Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Next Gen seter historie - borte fra konfiguratoren

Startet av rmr, onsdag 14. desember 2016, klokken 11:29

« forrige - neste »

rmr

En stund har man fått bestilt de nye setene i P100D og S90D , men fra i dag får man kun bestilt de nye premium setene , fra S60 til P100D

Håper de er bra :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Cookie Monster

2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

rmr

S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Mazzbot

Tesla model 3 reservert 31/3 .

Vaagen

2012 Nissan LEAF Glacier Pearl
2016 Tesla Model X60 "The Last Titan"
Reservert Model ≡

BMW850

Det de burde ha gjort er å tilbudt sports-seter med justerbar lårstøtte, altså tilsvarende som i BMW. Har forstått at dette er like håpløst i Model X som det er i Model S, både på Next-gen og standardseter.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

spirrevipp

For oss som ikke er så bevandret i Tesla verden og historikken bak hvilke seter som har vært tilbudt opp igjen; Er dette samme seter som sitter i ModelX? Lest noen innlegg som klaget på sittekomfort ved langkjøring i Model S og mente at Model X setene var bedre.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

rsomby

Ultrahvite har erstattet lysegrå? Tja, skeptisk til ultrahvitt...

Liker også de nye tekstilsetene.

Diravi

Er de nye setene kommet til landet ennå? Evt. fra hvilken produksjonsdato sånn ca?

Liker også de nye tekstilsetene.  :)
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

OleI

Noen som har bil i bestilling og har hørt hva som skjer med seter?
Jeg bestilte en 60D bil med NG før X setene ble tilgjengelig, men lurer veldig på hva som skjer videre.
Jeg ringte sporenstreks inn for å høre om jeg kunne endre til hvitt interiør med X stoler, det fikk jeg ikke lov til da min bestilling var så langt opp mot produksjon. Bilen er fremdeles ikke i produksjon og ønsket er like sterkt... Noen sjans for å kunne håpe på at de i det minste endret til X stoler ?

Kim Kim

Tror du ganske sikkert vil få premium stoler om bilen ikke er produsert enda, jeg vet det kommer en Model S rett over jul som var bestillt med Next Gen og som allerede har dette.

Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Øyvind.h

Sitat fra: BMW850 på onsdag 14. desember 2016, klokken 13:03
Det de burde ha gjort er å tilbudt sports-seter med justerbar lårstøtte
Enig! Såfremt vi ikke snakker komfortable sportsseter.

Jeg var kritisk til Blakers kommentarer om setene i Model X (dårlige, manglet lårstøtte) for jeg fikk ikke den opplevelsen når jeg prøvesatt i mars i år.
Men jeg var innom hos Tesla Grorud i helgen og prøvesatt i 6-seteren der. Da tenkte jeg umiddelbart på hvor kort sitteputen var og Blakers kommentar. Følte at ryggen på setet plasserte meg lenger ut i sitteputen enn i Nextgen-setet. Men etter å ha stilt på setet slik at seteputen var tiltet helt opp i front og helt ned bakerst satt jeg bedre. Kanskje korsryggstøtten også var kjørt helt ut? Usikker! Men sitter man med veldig flat sittepute vil jeg tro man fort sliter med lårstøtten.

Når det gjelder stivhet synes jeg X-setene er litt for myke. Kanskje fått påpakk fra amerikanere med Nextgen? Jeg blir ikke sliten på langtur i nextgen-setene, de er jo ikke akkurat stive bøtteseter  Men X`ens seter er mykere enn min preferanse.
Hadde jeg bestilt nextgen og fått X-setene hadde jeg blitt litt skuffet kjenner jeg. Men begge deler er gode seter, så det er ikke verdens undergang. Bedre lårstøtte vil jeg nok tro kommer i neste revisjon av setene.

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

OleI

Min Model S gikk i produksjon 24. Desember og så først igår at teksten var endret under MyTesla - stolene var nå byttet til premium! :-D  Disse setene passer ihvertfall min kropp mye bedre enn NG.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA