Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Key not inside (på hyttevei uten dekning!!)

Startet av 1000kwh, fredag 30. mars 2018, klokken 06:17

« forrige - neste »

1000kwh

Svigers ble stående fast på fjellet uten mobildekning da bilen betemte seg for at begge nøklene ikke var tilstedet.

Ble tauet av noen forbipasserende til det var dekning (20m på stive hjul). Sperret hele veien under hele dette spetakkelet.

I hvertfall, Tesla prøvde masse greier, men bilen nekter å gjenkjenne nøklene. Alle triksene for å bruke nøkkel uten batteri er prøvd 20 ganger. Resatt alt mulig.

Noen andre tips?? Ikke akkurat imponerende når dette skjer på en privat 1 felts hyttevei og det står 10 biler på tomgang og venter på å slippe forbi.

Bilen er nå flyttet ved hjelp av appen.

(Tillegg: alt startet ved at bilen ikke gjenkjente den ene nøkkelen ved butikken. De kjørte hjem på appen og hentet den andre. Da virket alt. Men da de skulle parkere på denne hytteveien så filk de ikke start igjen, nå med begge nøklene).

Cirion

Ble nøkkel lagt i koppholderen? Der fungerer den uten batteri.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

1000kwh

Sitat fra: Cirion på fredag 30. mars 2018, klokken 07:42
Ble nøkkel lagt i koppholderen? Der fungerer den uten batteri.
Den har vært på alle de stedene jeg har googlet, sett i manualen og fått beskjed om av Tesla (også i koppholderen).

Vi har ikke bytta batteri, men BEGGE nøklene oppfører seg slik. Men man kan åpne bilen med nøklene, men bilen vil bare ikke vedkjenne seg disse for å få startet bilen.

MrBacardi

Som nødløsning der og da kan man dele mobildata via mobiltelefonen, og koble bilen på telefonens wifi. (Hvis man da kan legge telefonen et sted som har dekning, og som samtidig når fram til bilen.)

Men uansett bilen må opplagt inn til service, nøklene skal ikke krangle på denne måten.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

morpheos

Hadde samme problem, og måtte bytte en mottaker i bilen eller noe sånt. Relativt kjapt gjort, og blir prioritert på SC.

1000kwh

Sitat fra: morpheos på søndag 01. april 2018, klokken 18:49
Hadde samme problem, og måtte bytte en mottaker i bilen eller noe sånt. Relativt kjapt gjort, og blir prioritert på SC.
Det blir nok det her og.. irriterende er det i alle fall, men selvfølgelig greit med backup med telefonen.

geear

Sitat fra: MrBacardi på fredag 30. mars 2018, klokken 10:57
Som nødløsning der og da kan man dele mobildata via mobiltelefonen, og koble bilen på telefonens wifi. (Hvis man da kan legge telefonen et sted som har dekning, og som samtidig når fram til bilen.)

Men uansett bilen må opplagt inn til service, nøklene skal ikke krangle på denne måten.
Dette fikk meg til å tenke på at for å være "covered" om bilen er låst/av også, så skal jeg jammen sørge for å koble bilen opp til telefonen mens alt er i orden, slik at jeg kan slå på delt nett på telefonen og håpe at bilen kobler seg opp automagisk selv når den er låst...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA