Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Driver profiles styrt av keyfob

Startet av olemorten76, lørdag 24. desember 2016, klokken 08:12

« forrige - neste »

krister461

Sitat fra: Øggen på søndag 25. desember 2016, klokken 22:27
Elon twittra at alle som hadde bilen påkobla wifi blei prioritert no på siste update, og at det tok lengre tid for 3G/4G
Tja. Det har blitt påstått før, men jeg fikk updaten tidlig på 3G denne gangen i alle fall...

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: krister461 på søndag 25. desember 2016, klokken 22:33
Sitat fra: Øggen på søndag 25. desember 2016, klokken 22:27
Elon twittra at alle som hadde bilen påkobla wifi blei prioritert no på siste update, og at det tok lengre tid for 3G/4G
Tja. Det har blitt påstått før, men jeg fikk updaten tidlig på 3G denne gangen i alle fall...
+1
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Brede

Og her står jeg på WiFi uten oppdatering  ;D

Men jeg fikk nye kart til navigasjonen i går da, så har da fått noe i jula.

Kvark

Oppdateringen venter, men får ikke oppdatert på grunn av 12v battery som rapporterer at det er svakt.  >:(
S85D

Ellemelle

Jeg ringte til support, og de ba meg om å reboote bilen på en måte jeg ikke har gjort før:

Først sørg for at alle dører er lukket. Trykk inn bremsen samtidig som du rebooter med scrollehjulene. Hold bremsen og hjulene inn helt til du ser Teslalogoen på midtskjermen.

I følge teknisk support vil en slik utvidet restart sørge for at kommunikasjonen mellom bilen og Tesla restartes også. Jeg fikk softwareoppdateringen noen timer etter jeg gjorde dette.

lunitiks

Sitat fra: Øggen på søndag 25. desember 2016, klokken 22:27
Elon twittra at alle som hadde bilen påkobla wifi blei prioritert no på siste update, og at det tok lengre tid for 3G/4G

Sparekniven ute ?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Nå ja, de to bilene som står på tunet her er ikke påkoblet wifi. Den ene fikk oppdateringen omtrent samtidig med at den ble kjent, mens den andre ikke har fått enda. Så det er nok på lykke og fromme fremdeles.

olemorten76

#22
Etter oppdatering glemmer bilen fobenes driverprofile tilknytning for hver gang, i tillegg til innstillingene til nye 5 bånds eq'en som alle er flate neste gang jeg går ut til bilen.
2022 Model Y long range i bestilling
2018 BMW i3 FC LCI

Guybrush

Sitat fra: olemorten76 på mandag 26. desember 2016, klokken 11:35
Etter oppdatering glemmer bilen fobenes driverprofile tilknytning for hver gang, i tillegg til innstillingene til nye 5 bånds eq'en som alle er flate neste gang jeg går ut til bilen.

Prøvd en reboot av skjermen?

olemorten76

2022 Model Y long range i bestilling
2018 BMW i3 FC LCI

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA