Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Zoe får DC-lading i 2019

Startet av ladov, onsdag 14. desember 2016, klokken 08:07

« forrige - neste »

ladov

Bedre sent enn aldri..
http://insideevs.com/renault-zoe-to-be-ready-for-ccs-combo-dc-fast-charging-by-2019/

Burde ikke Renault og andre heller ta i bruk Teslas modifiserte Type2 DC-lader? For en bil på Zoes størrelse vil 120kW være rikelig, og du slipper den store stygge 'frankenpluggen'..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Måkemannen

Sitat fra: ladov på onsdag 14. desember 2016, klokken 08:07
Bedre sent enn aldri..
http://insideevs.com/renault-zoe-to-be-ready-for-ccs-combo-dc-fast-charging-by-2019/

Burde ikke Renault og andre heller ta i bruk Teslas modifiserte Type2 DC-lader? For en bil på Zoes størrelse vil 120kW være rikelig, og du slipper den store stygge 'frankenpluggen'..
Det er vel noe med at Tesla ikke vil ha noen andre enn deres egne biler plugget i der, siden de har forhåndsbetalt ladingen sin? Men det bør vel endre seg etterhvert som de legger om til betaling for bruk på TM3

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk


ladov

Jeg tenkte mer på bruk av teknologien enn bruk av supercharger-nettet. Type2 standarden har jo hele tiden støttet DC-lading men jeg vet ikke om andre enn Tesla som har tatt det i bruk, i modifisert utgave riktignok. Jeg kan ikke se annet enn at Teslas Type2-modifikasjon er svært godt egnet for småbiler. 350kW-lading som man fabler om nå er vel og bra hvis du har en stor bil som skal kjøre både fort og langt og dra tungt men småbiler som Zoe vil klare seg godt med det modifisert Type2 tilbyr.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA