Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forskjell på EU-Leaf og Norsk Leaf?

Startet av Myrvang, torsdag 15. desember 2016, klokken 20:03

« forrige - neste »

E_S

Egentlig skal ikke et batteri av denne typen ha noen som helst negativ effekt av å bli veldig, veldig kaldt annet enn at det leverer mye mindre strøm når det blir kaldt nok, så misjonen til denne "varmeren" mens bilen står parkert er høyst tvilsom..
:)

Lynet

Varme i ratt og seter er en vesentlig forskjell
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Sele

Varme i seter og ratt er det og på en euroleaf..

kaiat

Sitat fra: Sele på fredag 16. desember 2016, klokken 18:18
Varme i seter og ratt er det og på en euroleaf..

Tar du en runde på finn.no, ser du fort at det ikke gjelder alle. Tror dog at alle Tekna har det, for jeg har aldri sett en uten. Men på Visia og Acenta er det ekstrautstyr nedover i Europa.

Kangoo

Det er et annet problem med LEAF fra Europa. Flere biler er svært lite kjørt og har stått helt utladet i flere år. Dette er ikke bra for typen batteri som trives best med å være i bruk. Dette resulterer i at en del biler fra Europa har mer utslitt batteri enn flere norske som har kjørt 2-5 ganger lengre. Sjekk historikken og les ut data fra data-kontakten. Er som regel bedre å kjøpe en bil som har vært i jevnlig bruk, sammenlignet med en som for det meste har stått på lager. Uansett så er LEAF verdens mest solgte elbil og i følge Nissan, den bil som gjennom firmaets historie har vært mest feilfri.


Sent from my iPad using Tapatalk

Myrvang

Min er EU, hadde gått 962 km da jeg kjøpte den, ca 1 år gammel. Så den har stått en stund, men tror ikke batteriet har tatt skade av det. Har ikke Leafspy, har prøvd 5-6 ulike ODB2 uten å få kontakt. Merkelig i grunn, da jeg fikk koblet den opp i en kompis sin gen1.

Men on topic, jeg mangler lyktespylere, det klarer jeg meg fint uten, og det varmeteppet virker ikke å ha alle verden å si. Har varme i ratt og seter foran og bak.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Sele

Sitat fra: kaiat på fredag 16. desember 2016, klokken 20:01
Sitat fra: Sele på fredag 16. desember 2016, klokken 18:18
Varme i seter og ratt er det og på en euroleaf..

Tar du en runde på finn.no, ser du fort at det ikke gjelder alle. Tror dog at alle Tekna har det, for jeg har aldri sett en uten. Men på Visia og Acenta er det ekstrautstyr nedover i Europa.

Forskjellen er utstyr som er standard på norske biler versus ikke standard utstyr på euroleaf. Min Tekna euroleaf har samme utstyr som en norsk utenom lyktespylere noe jeg glatt kan leve med. Bilen kommer fra samme fabrikk som en "norsk" yter samme rekkevidde forskjellene er med andre ord minimale.

Lynet

Du har nok halogenlys i og med at du ikke har lyktespylere
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Sele

Har nok ikke halogenlys på min euroleaf Tekna. Der er det LED ;)

Lynet

Samme kravene i hele EØS om lyktespylere over en viss lysstyrke. Tipper Leafen med LED er over.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Sele


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA