Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ca leveringstid ved bestilling i dag

Startet av casall, tirsdag 21. februar 2017, klokken 17:42

« forrige - neste »

kammiz

jeg tror ganske sikkert vi ser takstativ fra thule og hengerfeste fra brink (tidligere thule towing) iløpet av sommeren/høsten på det seneste.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Berri

Jeg har nylig bestilt  hos Mobile Oslo. De lar deg kansellere kontrakten om man ombestemmer seg, så lenge bilen ikke er satt i produksjon. Det er ikke alle forhandlere som tilbyr dette, men de hadde valgt å gjøre det slik. Jeg synes det er greit, vil gjerne prøvekjøre før jeg bestemmer meg, men ville ikke vente lengre med å komme inn i køen. Ingen betaling før leveringstidspunktet. Antydet 12 måneder leveringstid.

Trond.m

Forhandlerne får visstnok ikke lov til å bestille lagerbiler. Derfor er det nok tjent med å legge inn en kontrakt for en kunde, selv om enkelte kanskje velger å trekke seg. Behovet kan tross alt endre seg på så lang tid.

casall

Fikk dette svaret etter og ha mailet med en forhandler:

"Vi har diskutert dette blant oss selger og kommet fram til at det er mulig å trekke seg fra kontrakt etter prøvekjøringen. Der vil også stå i kontrakten at du kan trekke deg ved en eventuell prisøkning 2018"

simon.s

Tydeligvis mange forskjellige svar fra forhandlere også. Jeg spurte min forhandler om muligheten for å annulere kontrakten, og han kunne fortelle at det gikk ikke. Kontrakten er bindene. Det samme sa Opel Norge når jeg ringte de for å få dette bekreftet. Aner ikke hvorfor de kommer med ulike svar.
2019 Tesla Model 3 SR+
e-Golf 2018 solgt
Opel Amper-e bestilt med full pakke. KANSELERT

Trond.m

Forhandleren er nok bundet av kontrakten med Opel Norge. Men hver enkelt forhandler kan jo avgjøre hva de mener at de taper på et kontraktsbrudd. At forhandlere har litt ulik kundebehandling er vel egentlig bare positivt.  Kontrakten er nok lik for alle (også andre bilmerker), og juridisk er kontrakten bindende hvis det ikke er lagt inn vilkår som overstyrer standardvilkårene for avbestilling.

Stikkkontakt

Lurer på hvor mye Opel hadde solgt her i landet om de hadde ubegrenset med lagerbiler du kunne få på dagen...

Tom E.

En venn av meg var innom forhandleren i dag og fikk beskjed om at bilen kan bli levert om 12 måneder hvis du bestiller i dag.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 23. februar 2017, klokken 18:36
Lurer på hvor mye Opel hadde solgt her i landet om de hadde ubegrenset med lagerbiler du kunne få på dagen...

Tja....det er jo sånn at folk blir tiltrukket av ting det ikke er lett å få tak i.....se bare på golf-spillere...tidligere sto folk i kø i evigheter for å betale 100.000 for å få spille golf....nå når du nesten kan spille uten verken grønt kort eller medlemsskap flere plasser er det ikke så hot / interessant lenger. Mulig det er en av årsakene til at ikke flere kjøper Zoe med 400km NEDV rekkevidde?
Tesla Model Y                         2021-

casall

Da har jeg skrevet kontrakt på Ampera E med leveringstid 12-14mnd. Har også fått bekreftet at jeg kan annulere kontrakten før produksjon. Noen som vet ca. når tidspunkt for når produksjon setter i gang i forhold til antatt levering?

Quetzalcoatl

Sitat fra: tanumfr på onsdag 01. mars 2017, klokken 09:50
Da har jeg skrevet kontrakt på Ampera E med leveringstid 12-14mnd. Har også fått bekreftet at jeg kan annulere kontrakten før produksjon. Noen som vet ca. når tidspunkt for når produksjon setter i gang i forhold til antatt levering?

Jeg fikk opplyst produksjon ca. 3 måneder før forventet levering.
Reservert: Tesla Model 3 (Levering sent i 2018)

casall

Ok, jeg fikk nå svar fra min forhandler:

"De låser for endringer Ca. 5 Mnd. Før levering". , men det kan jo være at det er litt før selve produksjonen starter.

dandyrandy

Snakket med Mobile Kjeller i dag, og de antydet 15 måneders leveringstid. Vente eller kjøpe noe annet i mellomtiden...hmmm

Øyvind.h

Siste tall for antall bestillinger i Norge er vel 4000+ (nevnt i en artikkel nylig). Så 15 måneder høres ganske riktig ut (nesten lavt?)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA