. Det gir en pris på fra 3,- pr. kWh og oppover. Ikke spesielt billig, jeg betaler ikke mye over 3,- for CHAdeMO-hurtiglading hos Fortum. Saktelading typisk 1,60 pr. kWh eller så hos Fortum.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

automat

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 18. november 2017, klokken 17:29

Du betaler pr. påbegynt 15 minutter?

Lader du med 11kW så blir det for 15 minutter 11*0,75=8,25 kroner. Det gir en pris på fra 3,- pr. kWh og oppover. Ikke spesielt billig, jeg betaler ikke mye over 3,- for CHAdeMO-hurtiglading hos Fortum. Saktelading typisk 1,60 pr. kWh eller så hos Fortum.

Lader man på 22kW-stasjonene til Fortum (1 kr/min), så blir vel dette billigere en GK, hvis man har 22kW lader i bilen. Men dyrere hvis man har 11kW.

Og jo treigere lader man har i bilen, jo mer går prisen i GK's favør.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA