Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rar annonse for Soul

Startet av tutti, onsdag 30. november 2016, klokken 10:49

« forrige - neste »

tutti


Counterpointer


Larry King

TM3 LR RWD levert 22.06.19.
Soul Ev Excl. levert 22.12.14

El-sa

Hvis det er en av de berømte Canada-bilene, eller hvor de nå var importert fra, som ikke kan hurtiglades, må han vel nærmest gi den bort gratis. Det gjelder gjerne hvis den er fossil også...  ;)
x-2016 KIA Soul EV
2020 KiA e-Soul 64

kaiat

Tror det er en som har gått på en smell her og kjøpt USA-Soul i den tro at den er lik den europeiske, muligens med en selger som ikke har vært helt redelig angående forskjellene(?). Jeg ser at han nevner speedometer i miles og navigasjon som ikke virker. I Canada bruker de km/t så det er neppe en av de.

Svein Evensen

Dette er en bastard. Hovedskjermen virker ikke. Ikke Navi heller. Antagelig har den ikke varmepumpe heller. Ser ut som en fossil bil, men har ikke 110 hk. Dessuten står det elektristet i annonsen. Stod vel også at Kia Norge hadde antydet kr. 100.000 for å få den ombygd til norske spesifikasjoner. Finner den ikke på nettet nå. Håper bare at en eventuell kjøper er klar over hva han har kjøpt.


goev

Dette er en USA-import, mener jeg å huske. Selgeren kjøpte denne fra Sør-Import i Mandal, og ble rundlurt av de. Nå er han så lei at han bare vil kvitte seg med bilen.

Hovedproblemet er at hele infotainment-delen må byttes for å kunne ha noe glede av den. Ellers skulle bilen være grei, visstnok.

Kan hende saken dukker opp i TV2-hjelper deg, hvis selger får det som han vil.
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

elektrolux

Slike infotainment systemer må da være rimelige fra en hugger.

Er jo svært begrenset marked for dem. Tipper noen få tusenlapper så har han nytt system.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

muse

Mange mener Sør Import er seriøse, ikke enig. Lite info om det negative på US leaf så nei disse karene er ikke mye å skryte av. Har handla der og garanterer at det aldri skjer igjen, styr unna. Syns det er ytterst tragisk hvis denne Soulen er kjøpt i Mandal slik den er forevist med miles og diverse, lureri.

Trekkoppbil

Det høres merkelig ut at man ikke kan velge mellom km og miles.

I denne tråden er det en bilist som brukte et menyvalg som andre soul-bilister ikke finner, så jeg lurer på om det kan være spørsmål om sw-versjon:  http://www.mykiasoulev.com/forum/viewtopic.php?t=337

E_S

Det er vel i all hovedsak samme utfordring med USA-Soul som med USA-Leaf. Navigasjon funker ikke, FM-radioen har kun oddetallsfrekvenser, de har ikke DAB. Enheter (kmh/mph) kan stilles om. I tillegg er ikke hurtigladetilkobling standard, så man må passe på det. 7 års garanti er det heller ikke på USA-bil.

Altså vil jeg si at USA-bil er helt greit så lenge man er fullt inneforstått med ulempene. For min del hadde det med garantien vært det viktigste - det andre anser jeg som bagateller så lenge man har hurtigladetilkobling.
:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA