Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Høyt forbruk

Startet av Beckern, tirsdag 29. november 2016, klokken 19:32

« forrige - neste »

Beckern

Den siste måneden har forbruket gått til værs og selv om jeg kompenserer for kulda bruker jeg 20-30% over normalt.
Jeg ligger nå i omårdet 16-18kwh/100km og da kjører jeg pent og bruker lite varme og setter den i eco pro modus.
I vinterhalvåret i fjor hadde jeg et snitt på under 15, eller var det under 16. I sommerhalvåret har jeg ligget på 13.5 men på noen uker nå har snittforbruket over de siste 8mnd økt fra 13,5 til 14,5. Forbruket ligger altså skyhøyt over vanlig.
GoM regner veldig optimistisk feil og er batteriet kaldt så er jeg på godt over 1% forbruk/km.
Nå har jeg ganske konstant 100-110 km reel rekkevidde noe som er langt under hva jeg hadde på disse tider i fjor.

Nå er bilen på verksted fordi den ikke lader og det kan selvsagt være en sammenheng der. Men så akkurat at den er satt på lading så det var nok en fillefeil.
Hvordan reagerer stjerne "premieringen" på snilt varmeforbruk i disse dager? De to gangene jeg har sjekket på  den siste måneden får jeg bunn score for aux forbruk. De andre ligger i topp unntatt akks stolpen.
Lurer på om varmepumpe kan ha tatt kvelden elns.

moonbuggy

Dersom den ikke lader, så kanskje du heller ikke fikk regenerering til batteriet, selv om bilen "bremset" ?

Beckern

Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 29. november 2016, klokken 21:24
Dersom den ikke lader, så kanskje du heller ikke fikk regenerering til batteriet, selv om bilen "bremset" ?
Nja. Nå er det ikke mye regen ned riksvei 4 så jeg skal ikke sverge på at den fungerte på slutten, men jeg tror nok det fungerte og det fungerte ihvertfall hele den siste måneden. Std visningen min på display er øyeblikksforbruk og der regnererer det som bare det.
Ser nå at den lader utrolig tregt. Er på 37% og skal være ferdig i morgen 10:30. Eller faktisk 11:30 norsk tid ettersom den går på UTC tid ser det ut som.



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA