Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Reparasjon/utskiftning av trekk ved setebelte

Startet av saphran, torsdag 08. desember 2016, klokken 14:35

« forrige - neste »

saphran

Flere som har opplevd at kanten på "tak"-trekket nede ved setebeltet på førersiden blir slitt, og fått det utbedret?

Overså denne skaden på bilen når jeg kjøpte den brukt nylig, og den irriterer stort nå :(: ser ut til at tidligere eier har strøket så ofte borti denne kanten at den har blitt hull på.

Ser jo ut til at dette er et eget deksel bare for setebeltet, så det lar seg gjerne gjøre å skifte den ut uten alt for stort arbeid/kost?

olemorten76

#1
Har akkurat det samme problem etter nylig bruktkjøp. Irriterende da bilen forøvrig er strøken inni. Ville bli veldig overrasket om de ordner dette kostnadsfritt. Skal ha service i februar og tenker å høre med de om det fins løsninger som ikke koster blod.
2022 Model Y long range i bestilling
2018 BMW i3 FC LCI

Muffinman

Fikk også dette etter få uker med 2015-modellen. Den har også stofftak, mens P85 med alcantara som da nærmet seg 100.000km ikke hadde antydning til slitasje på dette punktet. På begge biler har vi vært påpasselige med å ikke komme i kontakt med dette punktet, så det må ha vært kun løse klær som har vært i kontakt. Jeg fikk pris på 1100,- for dette dekselet. Jeg bytter det ikke, for det vil bare skje igjen. Derimot er jeg på utkikk etter en løsning for å trekke det opp med holdbart materiale.

petersv

Virker jo som om du nettopp har funnet løsningen, kjøpe nytt med Alcantara.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA