Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer med Scame Libera ladestasjon - haster

Startet av --Mats--, mandag 12. desember 2016, klokken 14:12

« forrige - neste »

--Mats--

Hei

Vi har akkurat kjøpt oss Leaf og skal sette opp ladestasjon utenfor. Vi se fått et tilbud fra firmaet Moderne Elektro på 12 000 kr. Dette var en del billigere enn de andre jeg snakket med. Stasjonen de setter opp heter Scame Libera. Denne finner jeg lite informasjon om i Norge. De ser ut til å være noe større i  Europa.

Er det noen andre som har erfaringer med denne typen ladestasjon? Ser ut som det er Salto som har nærmest monopol i Norge.

Elektrikeren kommer i morgen så jeg setter stor pris på tilbakemeldingene deres.

Takk  :)

Mats

3irikur

Etter kjapp googling synes jeg det ser ut til at den ikke har type 1 eller 2 socket, men CEE-blåstikk? I såfall bør du styre unna, det er ikke en ferdig løsning for å lade LEAF!


Dobbeltsjekk at den har ledning som passer i bilen eller inngang for type 2-ledning!
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

--Mats--

Elektrikeren sier at den har type 2 uttak, men det er så klart viktig at det passer med kabelen til Leafen.

Er lite info å hente på nettet, men www.scame.com virker som en seriøs side.

zyp

Sitat fra: 3irikur på mandag 12. desember 2016, klokken 17:03
Etter kjapp googling synes jeg det ser ut til at den ikke har type 1 eller 2 socket, men CEE-blåstikk? I såfall bør du styre unna, det er ikke en ferdig løsning for å lade LEAF!

Ikke CEE, men type 3. Scame var visst et av selskapene som var med å utvikle type 3-standarden som i sin tid konkurrerte med Mennekes' type 2 om å bli EU-standard, så det er ikke unaturlig at det er det man finner ved kjapp googling.

Scame Libera leveres visst også med type 2 (ref), så det er nok den det er snakk om her.

3irikur

Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

--Mats--

Bump, noen flere som vil dele meninger om Scame Libera. Tusen takk til de som har bidratt så langt.

TB

Har sett denne typen ladestasjon brukt som delvis offentlig stasjon. Har ikkje noko erfaring med å bruke dei.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

tutti

Den mest vanlige ladeboksen i Norge er vel levert av Salto. Jeg har brukt disse i årevis og har ikke behov for å prøve så mye annet rart.

Powerflux

Jeg ville gått for denne!
http://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner

Ladespesialisten har vært raske på utsendelse av varer og til å svare på alle spørsmål jeg har hatt så svært fornøyd :)
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

jkirkebo

Sitat fra: Powerflux på torsdag 15. desember 2016, klokken 07:06
Jeg ville gått for denne!
http://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner

Ladespesialisten har vært raske på utsendelse av varer og til å svare på alle spørsmål jeg har hatt så svært fornøyd :)

Takk for det, men de nye ladestasjonene har dessverre blitt forsinket i flere omganger. Planen nå er at de første 50 skal komme inn neste uke, men disse er allerede solgt alle sammen. Neste ladning kommer ikke før i månedsskiftet januar/februar da produsenten ikke har fått startet volumproduksjon ennå, kun småserier.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA