Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skal ikke VP gå ved forvarming?

Startet av Olee, fredag 23. desember 2016, klokken 11:41

« forrige - neste »

Olee

Når jeg starter forvarming med appen går ikke varmepumpen. Starter jeg bilen etterpå, begynner VP å dure med en gang. Skal det være slik?
Har ikke testet med tidsinnstilt forvarming, men antar samme resultat..

BE

---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

bob-bob

#2
Vifter i radiator og varmepumpe starter ved forvarming med app tror jeg ? , dersom bilen står tilkoblet strøm og batteriet ikke er lavere enn battery warning nivå.   ( på nyere leaf er det 17% omtrent på 24kWh typen og ca 14% på 30kWh typen)

Når bilen ikke er tilkoblet strøm bruker den kun varme element såvidt jeg vet.... og stopper forvarming etter 15 minutter.   :P

Olee

Hmm..
Har prøvd med og uten strøm tilkoblet, og med godt over LBW. Nok en genistrek av Nissan?  ::)

bob-bob

Sitat fra: Olee på fredag 23. desember 2016, klokken 13:09
Hmm..
Har prøvd med og uten strøm tilkoblet, og med godt over LBW. Nok en genistrek av Nissan?  ::)
Vel , det er jo selvsagt mulig at jeg tar feil.... eller er det forskjell på årsmodeller ?  Jeg vet at VP ihvertfall starter når jeg står på hurtiglader og "starter" bilen. Og - den funker ikke når bilen står uten strøm tilkoplet men med forvarming på.

Skal sjekke den siste muligheten senere idag (VP med strøm tilkoplet), vi har en 2013 modell med VP og en 2016 modell med VP.

Olee

Den starter hos meg på hurtiglading også, men da er det jo ikke "forvarming" som brukes..
BE, er det noen grunn til at det skal være slik?

Einar_S

Hvordan vet man når varmepumpa går?
Jeg kan ikke si jeg hører noe during, bare vifta.
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

nr1rayner

Susing/vifte i front er vel tegn på at VP er i drift?
Mener da det suser godt der framme når jeg setter på forvarming, uten å egentlig tenkt så mye på det..
Står da som regel uten lading.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Olee

Prøv å start bilen og sett på kun viften. Går du ut og hører foran bilen hører du kun en viftelyd. Setter du på heat (og det ikke er altfor mange minus ute) hører du godt at en kompressor begynner å snurre.
Du merker det også veldig godt når du forvarmer uten strøm tilkoblet. Når du starter bilen hører du når VP begynner å gå.

nr1rayner

Jammen husket jeg feil.
Forvarmet i dag, uten lading.
Da gikk VP ikke under forvarming, men startet opp med en gang da jeg startet bilen.
Snodig greier.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA