Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Første "bevis" på at Ampera-E får annet utstyr enn Bolt?

Startet av kammiz, onsdag 07. desember 2016, klokken 08:36

« forrige - neste »

kammiz

I manualen til bolt står det ingenting om regnsensor, selv om det mange steder nevnes om du må ha LT, Premier eller tilvalg for å få forskjellige utstyr og funksjoner, men se på bildet av bilen som sto i Paris. Vedlagt bilde av hendelen i manualen til Bolt, hendelen i bilen i Paris og bilde av sensoren i frontruta, den lille runde til venstre for kamera.

Dette lover godt ifht opelsjefens uttalelser ved avdukningen i Norge, hvor han sa at bilen skal få "self parking possibility for å holde den på nivå med andre Opel modeller", samt når han ble spurt om ACC sa han at hvilket utstyr bilen får, blir lansert til våren og "da kommer vi tilbake til dette med ACC".
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Ipadjove

For ordens skyld, bildet av hendelen er i den gule bilen, det siste bildet av den gråblå. De 2 bilene som var i Paris var ikke helt like.

kammiz

det er uansett preproduksjonsbiler vi snakker om, så det forundrer meg ikke. men poenget var bare at bilene i paris hadde ting som bolt åpenbart ikke har? ihvertfall ikke i manualen. :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Trond.m

Isofix må også leveres i Ampera-e, og det tror jeg ikke Bolt har. Lyktespylere må vi også håpe på, hvis de ikke "løser" det ved å redusere lysstyrken på hovedlysene så mye at det ikke lenger er et krav. Det ville overraske meg, og vil kunne være avgjørende for å hoppe av for min del. Godt lys er et krav for å være min hovedbil.

bmw2002

Hvis man ser i manualen til Bolt så der man at den har Isofix, eller Latch som det kalles i USA

kammiz

Iom at Opel er kjent for gode lys, så ville det vært veldig rart om den kom uten lyktespylere. De to bilene som var på vintertesting i Norge hadde jo også en kamuflasjeramme rundt lyktene foran. Kanskje nettopp fordi det kommer lyktespylere?
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Ipadjove


Sverre Grevskott

så den artikkelen, men de har jo ikke fnugg av bevis. Alle vet at basisen er lik. Batteriet et likt, lading er lik. Så det at Opel ikke bekrefter 80kW skal vi nok ikke ta for tungt. Syns det veier tyngre at opels toppsjef smiler lurt når han sier at ekstra utstyrslisten til opel kommer til våren :)
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

mrydningen

Er det LED-lykter på Ampera-E? Virker somom LED lykter ikke har samme krav om lyktespylere og lysmengde om Xenon har ref nye mercedes biler med LED leveres uten
P85+ (m/Autopilot, alt - 7seter) overtakelse fra Tesla 17. Juli


Trond.m

Sitat fra: mrydningen på onsdag 07. desember 2016, klokken 23:14
Er det LED-lykter på Ampera-E? Virker somom LED lykter ikke har samme krav om lyktespylere og lysmengde om Xenon har ref nye mercedes biler med LED leveres uten
Det skal vel være lysstyrken som avgjør om krav til lyktespylere slår inn. Egentlig litt ulogisk. Hvis lyset er svakt nok i utgangspunktet, er det ikke påbudt med utstyr som sikrer best mulig lys  ::)
Men det har kanskje noe med at skitt på lykteglasset kan føre til blending fordi lysstrålen endrer retning. At Mercedes leverer biler uten lyktespyler er nytt for meg. Men det er kanskje slik at lykteglassene da er kalde og i større grad vil være selvrensende.

Stikkkontakt

Kravet er at det skal være lyktespylere dersom nærlyset er sterkere enn 2000 lumen.

Trond.m

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 08. desember 2016, klokken 08:26
Kravet er at det skal være lyktespylere dersom nærlyset er sterkere enn 2000 lumen.
Ja, og hvordan vet vi styrken på HID lyktene til GM ?

kammiz

#13
Det er derfor Tesla leveres med mye svakere lys i land som krever lyktespylere for lys over 2000 lumen. Det er bare å bytte pæra i ettertid da såklart. Jeg kan ikke skjønne annet enn at Opelen kommer med lyktespylere. Som nevnt over her, sjefen hinter med et fårete glis om en utstyrsliste som kommer til våren. Opelen er garantert LIK eller BEDRE enn Chevroleten. Og innlegget jeg starter denne tråden med, tilsier at den blir bedre. :)

Ampera-E kommer med HID, som er det samme som Xenon. I stor grad ganske like lykter som AFL lyktene som leveres på Opel. Litt "gårsdagens" teknologi, men det er veldig bra lys. Det kalles Intellibeam i USA, her kan man se en video om hvordan dette funker.

https://www.youtube.com/watch?v=aUaXki_jXoQ
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Nickelilltroll

Sitat fra: kammiz på torsdag 08. desember 2016, klokken 09:01
Det er derfor Tesla leveres med mye svakere lys i land som krever lyktespylere for lys over 2000 lumen. Det er bare å bytte pæra i ettertid da såklart. Jeg kan ikke skjønne annet enn at Opelen kommer med lyktespylere. Som nevnt over her, sjefen hinter med et fårete glis om en utstyrsliste som kommer til våren. Opelen er garantert LIK eller BEDRE enn Chevroleten. Og innlegget jeg starter denne tråden med, tilsier at den blir bedre. :)

Ampera-E kommer med HID, som er det samme som Xenon. I stor grad ganske like lykter som AFL lyktene som leveres på Opel. Litt "gårsdagens" teknologi, men det er veldig lys. Det kalles Intellibeam i USA, her kan man se en video om hvordan dette funker.

https://www.youtube.com/watch?v=aUaXki_jXoQ

Detta heter Fjernlysassistent på E-golfen och fungerar till 100%, tillsammans med siktpakken där acc och automatiska vindusviskere jobbar tillsammans, är det snart en överdrift att skryta på sig att man faktiskt "kör bil", känns mer som om jag "sitter på"  ;)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA