Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Veier god showroom rabatt på S90D opp for AP1 istedenfor AP2?

Startet av spirrevipp, tirsdag 27. desember 2016, klokken 20:37

« forrige - neste »

spirrevipp

Vurderte i utgangspunktet kun egenkonfigurert Tesla S eller X, med AP2 på "must have" lista. Ble litt usikker når showroom rabatten begynte å bli litt størrelse på. Hva synes folket? Dette vil evt. bli min første elbil.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Havebigfun

Hva som er riktig for deg avhenger av ditt kjøremønster. Kjører du mye/mange kilometer på "kjedelige" veier dvs motorveier er AP2 etter min mening viktig. Blir det mest korte turer på eks. vestlandsveier er AP1 etter min mening tilstrekkelig. Idag får man så mye rabatt på AP1- biler at mye av verditapet er allerede tatt av Tesla.
Jeg tror ikke at AP1 biler selges brukt til mye lavere priser enn AP2 når den tiden kommer- da er begge gamle og det nyeste er AP4/5 eller 6 :o 8).
Her er det mange "nerder" som tildels også har god økonomi- det preges slike avstemminger av.

Det at det er mange "nerder" her gjør dette forumet til et sted hvor det er samlet enorm kompetanse- det er vi glade for  :).

chress41


jkirkebo

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 27. desember 2016, klokken 22:33
Hva som er riktig for deg avhenger av ditt kjøremønster. Kjører du mye/mange kilometer på "kjedelige" veier dvs motorveier er AP2 etter min mening viktig. Blir det mest korte turer på eks. vestlandsveier er AP1 etter min mening tilstrekkelig.

Blir det ikke motsatt? I følge Tesla skal AP1 kun brukes på gode veier med midtdeler, mens AP2 etterhvert skal klare alle typer veier. Altså AP1 greit nok på kun motorvei mens smale og svingete veier krever AP2?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

nie

Tesla sine tilbud på 90D om dagen er heeelt utrolig bra. Løp og kjøp, du kan ikke trå feil med en av disse AP1-bilene.
Når/hvis Tesla får AP2 til å funke kan du heller vurdere å bytte bil. Isåfall selger du din 90/AP1 med et meget behagelig verditap og kjøper AP2 eller kanskje mest sannsynlig AP3

Bjoris

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 27. desember 2016, klokken 23:35
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 27. desember 2016, klokken 22:33
Hva som er riktig for deg avhenger av ditt kjøremønster. Kjører du mye/mange kilometer på "kjedelige" veier dvs motorveier er AP2 etter min mening viktig. Blir det mest korte turer på eks. vestlandsveier er AP1 etter min mening tilstrekkelig.

Blir det ikke motsatt? I følge Tesla skal AP1 kun brukes på gode veier med midtdeler, mens AP2 etterhvert skal klare alle typer veier. Altså AP1 greit nok på kun motorvei mens smale og svingete veier krever AP2?

Jo, dette er jo riktig og derfor dumt å gi bastante råd når en ikke har satt seg inn i hva AP2.0 kan gjøre. Mange tror at AP2.0 bare er "selvkjøring" og at de ellers er like, men slik er det jo langt fra...

MEN selvsagt kan det bli like god økonomi å kjøpe en rabattert AP1.0 bil, du får neppe 80-90.000 mer for en AP 2.0 bil om noen år, utviklingen vil gå raskt til noe enda bedre, men det er tross alt ett kvantesprang mellom 1.0 og 2.0...

nie

Sitat fra: chress41 på tirsdag 27. desember 2016, klokken 22:58
Gi oss spec og pris på showroom bilen.
Det ville jeg ikke gjort.
Tesla liker dårlig at de konkrete tilbudene på inventory-bilene havner på nett.

tiger`n

Sitat fra: nie på onsdag 28. desember 2016, klokken 00:33
Sitat fra: chress41 på tirsdag 27. desember 2016, klokken 22:58
Gi oss spec og pris på showroom bilen.
Det ville jeg ikke gjort.
Tesla liker dårlig at de konkrete tilbudene på inventory-bilene havner på nett.
For all del, la oss holde det hemmelig. Slike ting kan ikke lekke ut.

nie

Sitat fra: tiger`n på onsdag 28. desember 2016, klokken 00:48
Sitat fra: nie på onsdag 28. desember 2016, klokken 00:33
Sitat fra: chress41 på tirsdag 27. desember 2016, klokken 22:58
Gi oss spec og pris på showroom bilen.
Det ville jeg ikke gjort.
Tesla liker dårlig at de konkrete tilbudene på inventory-bilene havner på nett.
For all del, la oss holde det hemmelig. Slike ting kan ikke lekke ut.
Hver og en får selvsagt gjøre som man vil men et konkret tilbud fra Tesla er ikke nødvendigvis ment for offentliggjøring på Internett....men igjen; dette er opp til den enkelte å vurdere.

HKS

Hva har du i dag?

Tviler på at AP2 kommer til å være nok for å få "full autonom kjøring", og i løpet av de neste årene kommer det sikker til å dukke opp både AP3, 100D (om ikke mer) og sikkert også andre oppgraderinger i forbindelse med Model 3 lanseringen.

For 90.000 kroner er ikke AP2 verdt det.
Tesla Model 3 Long Range

Bjoris

Sitat fra: HKS på onsdag 28. desember 2016, klokken 02:18
Hva har du i dag?

Tviler på at AP2 kommer til å være nok for å få "full autonom kjøring", og i løpet av de neste årene kommer det sikker til å dukke opp både AP3, 100D (om ikke mer) og sikkert også andre oppgraderinger i forbindelse med Model 3 lanseringen.

For 90.000 kroner er ikke AP2 verdt det.

Når en snakker om rabatt så husk å skrell bort pris for AP først så en ikke sammenligner EAP mot AP 1.0 eller enda berre Selfdrive mot 1.0

alda

Han en facelift AP1-bil där jag valde att inte aktivera AP vid köp. Så mitt val hadde varit enkelt i din situation...

Kör mest tråkig motorväg, men har inte saknat AP. Verkar ju nu som det är mer problem än fördelar med AP, när det kommer en fullvärdig autopilot som är färdigtestad så är jag klar - men det verkar inte som vi är helt där ännu.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

turfsurf

Sitat fra: nie på onsdag 28. desember 2016, klokken 00:52
Hver og en får selvsagt gjøre som man vil men et konkret tilbud fra Tesla er ikke nødvendigvis ment for offentliggjøring på Internett....men igjen; dette er opp til den enkelte å vurdere.
Hvis ett tilbud ikke er unntatt fra offentligheten så må et jo være opp til den enkelte. Skjønner ikke at det skal være ett problem for Tesla. Heller ett problem for den som legger ut tilbudet, kan risikere at noen andre snapper opp bilen...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Kim Kim

Har dere forsøkt å forhandle pris med Tesla og lykkes noen gang? De svarer jo alltid at de behandler alle likt og prisene får man aldri gjort noe med. Tro meg, jeg har forsøkt å forhandle flere ganger.

Tilbudene til Tesla er ikke personlige, offentlige, og alle får samme pris så det er bare å opplyse om de. Ingen risk ved å gjøre det uansett
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

spirrevipp

Tusen takk for alle innspill og stemmer, det var til god hjelp i en hektisk kjøpsprosess... endte opp med å bestille bil i dag, S90D m/ AP1 og endel utstyr. Grunnen til at jeg opprinnelig hadde AP2 på "must have" listen var for å få den fulle Tesla opplevelsen med nye funksjoner og forbedringer ota. Det er mest småkjøring og kortere turer bortsett fra 2-4 litt lengre turer i løpet av året (kjører ikke mer en ca 15k i året), så et sterkt behov for AP2 har jeg ikke - synes bare det virket spennende å være med på AP2 løpet.

Kommer ikke til å dele endelig pris siden jeg ble bedt om å ikke gjøre det.

Hvis noen er i handlemodus og interessert i en inventory bil så er det verdt et forsøk å kaste seg på telefonen til nærmeste Tesla showroom og se om det fremdeles er noen inventory biler de vil få ut før slutten av året.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA