Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Importere selv

Startet av Lynet, torsdag 02. desember 2010, klokken 22:19

« forrige - neste »

daggad

Ja det er de samme bilene vi får.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

RuneW

Jeg har kontaktet to forskjellige Nissan-forhandlere i Danmark om Leaf-priser og om de er interessert i å selge meg en Leaf, men har ikke fått noe svar.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

RuneW

Jeg fikk svar fra en dansk forhandler i dag:

"Tak for din mail vedr. Leaf.

Vi kan desværre ikke sælge Leaf til udlandet pga ledninger, stik mv. som er konfigureret til Danmark.

Tag kontakt til din lokale forhandler i Norge. Jeg er sikker på at de kan hjælpe dig.

Rigtig god dag ! "

Er det noe hold i dette, dere som vet en del om det norske/danske strømnettet?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Go-carter

Det må være komplett BS. Det er mange her som har vært på elbiltur i danmark, ergo må det motsatte fungere :) Helt sikker på at alle europamodellene er like.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Mortenmann

I sommer henvendte jeg meg til tyske forhandlere for å importere. Fra to stykker fikk jeg beskjed om at Nissan forbød salg ut av landet.  :-\
SølvLeaf

Rio

Det strider både mot EU og EØS-avtalen at man kun selger til folk i bestemte geografiske områder.

For fossilbiler (før avgifter) er Danmark det billigste landet i EU. Etter avgifter er de det dyreste!

Kontakten i Danmark har en annen jord-pinne enn i Norge, men det er ikke verre enn at man skifter kontakten! Man kan også, hvis man virkelig skulle være formell, kjøpe en norsk 16A laderegulator.

Det som dog må undersøkes er om bilene faktisk er identiske - altså, om de som er solgt i Danmark og Tyskland har batterivarme, osv.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Lynet

Sendte epost til Nederland i sommer og fikk da en oppringing fra Norsk kundesupport angående ønske om å kjøpe Leaf fra Nederland!!
Det var absolutt ikke noe problem for Nissan hvis jeg ønsket å handle der, hun måtte bare sjekke at Carwings ville virke i Norge. Og at det ikke var varmepakke på den Nederlandske utgaven.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

RuneW

Sitat fra: Rio på fredag 20. januar 2012, klokken 21:26For fossilbiler (før avgifter) er Danmark det billigste landet i EU. Etter avgifter er de det dyreste!

Derfor hadde det vært veldig interessant å funnet ut hva slags avgifter Leaf egentlig er utsatt for i Danmark.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

johncl

Må ikke Nissan forhandleren i Norge sette i et norsk simkort for at Carwings skal fungere? Uansett temmelig tåpelig hvis Android versjonen av appen ikke fungerer uten "hacket" som noen har gjort. Synd at Nissan ikke skjønner at de må ha en software avdeling som vedlikeholder slikt når de først har en så pass teknisk avansert bil. Virker nesten som de har betalt et konsulenthus for en leveranse og "thats it". Skuffende...
Perlehvit Leaf 2014

AreGar

Sitat fra: johncl på torsdag 01. mars 2012, klokken 10:36
Må ikke Nissan forhandleren i Norge sette i et norsk simkort for at Carwings skal fungere?

Om dette er tilfellet vil ikke dette funke om man tar turen til Sverige eller Danmark med bilen heller da.
Det er vel flere her som har vært over grensa med en Leaf og kan med enkelhet si om dette fungerer eller ikke.. :)

mariowing

Sitat fra: AreGar på torsdag 01. mars 2012, klokken 11:46
Sitat fra: johncl på torsdag 01. mars 2012, klokken 10:36
Må ikke Nissan forhandleren i Norge sette i et norsk simkort for at Carwings skal fungere?

Om dette er tilfellet vil ikke dette funke om man tar turen til Sverige eller Danmark med bilen heller da.
Det er vel flere her som har vært over grensa med en Leaf og kan med enkelhet si om dette fungerer eller ikke.. :)

Det er ikke noe tradisjonelt sim-kort i bilen, dette er en "maskin-til-maskin" løsning som er levert av Telenor Connexion (http://www.telenorconnexion.com/). De leverer en løsning som fungerer i "hele verden" slik at Nissan som leverandør ikke behøver å forholde seg til ulike teleselskaper rundt om kring i de lokale markedene.

Hvis man leser litt på Telenor Connexion sine nettsider så ser man at de blant annet leverer GSM-moduler som ikke krever SIM-kort og hvor kostnadene/abonnementet først starter å løpe når modulen aktiveres. Vil anta at det er noe ala en slik løsning i Leaf'en.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

johncl

Ah flott, takk for infoen. Da har du svart på et spørsmål en forhandler ikke kunne svare på nemlig. :)

Mao litt mindre frykt for at en bil som er innført fra f.eks. Danmark ikke har fungerende CarWings.
Perlehvit Leaf 2014

AreGar

Hvordan vil dette fungere etter 5 år?
Vil jo være nedtur om man enten må betale dyrt for dette, eller at det bare slutter å funke etter 5 år.

RuneW

Sitat fra: AreGar på torsdag 01. mars 2012, klokken 15:35
Hvordan vil dette fungere etter 5 år?
Vil jo være nedtur om man enten må betale dyrt for dette, eller at det bare slutter å funke etter 5 år.

Ville overraske meg mye om ikke Nissan klasker til med nummer 1... Det ser ut til at after-sale er deres nye måte å gjøre gryn på (i enda større grad enn før).
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA