Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan lade på timeren...?

Startet av ProsjektX, lørdag 17. desember 2016, klokken 15:07

« forrige - neste »

400VDC

Sitat fra: ProsjektX på torsdag 02. februar 2017, klokken 21:05
La ved noen bilder av innstillingene, og etter at ladekabel kobles til hvor det midterste blå lyset blinker. Tror jeg har funnet en bug til, ser ut til at når man trykker på knappen for å overstyre tidsinnstillinger, til venstre for rattet, så slettes innstillinger for rabatt tid...

På bilde 1 er "bare i løpet av.." ikke aktivert, men på bilde 2 viser den "rabattariff er aktivert", men den er ikke det. Bare en av de mange bug'ene rundt dette...  :o

Ja, det ser akkurat ut som mine settinger bare at ladingen starter med en gang jeg setter inn kabelen. Tro hva forskjellen er..? Satt avreisetid er langt nok frem til at lading ikke behøver å starte straks, så det er ikke det. Forskjellig versjon av SW på bilene? Jeg lader fra en Salto 572 32A stasjon, hva bruker du?
Tesla Model 3 LR 2021
Tesla Model S 85D
Hyundai Ioniq 2017, hvit, teknikk
Nissan Leaf 2012
Siste fosil: Ford S-max, VW Caravelle

ProsjektX

#46
Rart... Se evt her for sw versjon http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,31574.0.html. Lader med den originale kladden.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

400VDC

Helt plutselig, og sånn helt uten videre, ser planlagt lading ut til å fungere. Har 00:00 i alle tider under rabatttariff og det er ikke krysset av for at lading kun skal skje i off-peak periode. "Nullstillingen" av rabattider kom gjennom at jeg hadde trykket på deaktiveringsknappen for planlagt lading. Etter å ha koplet til kabel så blinket kun det midterste lyset noen minutter. Bilen er innstilt på å kjøre kl 07:40 i morgen med 21 grader. Mulig det blir å fungere, men hele opplegget virker utrolig tilfeldig og ustabilt. Spør igjen: Er det noen som har fått dette til å fungere?
Tesla Model 3 LR 2021
Tesla Model S 85D
Hyundai Ioniq 2017, hvit, teknikk
Nissan Leaf 2012
Siste fosil: Ford S-max, VW Caravelle

Huskestue

Ikke stabilt over tid nei...

Har fått det til å virke kanskje 3 av 10 ganger!

Buggy as hell...

400VDC

Etter at bilen den siste uka har startet lading noen (tilfeldige?) timer etter kabelen har blitt satt inn så begynte den i kveld (igjen) å lade med en gang selv om det er valgt planlagt lading... Det må vel gå an å få oppdatert noe software på Ioniq??
Tesla Model 3 LR 2021
Tesla Model S 85D
Hyundai Ioniq 2017, hvit, teknikk
Nissan Leaf 2012
Siste fosil: Ford S-max, VW Caravelle

Huskestue

Litt krevende å få til da både forhandlere og importør mener det virker som det skal....

Dvs de har ikke peiling:-D

400VDC

Sitat fra: Huskestue på fredag 10. februar 2017, klokken 23:43
Litt krevende å få til da både forhandlere og importør mener det virker som det skal....

Dvs de har ikke peiling:-D
Og hvordan mener de at det skal fungere? at man må definere et tidsområde bilen skal få lov til å lade i, helt uavhengig av avreisetid. Dette er jo en annen funksjon en planlagt lading og ikke helt det samme. Det må rett og slett være noe de sier for å kamuflere feilen med planlagt lading og så tror mange av forhandlerne selv at alt er ok. Produsenten må vel selv vite hvordan bilen skal fungere. Har du fått noe skriftlig fra forhandler/Hyundai på dette?
Tesla Model 3 LR 2021
Tesla Model S 85D
Hyundai Ioniq 2017, hvit, teknikk
Nissan Leaf 2012
Siste fosil: Ford S-max, VW Caravelle

Huskestue

Som sagt de har ikke peiling. Skjønner ikke forskjell på off peak og timer.

Problemet er også at ingen feil med tigeren, dvs kontakt forhandler og importør folkens vil løser ikke dette med å "sutre" her.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA