Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mine første timer i min nye Model X!

Startet av Kim Kim, mandag 21. november 2016, klokken 23:31

« forrige - neste »

Kim Kim

Denne tråden på Model S forumet er meget populær, og har selv fulgt med på den over lang tid, og da særlig i tiden før egen levering.
Den hjelper kanskje også litt med ventetiden for oss som gleder oss med bil i bestilling.

Hadde vært morsomt om vi kunne starte denne tråden også for Model X da det er mange fine historier i den andre tråden. 
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Kim Kim

Bump!

Må vel være noen som har noen solskinnshistorier å dele nå snart. 

Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

hnrk

Sitat fra: Kim Kim på tirsdag 06. desember 2016, klokken 20:34
Bump!

Må vel være noen som har noen solskinnshistorier å dele nå snart.

Lite solskinn i November, sola er jo knapt synlig ;p
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

Kim Kim

He he litt svartmaling av Sven Erik da, som ber oss kansellere og velge en annen bil.
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Go-carter

Sitat fra: Kim Kim på tirsdag 06. desember 2016, klokken 20:34
Bump!

Må vel være noen som har noen solskinnshistorier å dele nå snart.

Onkel henter ut sin i morgen (X90D AP1), så kan se om det er noe solskinn å meddele fra den kanten :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Nasatech

Er veldig fornøyd med min Model X.

Får masse skryt av den fra alle som sitter på. Både store og små. Får også skryt av folk som kommer bort til meg på gaten og vil prate bil. Det skjer ikke ofte med andre biler tror jeg!

Har kjørt utallige ganger opp og ned til Beito. Både med og uten henger. Har vært 2 ganger i Danmark og i dag skal jeg ned dit igjen. Bilen står til lading nå og dette er faktisk første gangen jeg lader bilen 100%.

Har P90DL og fikk den i august. Er en Founder, så har alt av utstyr.

Hadde Model S tidligere og det var den beste bilen jeg hadde hatt. Har hatt mye BMW osv. og er enig om at kvaliteten i BMW i forhold til min gamle Model S var stor, men jeg syntes allikevel Model S var bedre. Nå er det Model X og jeg kunne aldri tenke meg en annen bil!!

Jeg har forresten aldri hatt noe problemer med FWD dørene. Har parkert på de merkeligste steder og dørene oppfører seg alltid eksemplarisk. Det eneste problemet jeg har hatt er om de som skal sitte på går helt inntil døren før jeg skal lukke opp. Da tror bilen den står inntil noe og vil ikke åpne helt. Det løses lett ved å holde "døråpnerknappen" inne :)

Super bil!

hnrk

Nå har jeg hatt Lady MacBeth i 20 timer. Det mest påfallende med bilen må være det at veien dit du skal blir mye lenger enn med andre biler. Fra Tesla-butikken og hjem er det f.eks. i en vanlig bil 6-7km, men i Teslaen var veien hjem hele 45km. Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva som skjedde, men jeg har noen vage minner om svingete veier i perferien, manisk latter fra undertegnede og noe over gjennomsnittetlig strømbruk.

Enda godt jeg gikk for 90D og ikke P90D/P100D, for da hadde jeg antakeligvis ikke vært hjemme enda ;)
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

Nasatech

ha, ha... Det høres kjent ut :)

Og merker jeg tar bilene oftere enn før. Før tok jeg noen ganger trikken til byen. Det skjer ikke lenger :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA