Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gammeldags servicebestilling

Startet av saphran, onsdag 30. november 2016, klokken 08:53

« forrige - neste »

saphran

Nettopp overtatt en Tesla S85 fra 11.2013 og etter en lengre tur noterte jeg meg en del ting jeg vil ha service på...(ser at mange av dem er gjengangere for Tesla, som during i ratt, klukkelyd m.m).

Umiddelbart må jeg si jeg er overrasket over at Tesla, med alle de nyvinningene og online-funksjonene de har laget for bilen, ikke har bygget inn en enkel service-bestilling rett i konsollet på bilen som jeg kan se(?).

Det hadde jo vært supert å bare kunne beskrive dette mens man satt der og sende av gårde serviceforespurselen med det samme! De kunne sågar tatt steget videre og latt bilen guide deg gjennom en feilsøking/FAQ der og da - MED data fra bilens systemer tatt hensyn til!:-) Var det kritisk kunne det vært en nødfunksjon rett i brukergrensesnittet som lot en komme online for en feilanalyse eller bestilling av veihjelp.

Anyway - mitt nærmeste verksted er da Tesla Kokstad, og neste overraskelse er at Tesla ikke har lagt inn at man kan bestille time og rapportere problemene via My Tesla, eller i det minste har tilgjengelig e-postadresser. Man *må* benytte telefon(?). Jeg synes det er veldig greit å kunne beskrive ting skiftlig, da husker man alt - og har problembeskrivelsen dokumentert for både seg selv og verksted.


El-sa

Hei!

Jeg har vært i tilsvarende situasjon som deg, og sendte rett og slett en smørbrødliste med garantifeil jeg ville ha fikset til ServiceHelpEU@tesla.com. Forklarte at mitt ærmeste servicesenter var Kokstad, Norge og at de måtte ta kontakt for å avtale en time. Det fungerte helt fint. Regn imidlertid med at de bruker 1-2 uker på å fikse alt, gjerne fordelt over to-tre serviceavtaler.
x-2016 KIA Soul EV
2020 KiA e-Soul 64

saphran

Fikk time om 3,5 mnd(!) så det må jeg prøve å få fremskyndet...(for lite kapasitet i Bergen?).

Har ihvertfall mail-adresse å bruke nå da:

Bergen_service er brukernavnet for Kokstad!

Brede

I fjor måtte jeg etter utallige ubesvarte henvendelser (flere telefoner til flere nummer og mailer i hytt og pine) kjøre til Trondheim og møte fysisk opp på SC for å bestille service..
Moro å kjøre Tesla, men å kjøre 40 mil for å få en servicetime om 5 måneder gir ikke mersmak.

Slikt aksepterte jeg i 2013 og 2014, men nå burde de da jammen fått kontroll på dette..
Håper Tesla Trondheim har blitt bedre, men jeg drar uansett til Ålesund på min neste service.

peik

Jeg har bestilt reklamasjonsreparasjoner pr e-post. Helt uproblematisk, men det er ikke bra nok at man må vente 2-3 måneder på å få time.
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

mogu

Nå er det ordning for drop-inn timer både hos Tesla Rud, Drammen, og f.o.m. i går også Oslo Nord. Dette var veldig elegant; Bare møte opp, kjøre bilen inn i garasjen, vise problemene, få umiddelbar hjelp eller satt opp time om de ikke hadde deler tilgjengelig.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

saphran

Drop-in timer hadde blitt et problem i Bergen vil jeg tro de første x månedene...alle som nå står i lang kø hadde prøvd seg på drop-in isteden. Jeg håper virkelig de får opp kapasiteten her i Bergen før Model 3 kommer. Hvis ikke risikerer det å bli helt håpløst når den tid kommer, da må man jo nesten vurdere noe annet som bil nr 2.

Har ventet 1 mnd nå på å få ny nøkkel nr 2 til bilen (korrodert innvendig), men de har enda ikke fått fylt opp lageret sitt her sier de (er det virkelig tomt for erstatningsnøkler i hele landet/deler ikke mellom verkstedene, eller holder de tilbake for dem som mangler nøkler i det hele tatt montro (forsåvidt fornuftig, men nye burde vært på plass kjappere da!)).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA