Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Forskjell på EU-Leaf og Norsk Leaf?  (Lest 4537 ganger)

E_S

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1556
    • Vis profil
Sv: Forskjell på EU-Leaf og Norsk Leaf?
« Svar #15 på: Fredag 16. Desember 2016, klokken 15:22 »
Egentlig skal ikke et batteri av denne typen ha noen som helst negativ effekt av å bli veldig, veldig kaldt annet enn at det leverer mye mindre strøm når det blir kaldt nok, så misjonen til denne "varmeren" mens bilen står parkert er høyst tvilsom..
:)

Lynet

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3039
    • Vis profil
Sv: Forskjell på EU-Leaf og Norsk Leaf?
« Svar #16 på: Fredag 16. Desember 2016, klokken 15:54 »
Varme i ratt og seter er en vesentlig forskjell
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Sele

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1248
    • Vis profil
Sv: Forskjell på EU-Leaf og Norsk Leaf?
« Svar #17 på: Fredag 16. Desember 2016, klokken 18:18 »
Varme i seter og ratt er det og på en euroleaf..

kaiat

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1096
    • Vis profil
Sv: Forskjell på EU-Leaf og Norsk Leaf?
« Svar #18 på: Fredag 16. Desember 2016, klokken 20:01 »
Varme i seter og ratt er det og på en euroleaf..

Tar du en runde på finn.no, ser du fort at det ikke gjelder alle. Tror dog at alle Tekna har det, for jeg har aldri sett en uten. Men på Visia og Acenta er det ekstrautstyr nedover i Europa.

Kangoo

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 47
    • Vis profil
Sv: Forskjell på EU-Leaf og Norsk Leaf?
« Svar #19 på: Fredag 16. Desember 2016, klokken 20:09 »
Det er et annet problem med LEAF fra Europa. Flere biler er svært lite kjørt og har stått helt utladet i flere år. Dette er ikke bra for typen batteri som trives best med å være i bruk. Dette resulterer i at en del biler fra Europa har mer utslitt batteri enn flere norske som har kjørt 2-5 ganger lengre. Sjekk historikken og les ut data fra data-kontakten. Er som regel bedre å kjøpe en bil som har vært i jevnlig bruk, sammenlignet med en som for det meste har stått på lager. Uansett så er LEAF verdens mest solgte elbil og i følge Nissan, den bil som gjennom firmaets historie har vært mest feilfri.


Sent from my iPad using Tapatalk

Myrvang

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 706
    • Vis profil
Sv: Forskjell på EU-Leaf og Norsk Leaf?
« Svar #20 på: Fredag 16. Desember 2016, klokken 21:20 »
Min er EU, hadde gått 962 km da jeg kjøpte den, ca 1 år gammel. Så den har stått en stund, men tror ikke batteriet har tatt skade av det. Har ikke Leafspy, har prøvd 5-6 ulike ODB2 uten å få kontakt. Merkelig i grunn, da jeg fikk koblet den opp i en kompis sin gen1.

Men on topic, jeg mangler lyktespylere, det klarer jeg meg fint uten, og det varmeteppet virker ikke å ha alle verden å si. Har varme i ratt og seter foran og bak.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Sele

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1248
    • Vis profil
Sv: Forskjell på EU-Leaf og Norsk Leaf?
« Svar #21 på: Fredag 16. Desember 2016, klokken 21:26 »
Varme i seter og ratt er det og på en euroleaf..

Tar du en runde på finn.no, ser du fort at det ikke gjelder alle. Tror dog at alle Tekna har det, for jeg har aldri sett en uten. Men på Visia og Acenta er det ekstrautstyr nedover i Europa.

Forskjellen er utstyr som er standard på norske biler versus ikke standard utstyr på euroleaf. Min Tekna euroleaf har samme utstyr som en norsk utenom lyktespylere noe jeg glatt kan leve med. Bilen kommer fra samme fabrikk som en "norsk" yter samme rekkevidde forskjellene er med andre ord minimale.

Lynet

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3039
    • Vis profil
Sv: Forskjell på EU-Leaf og Norsk Leaf?
« Svar #22 på: Lørdag 17. Desember 2016, klokken 15:29 »
Du har nok halogenlys i og med at du ikke har lyktespylere
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Sele

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1248
    • Vis profil
Sv: Forskjell på EU-Leaf og Norsk Leaf?
« Svar #23 på: Lørdag 17. Desember 2016, klokken 15:42 »
Har nok ikke halogenlys på min euroleaf Tekna. Der er det LED ;)

Lynet

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3039
    • Vis profil
Sv: Forskjell på EU-Leaf og Norsk Leaf?
« Svar #24 på: Lørdag 17. Desember 2016, klokken 23:38 »
Samme kravene i hele EØS om lyktespylere over en viss lysstyrke. Tipper Leafen med LED er over.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Sele

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1248
    • Vis profil
Sv: Forskjell på EU-Leaf og Norsk Leaf?
« Svar #25 på: Lørdag 17. Desember 2016, klokken 23:44 »
Da hadde den ikke blitt typegodkjent.