Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

12v problemer

Startet av odky, mandag 26. desember 2016, klokken 15:49

« forrige - neste »

odky

Når jeg i går skulle legge ut gavene fra julefeiring var bilen helt død. Speilene svingte ikke ut, og jeg fikk ikke låst opp dørene på vanlig vis. Var i kontakt med Hyundai assistanse som skulle sende bergingsbil. Jeg dro ut en skjøteledning og koblet til laderen, men det var ingen ting som tydet på at den tok lading. Når bilen ble parkert på julaften hadde den over 70% på batteriet. For moroskyld målte jeg spenningen på 12v batteriet, det viste 9,3v..... Bilbergeren ringte etter få minutter, og vi ble enige om å sette på en batterilader ettersom jeg hadde litt tid. Det gjorde susen
Tesla Model Y LR blå (bestilt 4.8.22)
Tesla Model 3 LR blå (2019)
Hyundai Ioniq blå (2016) solgt

Elbil fundamentalist

Kan være DC-DC konverteren er ødelagt. Isåfall garantisak...
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

odky

Sitat fra: Elbil fundamentalist på mandag 26. desember 2016, klokken 16:15
Kan være DC-DC konverteren er ødelagt. Isåfall garantisak...
Ikke godt å si,  ingen feilmeldiner... Det er  uansett kjedelig på en fem dager gammel bil.
Tesla Model Y LR blå (bestilt 4.8.22)
Tesla Model 3 LR blå (2019)
Hyundai Ioniq blå (2016) solgt

TB

Var ein annan Ioniq som hadde samme symptom? Eller var ikkje den tom 12?

Uansett, den står vel framleis på verkstad med ukjent årsak?

Virkar som det er ein modul som henger seg opp, og tapper ut 12V fortere enn det som er planlagt. Eller feil produksjon på 12V batteri, slik at batteriet har nesten ingen kapasitet, men raskt går opp til normalt nivå når det blir lada.

Om DC-DC ikkje virkar vil eg tru det kjem tydelig feilmelding.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA