Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Opels kundetjeneste - Norges dårligste kundeservice ?

Startet av Trond.m, onsdag 24. mai 2017, klokken 19:10

« forrige - neste »

Trond.m

Har forsøkt å stille dem noen spørsmål. Uansett hva man spør om så får man bare helt meningsløse svar. Lurer på hvordan de rekrutterer ansatte hit.

Mitt siste spørsmål var angående manglende dokumentasjon på kollisjonssikkerhet og om Opel / GM gambler med kundenes sikkerhet ved ikke å teste den. Jeg spurte også om hvordan det går an at en bil som ble bestilt 16.9 fortsatt står i Baltimore. (og forhandleren sier at den er i første pulje)

Svaret var. "Vi er glade for at din forhandler ivaretar deg og holder deg oppdatert angående levering av din bil (noe som ikke stemmer).
Takk for at du valgte Ampera-e"

De nevnte ikke noe om sikkerhetstest. Min Ampera-e med juli-levering blir derfor garantert lagt ut på Finn til høystbydende.


rolandvg99

Nå har vel Opel Norge fått en relativt dårlig "hånd" fra GM, da GM kasta kortene og overlot ansvaret til en 3.-part uten direkte kontroll over varer og varestrøm. Kundeservice får tydeligvis også minimalt med info, hvilket gjenspeiles i mye synsing og variabel info. Vet fra egen selgererfaring at en at en ønsker er å gi kunden en så god opplevelse som mulig, men det er en evig avveining om avsløring av leveranser før en vet om varen faktisk er på "bil". En ting er sikkert: jeg er meget glad jeg ikke jobber i og med Opel i disse dager.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

"I like soul with a capital S"

3irikur

Jeg fikk problemer med å registrere bilen i onstar-appen, bilen ble registrert i Irland, av en eller annen grunn.

Kundeservicen fulgte opp med flere telefoner og eposter for å få orden på det, så jeg vil si at min opplevelse er veldig god :)
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Trond.m

Godt at noen har en positiv opplevelse da  :+1:

Jeg tror problemet er når de ikke vet svaret. Da ser de ikke ut til å forsøke å snakke med produktsjefen (hvis han / hun finnes), men insisiterer på at man spør sin forhandler. Men det er jo når forhandleren ikke kan svare og ikke gir inntrykk at de vil forsøke å finne svaret, at man forsøker kundeservice.

Jeg har langt bedre innstykk av VW og BMW kundeservice. De svarer ikke alltid riktig, men de gjør iallfall et forsøk  ;)

rolandvg99

Jag tror VW hadde slitt med det samme om AUDI sto for produksjon av e-Golf, og VW dagene før levering ble solgt ut av VAG. BMW er også primært prisgitt seg selv.
"I like soul with a capital S"

simon.s

Har bare dårlig erfaring med Opel jeg også. Elendig kundeoppfølging. En selger som bare sier vet ikke, aner ikke. Virker som han ikke har tid. Henvendte meg til Møller. Der følte man seg godt mottatt. Satt over èn time jeg med selger der vi diskuterte pris og utstyr til bilen.
2019 Tesla Model 3 SR+
e-Golf 2018 solgt
Opel Amper-e bestilt med full pakke. KANSELERT

Gordon Retriever

OnStar-systemet er en profilert teknologisatsing fra Opel, så akkurat der bør det forventes at kundene føler seg godt fulgt opp.

Forvitringen av Opel-merkenavnet er noe som går mange år tilbake i tid, og salget til PSA er mer resultatet av disse problemene enn årsaken til dem.

Her i Norge skapte det dårlig stemning hos endel forhandlere da Opel Norge i 2013 først sørget for at Opelforhandlerne fylte opp butikken med lager- og demobiler, og deretter lot de samme forhandlerne lese i pressen at Opel satte ned prisene kraftig.

AmocoCadiz

Sitat fra: Gordon Retriever på torsdag 25. mai 2017, klokken 00:12
OnStar-systemet er en profilert teknologisatsing fra Opel, så akkurat der bør det forventes at kundene føler seg godt fulgt opp.

Forvitringen av Opel-merkenavnet er noe som går mange år tilbake i tid, og salget til PSA er mer resultatet av disse problemene enn årsaken til dem.

Her i Norge skapte det dårlig stemning hos endel forhandlere da Opel Norge i 2013 først sørget for at Opelforhandlerne fylte opp butikken med lager- og demobiler, og deretter lot de samme forhandlerne lese i pressen at Opel satte ned prisene kraftig.
Har også utrolig dårlig erfaring med Opel kundeservice.

Makan til dårlige tilbakemeldinger med svadasvar og standardiserte floskler.
Føler man er forflyttet tilbake i tid til 1990tallet i USA, da customer service til store konsumentselskap prøvde ut total smoke screen av BS argumentasjon for kundene. Det straffet seg fort og man la om informasjonsstrategien til hakket mere verdifull for kunden.

Det er en god grunn til at Opel har rast nedover i salgsstatistikken, og det er ikke nødvendligvis bilene som faktisk i de siste år har vært bra.(Astra årets bil, Matrix LEDlys, AGR seter, ACC osv....og ja ingenting av dette ble implementert i AE -duh )

Men helt klart en svak generalimportør og organisasjon, en tragedie at det var Opel som fikk ansvar for Ampera E i Norge. Selv Bertel O Steen systemet hadde håndtert dette bedre. Godt mulig de gjør det om et år eller to som Peugeot Ampera E. men da er det litt seint)

Trond.m

Er spent på hva som skjer etter at jeg klaget på Opel kundetjeneste og ba en leder ringe meg. Da jeg klaget på en sak hos VW for noen mnd. siden ringte adm. dir meg personlig på kveldstid og vi hadde en veldig positiv samtale. De ga uttrykk for at de satte pris på tilbakemeldinger, også de som ikke alltid er positive. For ingen selskaper er feilfrie. Det er hvordan de håndterer feilene som skiller de gode fra de dårlige.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA