Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Driver profiles styrt av keyfob

Startet av olemorten76, lørdag 24. desember 2016, klokken 08:12

« forrige - neste »

olemorten76

Denne funksjonen dukket opp i release notes da jeg oppdaterte bilen i morges, og det er noe jeg har savnet og ventet på.  Man skal altså kunne parre nøkkelen til profilen under settings/driverprofiles. Dette alternativet dukket ikke opp hos meg. Noen andre som har fått denne funksjonen oppe å gå?
2022 Model Y long range i bestilling
2018 BMW i3 FC LCI

BømloBjørn

#1
Testa litt i går kveld... Gå inn på profilen din, der kan du velge den nøkkelen som er i bilen for øyeblikket.  Fob2 for min del

olemorten76

Takk! Fungerte nå, andre gangen jeg gikk inn i bilen etter oppdateringen. Nyttig funksjon, slipper nå å krype lutrygget inn i bilen etter at fruen har vært ute å kjørt. Noen ide om hva som skjer dersom begge fobene skulle befinne seg i bilen?
2022 Model Y long range i bestilling
2018 BMW i3 FC LCI

BømloBjørn

nei,  har bare en med på juleferie... 
men tipper at du da får opp begge som mulige å linke til profilen.


Hva som skjer dersom du og fruen ankommer bilen ca samtidig...   vil den mest sannsynlig føle den som er nærmest førerdøra...? (vill gjetting)

alda

Liten digresjon:
När min bil står tillkopplad i garaget kommet inte dörrhandtagen ut automatiskt, är det standard? Måste låsa upp med dubbelklick på fob...
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

o.b.lix

Sitat fra: alda på lørdag 24. desember 2016, klokken 15:14
Liten digresjon:
När min bil står tillkopplad i garaget kommet inte dörrhandtagen ut automatiskt, är det standard? Måste låsa upp med dubbelklick på fob...

Nei er ikke standard. Da har du noe som forstyrrer signelet eller dårlig batteri i fob. Beste måten å forstyrre signalet er å ha mobil i samme lomme som fob.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Amoss

Sitat fra: o.b.lix på lørdag 24. desember 2016, klokken 16:03
Nei er ikke standard. Da har du noe som forstyrrer signelet eller dårlig batteri i fob. Beste måten å forstyrre signalet er å ha mobil i samme lomme som fob.

Er det ikke også slik at dersom man låser bilen med fob'en så må den også låses opp igjen med fob? Vet ikke om det er en aktuell problemstilling her?
Model S 85D

Tuxedo

Sitat fra: Amoss på søndag 25. desember 2016, klokken 13:20
Sitat fra: o.b.lix på lørdag 24. desember 2016, klokken 16:03
Nei er ikke standard. Da har du noe som forstyrrer signelet eller dårlig batteri i fob. Beste måten å forstyrre signalet er å ha mobil i samme lomme som fob.

Er det ikke også slik at dersom man låser bilen med fob'en så må den også låses opp igjen med fob? Vet ikke om det er en aktuell problemstilling her?
Nei, håndtakene kommer ut når jeg nærmer meg bilen, selv om jeg har låst den med fob.

o.b.lix

Sitat fra: Amoss på søndag 25. desember 2016, klokken 13:20


Er det ikke også slik at dersom man låser bilen med fob'en så må den også låses opp igjen med fob? Vet ikke om det er en aktuell problemstilling her?

Nei det er motsatt. Låser du opp med fob manuelt, må den låses igjen manuelt.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Thor2014

Digger funksjonen.
Nå går setet og rattet tilbake når jeg åpner døren slik at det blir lettere å sette seg inn :)

krister461

Ja, kongefunksjon. Er så gull å ha bil som blir bedre og bedre.

Amoss

Sitat fra: o.b.lix på søndag 25. desember 2016, klokken 15:50
Nei det er motsatt. Låser du opp med fob manuelt, må den låses igjen manuelt.

Aha! Husket i alle fall at det var en kobling her i det minste :)
Model S 85D

Rep

Hei!
Har nettopp kjøpt brukt S85 av Tesla, har ikkje sett noko til denne oppdateringen, alle oppdateringer pr 18/12 iflg. Tesla. Kjem den til alle biler samme dag? :)
Tesla S85 2013
kjøpt desember 2016
Nissan Leaf 2014 Acenta
kjøpt brukt juni 2015 km 17000 solgt 2019 86oookm
Bmwi3 120kw kjøpt ny april 2019
Bestilt BMW M50 i4 24/6

Tuxedo

#13
Sitat fra: Rep på søndag 25. desember 2016, klokken 20:46
Hei!
Har nettopp kjøpt brukt S85 av Tesla, har ikkje sett noko til denne oppdateringen, alle oppdateringer pr 18/12 iflg. Tesla. Kjem den til alle biler samme dag? :)
Nei, de ruller ut i løpet av noe tid.  For et par år siden tok det mange uker før alle hadde fått samme oppdateringen, nå går det vel stort sett på en uke eller to.

Øggen

Elon twittra at alle som hadde bilen påkobla wifi blei prioritert no på siste update, og at det tok lengre tid for 3G/4G
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA