Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sånn kan du legge inn nye hurtigladere i NAV-systemet på e-GOLF

Startet av Rio, mandag 19. desember 2016, klokken 22:12

« forrige - neste »

Rio

Sånn legger du inn nye hurtigladere i kartet på e-GOLF:

Dette er en "oppskrift" på å legge inn alle kjente hurtigladere (fra nobil-databasen 18/12-2016) til navigasjonssystemet på e-GOLF, med forskjellige ikoner for Fortum, Grønn Kontakt og "andres" hurtigladere:

Jeg har laget en zip-fil av hurtigladerne (trafikkamera ikke inkludert) hos VW.

Her er en "smørbrødliste" med mange punkter, men det er egentlig raskt gjort.


1.   Last ned POI_201219.txt filen som er på bunnen av dette innlegget.
2.   Gi filen en ny filtype, slik at den heter "POI_201219.zip".
3.   Høyreklikk på filen og "Pakk ut alle..." til en USB-minnepinne eller minnekort.
4.   Plugg USB-minnepinnen i bilen (det lille rommet foran girspaken).
5.   Velg "NAV", og velg "Innstillings"-ikonet nederst i høyre hjørne.
6.   Velg "Navigasjonsinnstillinger" og "Rediger Minne"
7.   Velg "Oppdater mine spesialmål (Personlig POI)"
8.   Klikk "Nå" for å restarte NAV-systemet.
9.   Velg "Kartinnstillinger" og "Velg kategorier".
10.   Huk av for "Hurtiglader", "Fortum" og "Grønn Kontakt" (eller lignende), slik at disse vises.
11.   Nå bør du få opp et bilde som det under, dersom du er i nærheten av Oslo.


Hurtigladere vises dersom skaleringen på kartet er 5 km eller mindre.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Her var det ikke mye aktivitet! :)

Oppdaterer ikke folk NAV-systemet, eller kjører man bare så lokalt at man uansett vet hvor hurtigladerne er?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

ReneM

Jeg bruker guide and inform. Har inntrykk at det er ganske oppdatert. Kan til å med se ladestatus på selve Hurtiglader. Skal ta en screenshot av det neste gang jeg kjører.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

zyp

Sitat fra: Rio på fredag 23. desember 2016, klokken 17:40
Oppdaterer ikke folk NAV-systemet, eller kjører man bare så lokalt at man uansett vet hvor hurtigladerne er?

Det åpner jo nye hurtigladere nesten daglig og jeg orker ikke å vedlikeholde lista manuelt så den til enhver tid er oppdatert. Dessuten foretrekker jeg å bruke Google Maps via Android Auto for selve navigasjonen.

geear

Sitat fra: Rio på fredag 23. desember 2016, klokken 17:40
Her var det ikke mye aktivitet! :)

Oppdaterer ikke folk NAV-systemet, eller kjører man bare så lokalt at man uansett vet hvor hurtigladerne er?
Joda, helt topp tråd, har tenkt på det, men ikke kommer så langt å begynne å søke litt rundt, og her kom oppskriften susende av seg selv. Testes i løpet av noen dager. :)

e-curious

La laderen inn for noen dager siden. Synes at det er kjempe flott at du lager disse filene.  Det går veldig raskt å legge dem inn i navigasjonen.  Eneste ulempen er at jeg mister de danske stasjonene

Sent fra min F3311 via Tapatalk


Espen Karlsen

Topp! Kjempe bra du lager disse.  Skal legge dem inn på e-golfen min i morgen.  Takk! :-)

FreMen

God morgen Rio, jeg har lastet ned filen, men selv on jeg endrer filnavnet til .zip, så sier min PC at dette er ett textdokument, og filen lar seg ikke unzippe. Har du mulighet for å gi meg en ferdig zip-fil ??

Forresten jeg fikk det til, hjertelig takk for filen, nå gjenstår det bare å få den inn i bilen.

God Jul :)

geear


Rio

Sitat fra: e-curious på fredag 23. desember 2016, klokken 21:35
La laderen inn for noen dager siden. Synes at det er kjempe flott at du lager disse filene.  Det går veldig raskt å legge dem inn i navigasjonen.  Eneste ulempen er at jeg mister de danske stasjonene

Sent fra min F3311 via Tapatalk



Hvor får du de danske stasjonene fra?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Til alle: Bare hyggelig. :)

Jeg skal prøve å lage nye filer uregelmessig! :D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

DrNox

Legger VW inn dette for oss på service, eller må man be om det, eller betale ekstra?

Rio

Man kan be om det, og noen gjør det nok. Tror det varierer en del.

Det tar jo kun et par minutter å gjøre det selv; da slipper man å vente til man har bilen på service.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

e-curious


Espen Karlsen

Rio: Har du kommet med noen oppdatering av filen siden desember?   :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA