Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forskjell på EU-Leaf og Norsk Leaf?

Startet av Myrvang, torsdag 15. desember 2016, klokken 20:03

« forrige - neste »

Myrvang

Hva er forskjellene på "EU"-Leaf og Norsk Leaf? Har en tysk bil, og ifg en selger mangler min varmeteppe. Hva er dette, og hva har det evt å si? Vet jeg mangler lyktespylere, men trodde de var like ellers.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Mazzbot

Den såkalte vinterpakken? Det skal være en firkant framme ved panseret, jeg har en eu utgave og har denne .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Burger

Mener å ha lest at lyktespylere er krav på EU kontroll og er noe de med amerikansk leaf må ettermontere. Men hukomelsen kan spille meg ett puss her.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

hexachordia

Det er ikke riktig at lyktespylere må ettermonteres for å bli EU-godkjent.
Nissan Leaf 2013 (US 2. gen)

sylwester

Tror ikke den mangler cold winter package siden den er av nyere modell. Selv US-modeller av nyere kommer med det. Her på forumet så er manglende lyktespylere en indikasjon på at bilen er importert, men i følge de som importerer og selger nyere Leafer så er ikke lyktespylere en indikasjon på at den ikke har cold winter package. Du ser det er bekreftet på slike finn-annonser siden en Leaf uten det vil fungere dårlig i vårt klima.

Tviler sterkt på at bil solgt i Tyskland ikke ville blitt godkjent i Norge.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

nr1rayner

Varmeteppet kobler tidligst inn ved - 15 C visstnok, eller var det noen-og-tyve.. Da snakker man vel også batteritemp, og ikke utetemp.
Der elbiltettheten er størst er det altså ikke mange timene i året dette teppet er aktivt, hvis det i det hele tatt blir aktivisert..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Rav4_EV

Hvordan ser dette varmeteppet ut? Har demontert flere Leaf pakker. Det er ingen tepper der.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

AppleKnocker

Hvis man bor i spesielt kalde strøk og bruker bilen lite, er nok varmeteppe viktig. Mitt batteri har aldri vært i nærheten av å bli så kaldt at varmen slår seg på.

12v batteriet derimot; det burde hatt et varmeteppe
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Sele

#8
Sitat fra: Burger på torsdag 15. desember 2016, klokken 20:44
Mener å ha lest at lyktespylere er krav på EU kontroll og er noe de med amerikansk leaf må ettermontere. Men hukomelsen kan spille meg ett puss her.

Lyktespylere har aldri vært noe som helst krav på en Leaf.

nr1rayner

Hmmm, tror det er hvitt med røde hjerter på og temmelig langhåret, sikkert fra ekte sau på gen 1, men syntetisk på gen2 for å spare penger  :-* ;)

Med Xenon-lys skal det være lyktespyler, men de har vel ikke rukket å komme med egne regler for LED enda..?
Lyktespyler har vært ganske kjekt enkelte dager nå om vinteren  :) Glad og fornøyd setter man seg inn i nesten isfri og temmelig varm bil. Starter bilen og lurer på, hva i all verden, er det parklysene som står på...?
Skal vel kjøre temmelig mange mil før det blir varmt nok til å smelte islaget med LED..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Lynet

Ikke noe forskjell på xenon og LED. Det er lysstyrken som avgjør.
Finnes 25W xenon som ikke trenger spyler og høydejustering  (Tesla)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Ola Conny

Har alle EU biler cold winter package? Og gjør den at en EU bil går like langt som en Norsk bil om vinteren?

TorC

Sitat fra: Rav4_EV på torsdag 15. desember 2016, klokken 22:18
Hvordan ser dette varmeteppet ut? Har demontert flere Leaf pakker. Det er ingen tepper der.

Det er egentlig ikke noe "teppe", men plater dekket med hvite plastplater.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

E_S

Det "varmeteppet" er egentlig bare noe tull. Kobler først inn når det er veldig kaldt, og effekten er også tilnærmet null og niks. Stort sett er hovedfunksjonen til denne innretningen å være et argument for iherdige bilselgere for å unngå at folk kjøper importbil fordi de lurer dem til å tro at de "norske" har bedre rekkevidde, noe som ikke stemmer når resten av bilen er helt lik.
:)

kodalse

Sitat fra: E_S på fredag 16. desember 2016, klokken 13:26
Det "varmeteppet" er egentlig bare noe tull. Kobler først inn når det er veldig kaldt, og effekten er også tilnærmet null og niks. Stort sett er hovedfunksjonen til denne innretningen å være et argument for iherdige bilselgere for å unngå at folk kjøper importbil fordi de lurer dem til å tro at de "norske" har bedre rekkevidde, noe som ikke stemmer når resten av bilen er helt lik.
Ikke er det noe teppe heller, kun noen plater som står mellom noen av cellene for å øke temperatur.
Plassert der ikke for kapasitet, men for å forhindre skade på battericellene.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA