Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ccs lading / hurtiglading.. Går det med Ampera ?

Startet av nien, fredag 02. september 2016, klokken 15:13

« forrige - neste »

Griffel

Sitat fra: Ipadjove på fredag 09. desember 2016, klokken 20:31
Stoler ikke helt på Teknisk clickbaitukeblad nå heller selv om de skriver det motsatte av hva de mente sist.

http://www.tu.no/artikler/ampera-e-far-samme-lading-som-bolt/366087
Klart det blir likt samme hva det blir, EU CCS og US CCS er harmoniserte standarder og batteriet er identisk.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

kammiz

Ladespørsmålet
I USA har Chevrolet selv sagt at Bolt, bilen Ampera-e er 99,9 prosent identisk med, støtter 80 kW-ladere. Det som har fått mange til å stusse (visstnok også internt i GM), er at laderen om bord i Ampera-e kun klarer 50 kW.
Svaret på «gåten» er enkel: Verken Bolt eller Ampera-e kan lade raskere enn 50 kW. Når GM selv har skrevet at Bolt støtter 80 kW-ladere, er det fordi mange hurtigladere her i USA har en makskapasitet på nettopp 80 kW – men kobler man til en Bolt, klarer den fortsatt bare ta imot 50.
Poenget skulle visstnok være å fortelle at Bolt kan kobles til amerikanske hurtigladere.
Ergo: Ampera-e kan hurtiglades, med maksimalt 50 kilowatt.
http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=47145

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Griffel

Sitat fra: kammiz på lørdag 10. desember 2016, klokken 10:07
Ladespørsmålet
Det som har fått mange til å stusse (visstnok også internt i GM), er at laderen om bord i Ampera-e kun klarer 50 kW.
Laderen om bord i Ampera-e klarer ikke 50 kW.
Det er software som beskytter batteriet som bestemmer ladeeffekten fra den eksterne DC lader.

Det spiller ingen rolle hva effekt på eksternlader er, har eksternlader større effekt enn det batterikontrollsystemet i bilen tillater reduseres ladestrømmen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA