Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Chevrolet Bolt Owners Manual

Startet av kammiz, tirsdag 06. desember 2016, klokken 09:30

« forrige - neste »

kammiz

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Trond.m


kammiz

#2
Funksjoner som blir tilgjengelig via app på telefonen:

If equipped, this feature allows a
smartphone to be connected to the
vehicle and remote vehicle functions
to be requested. Features vary
depending on availability.

Features include:
. Remote commands – Use to
lock/unlock the vehicle, remote
start for the cabin climate,
or sound or cancel the horn and
flash the lights.
. Vehicle status – View the
vehicle's range and battery level,
charging status, and tire
pressure.
. Welcome lighting – Request light
when approaching the vehicle.
. Location services – Save the
parked location or start
navigation at the vehicle's GPS
coordinates.

Setup Function
. KeyPass Setup
‐ Managing Priority Setting
‐ Modifying Priority Setting
. Revocation
Active Remote Function
. Door Lock/Unlock
. Remote Start/Stop
. Panic Alarm Activation/
Termination
. Remote Charge Termination
. High Voltage Charge Functions
‐ Temporary Charging Override
Update
‐ Change the Charging Mode
Permanently
‐ Update Departure Time
Schedule
‐ High Voltage Priority Charging
Activate and De-activate
‐ Select Charge Level/Limit
Preference Screen
. Vehicle Locator
. Routing w/Available Mileage

Passive Function
Approach Detection/Welcome
Lighting
Visual Display for Vehicle
Information
. Low Battery Indication
. Tire Pressure
. Remote Engine Start Status
. Odometer Reading
. Rear Closure Ajar Switch Status
. Electric Parking Brake Status
. Hood Status
. High Voltage Battery State of
Charge Status
. GPS Signal for End of Trip
. Charge Mode Status
‐ Available Mileage
‐ Charge Start and End Times
Status
‐ Full Week of Time Based
Delayed Charging Status
‐ Disable Rate Based and
Delayed Charging Status
‐ High Voltage Charging System
Fault (Unable to Charge)
‐ High Voltage Charger Power
Level
‐ High Voltage Battery Charge
Cord Connected Indication
‐ Charge Complete
‐ Usable State of Charge
‐ High Voltage Depletion Mode
Range
‐ High Voltage Battery State of
Charge Status
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Hansi

Vi får håpe disse funksjonene blir tilgjengelige via app i Norge også..
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

kammiz

Det blir de. Vi vet jo at Onstar appen funker på nye Astra i Norge, så skal godt gjøres at den ikke skal funke på Ampera-E, når de har det i USA.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

3irikur

Dette høres jo veldig bra ut! En helt annen verden enn Nissans "Trykk her så skal vi se om vi kanskje får skrudd på varmen"
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Trond.m

Ser at GM regner inntil 40 % kapsitetstap som normalt innenfor garanti-tiden. De har tidligere sagt at de garanterer mist 65 %. Men med så god rekkevidde i starten, så vil den likevel være minst 300 km i 8 år. Erfaringsmessig så vil nok kapasiteten holde seg mye bedre i Norge.

kammiz

Sitat fra: TM på tirsdag 06. desember 2016, klokken 14:42
Ser at GM regner inntil 40 % kapsitetstap som normalt innenfor garanti-tiden. De har tidligere sagt at de garanterer mist 65 %. Men med så god rekkevidde i starten, så vil den likevel være minst 300 km i 8 år. Erfaringsmessig så vil nok kapasiteten holde seg mye bedre i Norge.
Alt tilsier jo at man omtrent kan regne med MINST 90% kapasitet etter 8 år, hvis man sammenligner med Tesla med høy km stand.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Amoss

Sitat fra: kammiz på onsdag 07. desember 2016, klokken 08:40
Alt tilsier jo at man omtrent kan regne med MINST 90% kapasitet etter 8 år, hvis man sammenligner med Tesla med høy km stand.

Så vidt jeg vet bruker LG/GM en annen batteritype enn Tesla, og i alle fall en helt annen batterikontroller. Så Tesla er neppe direkte sammenlignbart her.

Den rette bilen å sammenligne med måtte vel være Volt/Ampera (uten -e), det er vel omtrent samme batteritype?  I følge GM har de til dags dato ikke fått noen klager på kapasitet-tap på disse bilene, men så sies det også at de har ekstra store (relativt til batteristørrelsen) buffere både oppe og nede på Volten, noe som gjør at du kan ha ett svært høyt kapasitet-tap før dette merkes i praktisk bruk.

Ved uttesting av levetid på batterier så defineres normalt levetiden som tiden frem til batteriet kun er istand til å holde 70% av kapasiteten den hadde som ny. Under 70% kapasitet er derved definert som "dødt" batteri, selv om den fortsatt kan brukes enda en stund. Så ser det egentlig som mer alarmerende at de spesifiserer ett lavere tall enn der batteriet offisiell er definert som "dødt" enn når Tesla nekter å gi noen spesifikt kapasitet-tap i sin garanti.

Men med det sagt: Generelt er det vel relativt lite med kapasitet-tap i nyere elbil-batterier, og LG har jo levert elbil-batterier en stund og burde ha dette under kontroll. Så hadde ikke vært så alt for bekymret.
Model S 85D

AmocoCadiz

Sitat fra: kammiz på tirsdag 06. desember 2016, klokken 12:43
Det blir de. Vi vet jo at Onstar appen funker på nye Astra i Norge, så skal godt gjøres at den ikke skal funke på Ampera-E, når de har det i USA.
Flott med mye info og funksjoner i appen, tror dette er en type utstyr som blir mye etterspurt og forventet fra moderne biler fremover, da er det bra at AmperaE kommer med dette fra starten, og som kan styrke bruktverdien også fremover.
Onstar bør fungere bra i Europa, Opel har jo markedsført dette mye denne høsten,
og med erfaring fra over 9 år med Onstar i USA bør de vel ha luket ut mye barnesykdommer.

Counterpointer

Sitat fra: Amoss på onsdag 07. desember 2016, klokken 17:01
.......Så ser det egentlig som mer alarmerende at de spesifiserer ett lavere tall enn der batteriet offisiell er definert som "dødt" .......
Er så enig i dette. Synes det er nærmest å ikke ha garanti at de har lagt den på 65%

Trond.m

60 % har det vel blitt slik jeg tolker det. Men hvis man skulle oppleve en vesentlig reduksjon i kapasitet i løpet av kort tid, så vil nok garanti eller reklamasjonsretten gjelde, selv om reduksjonen er mindre enn 40 %.

"Depending on use, the battery may degrade as little as
10% to as much as 40% of capacity over the warranty period."

Amoss

Sitat fra: TM på onsdag 07. desember 2016, klokken 19:42
"Depending on use, the battery may degrade as little as
10% to as much as 40% of capacity over the warranty period."

Kan nesten høres ut som om de her tar høyde for "missbruk". Men da bør de også legge føringer for hva som kan regnes som "missbruk".
Model S 85D

Counterpointer

Sitat fra: TM på onsdag 07. desember 2016, klokken 19:42
60 % har det vel blitt slik jeg tolker det. Men hvis man skulle oppleve en vesentlig reduksjon i kapasitet i løpet av kort tid, så vil nok garanti eller reklamasjonsretten gjelde, selv om reduksjonen er mindre enn 40 %.

"Depending on use, the battery may degrade as little as
10% to as much as 40% of capacity over the warranty period."
Slik det er formulert nå vil jeg nesten påstå at det ikke er noen garanti!

Dette virker som advokatmat på høyde med Tesla som sa P85D hadde 700 hester når den har 465.......

AmocoCadiz

60% garantirestekapasitet duger ikke.

Er det kommet informasjon om at Opel AmperaEvil ha helt like garantivilkår som Chevrolet Bolt i USA?
Garantier kan vel ofte tilpasses lokale markeder og konkuransesituasjon. Et "modent" EV marked som Norge kan forventes ha mange andre og tredie gen. elbilkjøpere som stiller større kvalitets og garantikrav til nye EV modeller.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA