Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading av andre elbiler med Tesla vegglader

Startet av pfosland, søndag 04. desember 2016, klokken 14:44

« forrige - neste »

Andies

#15
Vil dette si at jeg kan lade vår Golf GTE med Teslaens UMC som er tilkoblet med rødt adapter (400V)?  Eller for å si det på en annen måte: Kan jeg ødelegge noe på Golfen hvis jeg plugger i Tesla-laderen?

aness

Sitat fra: Andies på mandag 07. august 2017, klokken 08:27
Vil dette si at jeg kan lade vår Golf GTE med Teslaens UMC som er tilkoblet med rødt adapter (400V)?  Eller for å si det på en annen måte: Kan jeg ødelegge noe på Golfen hvis jeg plugger i Tesla-laderen?

Type-2 skal vel i utgangspunktet være plug and play, så jeg kan ikke tenke meg at du ødelegger noe på Golfen.
Men Golf (og mange andre) lader vel bare på en fase, så ikke forvent mer enn 3.6kW (1x16A) lading.

Andies


torer2

Sitat fra: Vannkraft på fredag 14. juli 2017, klokken 23:50
hei

Har noen forsøkt å lade en Opel Ampera-e på en Tesla Wall Connector
Jeg har prøvd 2 ganger med min Ampera-e på de som er montert ved kjøpesenteret i Charlottenberg og skal være åpen for alle, og ikke fått det til.
Mistenker at bilen ikke er kompatibel med Tesla Wall Connector.

daktari

Kan det ha med oppsettet til Teslas ladeboks? Den støtter flere oppsett. I Aalborg ladet jeg på 3-fas 16A tror jeg, stod 3 i en sirkel og 16A i appen. Her hjemme har jeg enfas 230V 32A. (Hvis noen vil teste Ampera-E hos meg i Oslo , pm.)
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Da fant jeg og @torer2 ut at TWC fungerer fint på Ampera-E, forutsatt at dip-switch 2 for kommunikasjon var satt til "legacy". Dette på 230V 32A enfas uten nøytral.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Nuvolari

Sitat fra: daktari på tirsdag 08. august 2017, klokken 19:55
Da fant jeg og @torer2 ut at TWC fungerer fint på Ampera-E, forutsatt at dip-switch 2 for kommunikasjon var satt til "legacy". Dette på 230V 32A enfas uten nøytral.

Hvorfor står ikke dette i manualen? I manualen står det at dip switch 2 alltid skal stå opp. Ingenting om hvorfor eller hva den gjør.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Corny

Noen som har prøvd Mercedes hybrid (GLC 350e) på TWC??
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

Egil Fonn

#23
Har en Tesla wallboks som jeg brukte på Tesla og MB Belectrik. Den er koblet på 230V IT nett 1x32A. I manualen heter det 230v singel-phase Wye-connected. L1 koplet til L1 og L2 til nøytral. Begge DIP swich i øverste posisjon. Fungerer fint på Tesla og MB, men på i3 blir det en klikke lyd fra bilen når jeg lader med denne boksen. Bilen lader med 7,4kw, men jeg liker ikke klikke lyden fra et rele i bilen. Har prøvd annen ladeboks (Ratio portabel charge station) med 230V1x32A og da lader den uten klikkelyd.
Noen som har tips om hvordan Tesla boksen skal settes opp for klikkefri lading av i3?
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

torer2

Du kan prøve å sette DIP switch #2 i ned posisjon. Da fungerte det på min Opel Ampera-e. Dersom du endrer den med strømmen på må du holde inne reset i ca 5 sek etterpå.

Egil Fonn

Prøvde med dip switch 2 nede. Klikkingen er der fortsatt, men bilen starter nå lading etter kun 1-2 sec mot 5-10 sec med dip swich 2 i øvre stilling.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

asKaasa

Vi kan få Signature svart vegglader fra Tesla som verve/henvisningspremie. Har en Tesla X og en BMW i3. Noen som vet om dette vil fungere på BMWen?

asKaasa

Sitat fra: P85TMS på fredag 16. mars 2018, klokken 19:42
Ja, det funker helt fint. Har du nyere i3, og strøm nok, kan Tesla veggladeren levere 11kW til i3 også.

Vår i3 er 2014, men regner med at den ihvertfall vil ta lading.

Takk for svar!

turfsurf

Sitat fra: P85TMS på onsdag 21. mars 2018, klokken 20:30
Du vil få 3.6kW på den med Tesla veggladeren. Har en 2014 i3 selv.  ;)
Kan vel få 7,4kW og, hvis det er 3x32A kurs.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Sjøhyene

Har en lasket Salto boks som jeg normalt bruker til model S.
Vi skal nå skaffe oss en Ioniq i tillegg, vil den fungere å lade på samme laskede Salto lader (32A med type 2 utgang)?
På forhånd takk!
Og i tilfelle ingen vet, vet kan det være noe risiko forbundet med å teste?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA