Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software v8.1

Startet av lunitiks, søndag 18. desember 2016, klokken 08:59

« forrige - neste »

daktari

Sitat fra: Nasatech på onsdag 05. april 2017, klokken 21:36

Den pleier å gå i (H) hold når man gjør det.

Helt riktig, det var (H), ikke (P).

En 2013-modell jeg kjørte hadde ikke dette.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Muffinman

Pre AP biler har ikke hold, men de holder likevel et sekund før den slipper når man gjør samme øvelsen med bremsepedalen.

kjølholdt

Husker at jeg ble imponert når dette bare ble implementert over the air!
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Tuxedo

#108
Sitat fra: Muffinman på fredag 14. april 2017, klokken 21:27
Pre AP biler har ikke hold, men de holder likevel et sekund før den slipper når man gjør samme øvelsen med bremsepedalen.
De kalles "hill hold" på pre-AP biler.  Kom i v6.1. Slår inn i litt bakke, og holder bilen (med parkeringsbremsen) i inntil ett sekund etter du slipper bremsepedalen. Den løser umiddelbart når man trykker wattpedalen, selv om dette skjer før ett sekund er gått, naturligvis.

AppleKnocker

Muligheten for å skru av traction control på min AP RWD virker ikke lenger. Hvis jeg skrur den av og bekrefter (at jeg er en idiot), tar det 1 sekund før den sklir tilbake på ON.

Har dette sammenheng med ny SW? Er i hvert fall upraktisk på Påskefjellet med slafsete snø.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Muffinman

Mange som melder om det samme, ja. Har glemt å teste selv. Det bør helst være en bug. Dels fordi vår P85 allerede er endret nok OTA siden den ble levert, og dels fordi at om meningen er å fjerne muligheten til å skru av traction control er det en idiotisk måte å implementere det.

Lynet

Mistet muligheten til å slå av traction controll en gang på 8.0, fortsatt samme problem på 8.1. 17.14.23
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Muffinman

#112
Ser ut som "Battery current" er fjernet fra API`et med siste oppdatering.

Brede

Hvem i all verden kom på at det var en lys ide å koble alt av kjørelys opp mot manuelt enkeltsveip av vindusviskerne?

Smått irritert på at de roter til ting som jeg tidligere var svært fornøyd med  >:(

rsomby

Sitat fra: Brede på torsdag 20. april 2017, klokken 14:07
Hvem i all verden kom på at det var en lys ide å koble alt av kjørelys opp mot manuelt enkeltsveip av vindusviskerne?

Smått irritert på at de roter til ting som jeg tidligere var svært fornøyd med  >:(

Dette lurer jeg og på. Irriterende... 

cstromme

Sitat fra: Brede på torsdag 20. april 2017, klokken 14:07
Hvem i all verden kom på at det var en lys ide å koble alt av kjørelys opp mot manuelt enkeltsveip av vindusviskerne?

Smått irritert på at de roter til ting som jeg tidligere var svært fornøyd med  >:(

Hva?
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

jcnorway

Sitat fra: Brede på torsdag 20. april 2017, klokken 14:07
Hvem i all verden kom på at det var en lys ide å koble alt av kjørelys opp mot manuelt enkeltsveip av vindusviskerne?

Smått irritert på at de roter til ting som jeg tidligere var svært fornøyd med  >:(

Denne skjønte jeg ikke. Tenker du på knappen på vindusviskerspaken på venstre side hvor et "lett" trykk gir en enkeltsveip av viskeren? Hva har denne med kjørelys å gjøre? Kan ikke si at jeg har merket at trykk på denne gjør noe med lyset.
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

Brede

Sitat fra: jcnorway på torsdag 20. april 2017, klokken 15:16
Sitat fra: Brede på torsdag 20. april 2017, klokken 14:07
Hvem i all verden kom på at det var en lys ide å koble alt av kjørelys opp mot manuelt enkeltsveip av vindusviskerne?

Smått irritert på at de roter til ting som jeg tidligere var svært fornøyd med  >:(

Denne skjønte jeg ikke. Tenker du på knappen på vindusviskerspaken på venstre side hvor et "lett" trykk gir en enkeltsveip av viskeren? Hva har denne med kjørelys å gjøre? Kan ikke si at jeg har merket at trykk på denne gjør noe med lyset.

Nå slår kjørelys (foran og bak) samt interiørlys i dørsider seg på ved trykk på denne. Det har det ikke gjort før jeg fikk 17.14.23..

jcnorway

Hm... dette må jeg teste. Kan ikke si at jeg har lagt merke til det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

JorgenM

Det med at lyset slår seg på når visker startes er ikke nytt på siste SW da, slik har det vært en stund :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA