Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Scan My Tesla: CANBUS Android-app

Startet av amund, lørdag 03. desember 2016, klokken 21:53

« forrige - neste »

amund

Hei,

Jeg har laget en app som kobler seg til Bluetooth OBD2-adapter (ELM327-type) og kabel til diagnoseporten á la den petersv her på forumet selger.

Link til Google Play:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.emon.canbus.tesla

Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Lynet

Det var nok bare en som fikk den koden! Kunne heller vært en mulighet å teste appen noen dager.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Muffinman

Var vel meg det da?

Testet på 2013-modellen i signatur. Får ikke koblet opp, og det liker appen tydeligvis ikke særlig bra. Prøvd med en Samsung S5 og en Huawei 5X. Begge koblet fint opp med Tesla Spy. Bilde av feilmelding og el cheapo adapter vedlagt.

amund

#3
Sitat fra: Lynet på lørdag 03. desember 2016, klokken 22:29
Det var nok bare en som fikk den koden! Kunne heller vært en mulighet å teste appen noen dager.

Sederja, en kode kan tydeligvis bare brukes en gang. Da får jeg liste opp en lang remse...

Teste noen dager er ikke en mulighet i Google Play, dvs man kan avinstallere og få igjen pengene innen... 24 timer? Eller er det kun én time, litt usikker.

Framtiden kunne jo kanskje fått en gratisversjon for å teste om utstyret virker.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

amund

Sitat fra: Muffinman på lørdag 03. desember 2016, klokken 22:31
Var vel meg det da?

Testet på 2013-modellen i signatur. Får ikke koblet opp, og det liker appen tydeligvis ikke særlig bra. Prøvd med en Samsung S5 og en Huawei 5X. Begge koblet fint opp med Tesla Spy. Bilde av feilmelding og el cheapo adapter vedlagt.

Hva mener du med får ikke koblet opp, får du koblet til med TM Spy?

Feilmeldinga du får her vil du få om bluetoothen ikke er innen rekkevidde f.eks.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Lynet

Snakker om respons en sen lørdagskveld :-)
Skal teste i morgen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Muffinman

Sitat fra: amund på lørdag 03. desember 2016, klokken 23:08
Sitat fra: Muffinman på lørdag 03. desember 2016, klokken 22:31
Var vel meg det da?

Testet på 2013-modellen i signatur. Får ikke koblet opp, og det liker appen tydeligvis ikke særlig bra. Prøvd med en Samsung S5 og en Huawei 5X. Begge koblet fint opp med Tesla Spy. Bilde av feilmelding og el cheapo adapter vedlagt.


Hva mener du med får ikke koblet opp, får du koblet til med TM Spy?

Feilmeldinga du får her vil du få om bluetoothen ikke er innen rekkevidde f.eks.
Begge enheter kobler opp med Tm Spy. Teslascan lister opp tilgjengelige alternativer for oppkobling umiddelbart etter oppstart. Ved å velge OBD-adapteret får jeg etter litt denne feilmeldingen, og appen avslutter.

amund

Sitat fra: Muffinman på lørdag 03. desember 2016, klokken 23:23
Begge enheter kobler opp med Tm Spy. Teslascan lister opp tilgjengelige alternativer for oppkobling umiddelbart etter oppstart. Ved å velge OBD-adapteret får jeg etter litt denne feilmeldingen, og appen avslutter.

Mystisk. Sikker på at ikke TMSpy kjører i bakgrunnen, eller at den andre telefonen fortsatt bruker adapteren... ?

Har også vært borti at min app greier å kjøre seg selv mer enn en gang... selv om manifestet sier 'single instance'. Og da kan bluetooth-adapteret være opptatt i en annen instans av appen. Sjekk 'long-press home' for å se om du har 2 kjørende TeslaScan, swipe right for å knerte dem evt.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Muffinman

Tester i morgen. Adapteret indikerer når det er kobling til noe, og det var ingen aktivitet der når jeg prøver å koble opp med Teslascan. På TMspy må jeg av og til pare adapteret på nytt for å få kontakt, men fikk ikke det valget i denne appen.

amund

Sitat fra: Muffinman på lørdag 03. desember 2016, klokken 23:36
Tester i morgen. Adapteret indikerer når det er kobling til noe, og det var ingen aktivitet der når jeg prøver å koble opp med Teslascan. På TMspy må jeg av og til pare adapteret på nytt for å få kontakt, men fikk ikke det valget i denne appen.

Min app lister bare opp bluetooth-greier som allerede er paret, det må gjøres gjennom settings på telefonen.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Veggen

Da brukte jeg A9E703YM1969Q896YX38PC3

Skal teste i løpet av morgendagen.

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Veggen

#13
Får heller ikke dette til å virke.
Får valgt paret OBDII adapter, og så blir enten skjermen sort, eller får feilmelding som vist over.
Ingen tegn til aktivitet på bt adapteret.
TMspy fungerer fint.

2013 P85+, Profi OBD bt adapter, galaxy s3 med cyanogenmod 13 android 6.01

Cirion

Hvor legger jeg inn koden? Får bare opp kjøp for 99kr.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA