Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kangoo med 50% økning i rekkevidde

Startet av kaiat, fredag 09. desember 2016, klokken 16:21

« forrige - neste »

kaiat

Jeg ser at Renault har annonsert at Kangoo Z.E. nå får 50% økning i rekkevidde. Lite info utover dette, men mer loves i januar. Muligens 40kWh-batteriet fra Zoe? Det loves NEDC-rekkevidde på 270 km, som virker litt lite for 40 kWh, men Kangoo er jo noe større og tyngre enn Zoe også.

http://media.renault.com/global/en-gb/renault/Media/PressRelease.aspx?mediaid=85409&nodeid=-1

knut3448

Den kunne fungert som familiebil, og den blir nok billig. Men jeg er redd den ikke får hurtiglading, og da blir den uaktuell for meg. Jeg får vente å se.

kaiat

Det blir muligens semi-hurtiglading med 22kW da det også loves ny motor i pressemeldingen. Hvis det er Zoe-drivverket som kommer, blir det vel de samme lademulighetene som den. Det ryktes jo også om at Renault skal komme med CCS-lading etterhvert, kanskje blir Kangoo først ut?

Jeg har selv vurdert Kangoo 5-seter over en tid nå, men mangel på hurtiglading har vært en dealbreaker så langt.

rolandvg99

Var innom lokal Renaultforhandler i dag. Han var litt usikker, men mente det kun var snakk om 2/3-seters-versjonene i første omgang. Ingen info om Maxi Plus 5 for øyeblikket selv om han ventet at mer info blir gjort tilgjengelig den 10. januar. Krysser fingre og tær for 5-seter med CCS-hurtiglader og 41 kWh batteri. Aller helst skulle jeg ønsket meg en vanlig elektrisk 5-seters Kangoo eller en elektrifisert utgave av Grand Scenic.
"I like soul with a capital S"

kaiat

Jeg er litt usikker på om det er 41 kWh-batteriet som kommer. Det virker litt lite med NEDC-rekkevidde på 270 km. Burde vel ha fått litt mer, spesielt om motoren skal være mer effektiv? Dagens Kangoo skal visstnok bruke samme celler som Nissan Leaf, er det 30 kWh-batteriet fra den som kommer montro? Leaf 30 kWh er vel oppgitt til 250 km NEDC. Med en mer effektiv motor kan det kanskje være mulig å skvise ut et par mil ekstra på NEDC-testen med 30 kWh.

Det blir uansett spennende å se hva de kommer med i januar. :)

gigafactory

Batteriet må nesten være større enn 30 kWh ellers så snakker vi omtrent samme rekkevidde per utnyttbar kWh som BMW i3 på NEDC. Det tror jeg ikke blir tilfelle.

Jeg tipper den får oppgraderte AESC-celler (Nissan) med ca 40 kWh brutto kapasitet. Det har ryktes at det har blitt produsert nye celler ved Sunderland-fabrikken for noen uker siden. Ettersom både nye Zoe og 60 kWh Leaf 2 i 2018 skal ha LG-batterier, kanskje Nissan-Renault vil bruke AESC-batteriene i varebilene fremover?

Stikkkontakt

Sitat fra: rolandvg99 på lørdag 10. desember 2016, klokken 16:02
Var innom lokal Renaultforhandler i dag. Han var litt usikker, men mente det kun var snakk om 2/3-seters-versjonene i første omgang.

Kangoo kommer vel ikke som 3-seter?

kaiat

Du kan få fossilversjonen med tre seter, men ikke el-versjonen. Men det kan jo være en av endringene som annonseres i januar.

Stikkkontakt

Sitat fra: kaiat på mandag 12. desember 2016, klokken 10:06
Du kan få fossilversjonen med tre seter, men ikke el-versjonen. Men det kan jo være en av endringene som annonseres i januar.

Ok. Jeg har 2 små og må ha plass til de dersom jeg skal ha en jobbebil som f.eks Kangoo.

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

tutti

Ser ut som en rekke el-bil nyheter på varebilsiden kan bli presentert i Brussel 13 januar.

Måkemannen

Kanskje lurt å vente litt med å kjøpe gammel Kangoo til nyhetene er i salg? Vil vel ha noe innvirkning på bruktmarkedet når det kommer ny versjon.

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk


tomrh

En 5/7 seters Kangoo kan kanskje bli vår neste elbil, det å kunne trekke lett henger er avgjørende for vår del. Vanskelig å se noen annen kommende elbil med hengerfeste, hvis ikke TM3 får det?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

kaiat

Per i dag er det bare varebilvarianten med to seter som får trekke tilhenger. Om det blir noen endring på dette, er ikke godt å si. Renault er jo tross alt obs på at en slik bil må ha mulighet for å trekke tilhenger i det minste. Nå har jeg forstått det slik at dagens Kangoo har litt svak motor og at den oppgraderte versjonen får en kraftigere motor. Kanskje den kraftigere motoren kan føre til at tilhengervekten økes og at det blir mulig med tilhenger på femsetersversjonen også?

Jeg er svært interessert i femseteren også, det blir artig å se hva Renault kommer opp med.

Ellers tror jeg at neste generasjon e-Golf (altså ikke faceliften som kommer nå, men neste generasjon Golf) muligens kommer med mulighet for hengerfeste. Volvo også kanskje, om de får fingeren ut med tanke på elbiler. Tyske og svenske bilprodusenter virker til å ha mer forståelse for behov for tilhengerfeste og bruker blant annet å ha høyere tilhengervekter enn biler fra andre land.

Jejl

Sitat fra: tomrh på onsdag 21. desember 2016, klokken 20:53
Vanskelig å se noen annen kommende elbil med hengerfeste, hvis ikke TM3 får det?
TM3 får hengerfeste.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA