Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Frustrert over useriøst lang leveringstid...

Startet av OlavX90, fredag 09. desember 2016, klokken 21:44

« forrige - neste »

OlavX90

Bestilte en S60, som ankom Drammen 21. November. Har nå fått vite at bilen fortsatt står i Oslo, og forventet levering i Trondheim 17-24 desember.
Og da har jeg jevnlig vært i kontakt med Delivery hos Tesla, for å forsøke å fremskynde levering.

Den 22. November var jeg i kontakt med min delivery representant i Trondheim, og sa at jeg kunne hente ut bilen i Drammen eller Oslo, siden jeg hadde solgt min Model X og må ha bil asap. Fikk da vite at dette var for seint..

Begynner virkelig å få nok av Tesla sin "service".. Amatører.

Thor2014


JohWil

Har samme opplevelse her. Avtalt utlevering 7 desember. Nå i dag ser jeg at mytesla siden er oppdatert og forventet levering er nå 17-24 desember.

El-boy

Sitat fra: Thor2014 på lørdag 10. desember 2016, klokken 08:43
Tar litt tid å rette opp transportskadene
Nettopp
Men gi dem den tiden de trenger for å gjøre det skikkelig. Uansett synd trådstarter blir skadelidende av dette...

NilsG

Ser flere sier de har avtalt tid for utlevering. Har dere det??? Eller er det bare antatt/forespeilet, det er en viktig liten detalj..... Har full forståelse for at folk er utålmodige og blir litt "grinete" for at de ikke får bil når de trodde de skulle få det, men iblant så skjer det dessverre ting
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

slindvik

Jeg har også bestilt en "lagerbil" og fikk oppgitt levering innen 14-dager ved kjøp, det står også 14-dager i annonsene på Tesla sin hjemmeside.
Jeg fikk opp leveringsvindu 8-15. desember ved bestilling, og enda så kan ingen gi meg en dato.
Har ringt og snakket med noen på "delivery" sitt sentralbord 3 ganger siden bestilling, alle gangene sier de at ting skal sjekkes opp og så kommer min leveringsspesialist i Drammen til å ringe meg opp igjen i løpet av kort tid, det har ikke skjedd enda, de har ikke holdt avtalene sine en eneste gang.
Har i dag prøvd å ringe "Delivery" over 30 ganger uten at noen svarer telefonen, selv Telenor er bra i forhold til dette >:(
Er nå så møkklei denne dårlige kundeservicen at jeg vurderer å avbestille hele bilen av prinsipp, finner meg ikke i å bli behandlet på den måten når jeg har kjøpt en så dyr vare.  >:( >:(

boppus

Forstår deg godt. Jeg ville som deg avbestilt av prinsipp, og fortalt dem at du får bedre service og oppfølging i enhver skobutikk.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

alda

Den här tiden på året är väl sämsta möjliga tidspunkt att köpa på, nu är det ett rush med å få opp salgstallene för året är slut... Och så har man inte resurser att hantera det när bilarna ska leveras.... Ingen godtagbar ursäkt tycker jag, men dessvärre svaret på varför det blir dåliga upplevelser för många blivande kunder...
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

slindvik

Har endelig fått kontakt med min leveringsansvarlig i dag etter at min selger har presset på.
Er i dag gått 14-dager som det står som leveringstid på lagerbilene hos Tesla, og de kan fremdeles ikke gi meg noen konkret leveringsdato, så da fyller dagene mine seg opp med møter/avtaler frem til jul.
Sånn som det da ser ut nå så får ikke jeg hentet bil før jul, og da blir det ikke noen Tesla i det hele tatt.
Veldig synd at en hyggelig mottagelse og oppfølging i fra Oslo Nord  :) skal ødelegges med så dårlig kundeservice/kontroll hos Delivery  >:(.
Jeg har i dag bedt om tilbakemelding på om jeg får tilbake mitt depositum ved terminering av avtalen da jeg anser at det er Tesla som ikke har overholdt sin del.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA