Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

80kw hurtiglading bekreftet

Startet av kammiz, tirsdag 06. desember 2016, klokken 06:35

« forrige - neste »

AmocoCadiz

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 27. april 2017, klokken 20:58
Var det ikke på Volt at de holdt batteriet mellom 40 og 80 % og ikke har hatt noen reklamasjoner i det hele tatt ? Hvis det stemmer så har de en veldig konservativ tradisjon.
Stemmer at GM sier de ikke har hatt problemer med Volt batteriene.
GM har lenge hatt et ganske omfattende batteritest-senter som ble utvidet til enda større for noen år siden.
Der har de kjørt svært omfattende test med livstidssykluser av sine batterier i alle mulig klima og beveglige situasjoner. De påstår vel i stor grad at det er batteristyringssoftwaren og kontrollerutstyret til batteriene som utgjør stor innvirkning på levetid på batteriene, noe de mener å ha fått til.

Så mye taler for faktisk svært holdbare batterier i AE, og som nevnt noe som blir meget positivt for bruktprisen.

Counterpointer

Sitat fra: AmocoCadiz på torsdag 27. april 2017, klokken 22:52
Så mye taler for faktisk svært holdbare batterier i AE, og som nevnt noe som blir meget positivt for bruktprisen.
Det er jo en tradeoff som kan hjelpe litt på frustrasjonen over å ikke være best på hurtiglading.

MrBacardi

Hvordan gikk det med dette? Noen som har fått svar fra Opel eller prøvd å lade sin egen på en 100 kW-stasjon?
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Radar70

Nå er det vel "mange" som har fått seg egen bil - hvem vil være først ute å teste? ;)
Opel Ampera-e Quantum Grey med alt utstyr - Bestilt 28/9-16 - Levert 16/6-17

Robert Sund

Hvis noen tester og filmer laderen hadde det vært topp. Da hadde vi kunnet se hele ladeprofilen. Og det gjelder for andre elbiler også. Men en enkel test er også høyt verdsatt!

sven erik

det er i alle fall  4 ladere i norge som  er over 50kw   så har de over er det bra   og nedover i evropa er det en del som er over

Gnilre

Jeg burde selvfølgelig meldt meg til å teste dette. Skal ut på langtur med AE på torsdag og retur søndag og passerer Lillehammer, Dombås og Bjorli. Er ikke så langt til Grelland på E18 heller fra der jeg bor. Men tror det er litt bortkastet med 399 kr til dette (månedsabonnement Arctic Roads) da jeg er 99% sikker på at bilen tar i mot rett under 50kW. Hadde jeg visst at ladestasjonen på Lillehammer er i orden hadde jeg kanskje gått for en slik deal selv om det sikkert er billigere med Fortum og Grønn Kontakt. Noen som vet tilstanden der, sist jeg var der fikk jeg ikke noe ut av laderen. Hvilke 4 ladere til Arctic Roads tar mer enn 50kW forøvrig ?
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

sven erik

#67
Sitat fra: Gnilre på onsdag 24. mai 2017, klokken 00:13
Jeg burde selvfølgelig meldt meg til å teste dette. Skal ut på langtur med AE på torsdag og retur søndag og passerer Lillehammer, Dombås og Bjorli. Er ikke så langt til Grelland på E18 heller fra der jeg bor. Men tror det er litt bortkastet med 399 kr til dette (månedsabonnement Arctic Roads) da jeg er 99% sikker på at bilen tar i mot rett under 50kW. Hadde jeg visst at ladestasjonen på Lillehammer er i orden hadde jeg kanskje gått for en slik deal selv om det sikkert er billigere med Fortum og Grønn Kontakt. Noen som vet tilstanden der, sist jeg var der fikk jeg ikke noe ut av laderen. Hvilke 4 ladere til Arctic Roads tar mer enn 50kW forøvrig ?

denne på greland  er vartfal over 80kw   men en skal og se det på vor fort ladingen på 50kw går ned eller om den holder seg  oppe  nesten helt til 80%  så på ioniq  at der holt ladingen  seg langt oppe  å om  det tar akurat 60 min  virker det ut  som om den ikke faller  så mye  for da vil en lade 48 kw på en time

Gnilre

Nå har jeg ringt Arctic Roads og det de sier at det er kun to ladere de har som lader på mer enn 50kW og det er Vestby og Grelland ved E18 mellom Holmestrand og Drammen. De to laderne får man ikke tilgang til med månedsabonnement; det er bare testladere. Så det er pr i dag veldig vanskelig å få testet Ampera-e med mer enn 50 kW i Norge. Jeg har ikke tenkt å gjøre det før Grønn Kontakt eller Fortum monterer 150 kW ladere.

En annen sak er at jeg tar et månedsabonnement på Arctic Roads uansett - for meg blir det billigere enn alternativene når man i løpet av en måned må ha 3 vestlandsturer. Og Arctic Roads har en åpenbar fordel ved at det er lite kø laderne deres  :)
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

Arha

Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Orbit

Nettsidene til AR er kanskje ikke helt oppdatert....men sier i alle fall at Grelland er til fri benyttelse
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Lars C. Krogenæs

#71
Grelland har kostet penger siden juni i fjor....

Rart at du ikke kan bruke dem med månedsabonnement, men alt er jo rart med hele AR....

Facebook dump fra i fjor:

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Robert Sund

@Gnildre
Har du mulighet til å filme displayet på laderen? Da vil man se om hastigheten går ned i trinn, og hvor lenge den holder god fart. Har du ett stativ til kameraet (eller telefonen) blir det enklest, men kameraet kan forsåvidt legges på hva som helst som gjør at kameraet ser displayet på laderen hvis man ikke har. Kanskje man til om med kan legge kameraet på noe inne i bilen og filme gjennom ruta hvis kameraet har zoom og retningen på displayet på laderen gjør dette mulig?


Er det brudd på anbudsvilkårene at AR ikke tilbyr drop-in på Grelland? Hvis laderen har betalingsløsning skulle jeg tro AR må følge vilkårene i anbudene for ladere.


IMHO Burde det settes krav til maks minuttpris i anbudsvilkårene. Eller helst skulle det offentlige stå for infrastruktur selv; da hadde man sluppet en masse slikt tull.

3irikur

Sitat fra: Robert Sund på onsdag 24. mai 2017, klokken 16:54
@Gnildre
Har du mulighet til å filme displayet på laderen? Da vil man se om hastigheten går ned i trinn, og hvor lenge den holder god fart. Har du ett stativ til kameraet (eller telefonen) blir det enklest, men kameraet kan forsåvidt legges på hva som helst som gjør at kameraet ser displayet på laderen hvis man ikke har. Kanskje man til om med kan legge kameraet på noe inne i bilen og filme gjennom ruta hvis kameraet har zoom og retningen på displayet på laderen gjør dette mulig?


Er det brudd på anbudsvilkårene at AR ikke tilbyr drop-in på Grelland? Hvis laderen har betalingsløsning skulle jeg tro AR må følge vilkårene i anbudene for ladere.


IMHO Burde det settes krav til maks minuttpris i anbudsvilkårene. Eller helst skulle det offentlige stå for infrastruktur selv; da hadde man sluppet en masse slikt tull.

Ble laderen satt opp med offentlige midler? Trodde det var den fra grønn kontakt der som ble det...
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

TDM


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA