Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kontaktorfeil

Startet av Arntiv, torsdag 01. desember 2016, klokken 08:50

« forrige - neste »

Arntiv

Nå har jeg levert inn bilen pga kontaktorfeil. Får beskjed om at de ikke vet hvor lang tid det tar, da de mangler deler, og at det er mange som står i kø pga kontaktorfeil. Er det flere som er i samme situasjon, eller er det bare unnskyldninger pga stort trykk på servicesenteret?
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

Muffinman

Disse kontaktorene havarerer jo jevnt og trutt. For å redusere trykket har man implementert en slags resistansføling over kontaktoren. Når motstanden blir så høy at den indikerer at havari er nær forestående skal bilen varsle og redusere effekten, slik at den kan kjøres til verksted. Det blir nok for krevende for Tesla å ta kampanje på disse før det er havari på gang.

Hva status er på verkstedene er jeg faktisk usikker på, men vi vet at det er forskjeller mellom avdelingene.

Cookie Monster

#2
Kjent feil på de tidligere rwd at kontaktor tar kvelden etterhvert.
Er også et problem på P85D uten Ludicrous hvor de ikke tåler høyt effektuttak over tid. Har byttet en gang min allerede ved 37 000km, en kompis har byttet en gang også og vet om en som er på sin nr 3 på P85D.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Muffinman

Hmm, så de setter ikke i noe som holder når de bytter? Det må være dårlig butikk. Kanskje de frykter at noen skal hacke seg til gratis ludicrous hvis det settes inn riktig kontaktor?

Cookie Monster

Aner ikke. Finnes jo flere sent leverte selv 85D som har batteri med Ludicrous hw. Når det ryker så ofte er det helt klart for dårlig og var nok en god grunn til at de gikk bort fra de "dumme" smeltesikringene og kontaktor.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

TeslaSvein63

Det er vel noe av det gjennomgående med alle feil på bilene. Man bare bytter ut til samme dritten og håper på det beste. Det være takluker / dørpakninger / elektronikk / mekanikk osv osv. Tesla er ikke ærlige med tanke på feil på bilene. De håper på at ikke den ene hånda vet hva den andre hånda gjør. Det er jo noen da som har gjennomskuet dette, forsåvidt lett i disse forumtider og samtaler på ladestasjoner og treff. Når det er slike feil på bilene, så må det informeres om fra Teslas side til bileierne at det er ett problem som skal gjøres en modifikasjon og forsterkninger på slik at komponenten-e holder i bilens livssyklus, eller få bukt med problemet. Informasjonen fra Tesla er jo som kjent stilltiende og ansatte har munnkurv for alle spørsmål. At de ikke skjønner at det øker frustrasjonen. Man kan rett og slett bli skikkelig forbannet. Man burde ikke levere inn bilene til slike uvitende mennesker for reparasjon. Får bare håpe at folk ikke gir opp og tar opp kampen. Det virker som om aksjekursen er det viktigste for dem å beskytte, noe man får følelsen av hos en del bileiere også. N Det må gies utvidede garantier fra Teslas side, hvis dette skal bli spiselig. Disse fjollete kundeundersøkelsene i etterkant av hvert eneste verkstedopphold, med påfølgende unnskyldninger er en stor vits. Den kunne vært så mye bedre hvis de bare kunne være ærlige og svare på spørsmål rundt problemene og ikke minst informere om dem.
 

kjølholdt

er det noen som vet hva dette omtales som i servicen som tesla utfører prøver å lete igjennom mine verkstedsbesøk for å se om det er byttet hovedkontaktor, enseste mulige er high voltage junction box, da bilen en gang nektet å lade på noe som helst!
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Veggen

Dette er det som stod på min invoice etter kontaktorbytte i 2015:
SitatConcern: We have been notified this vehicle has been remotely diagnosed that the Power
Switch and Power Supply would benefit from the latest generation components.

Pay Type: Warranty
Corrections: Battery Assembly (Remove and Install)
demontert og montert batteri pakke ok
Corrections: Power Switch - Update and Recertify

Part Quantity Unit Price
TAPE,VENTCOVER,SIDESKI,PLUG,LONG,BENT (1016434-00-B) 2.00 0.00 0.00
S3 PACK CONTACTOR SERVICE FIELD REPAIR KIT (1042673-S3-B) 1.00 0.00 0.00
ASY, RAPIDMATE PLATE, HVBAT,MDLS (1015753-00-A) 1.00 0.00 0.00

skiftet kontaktorer og kontakt plate ok
Corrections: Battery Enclosure - Re-seal - Level 1
utført lekkasjetest, batteri pakke ok etter rep
Corrections: Coolant System - Check and Fill
etterfylt og luftet kjølevæske ok

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA