Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Varmeapparat uten varmepumpe, blåser kaldt

Startet av Spinner, mandag 28. november 2016, klokken 19:10

« forrige - neste »

Spinner

Har en 2014 eGolf uten varmepumpe, er det riktig at den ikke skal klare å blåse varmt selv ved rundt 5 plussgrader? Er ikke lunk på lufta en gang. Kan ikke skjønne at varmeapparatet bruker noe strøm når det genereres null varme ???

Noe galt med bilen min, eller "by design"?

Rio

Det er en garantisak. e-GOLF produserer masse varme, når den virker.

Sannsynligvis skal noe resettes i bilen, eller ny firmware.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

assc

Hva har du tempen på?  Når min står på 22C skjer det fint lite, så i disse kaldere tider må jeg opp på 25-26C før det blir en behagelig varme i bilen, fyi.

Spinner

Har prøvd med alt på high, AC av/på, forskjellige dyser... Selv når bilen står i garasjen som er ca 12. grader, blåser det ca rundt den temperaturen. Når man kjører (på normal) gjør "varme"-apparatet det kaldere inni bilen, så det er like greit å skru det til min så man i det minste får litt sirkulasjon. Har også fikla litt på innstillingene i menyene der man kan velge interior temp etc, uten hell. Håper virkelig det er noe galt, og at det ikke skal være sånn :-X

Får nok ta en tur til Møller!

tutti


Loth

Sitat fra: Sbr på mandag 28. november 2016, klokken 22:22
Har prøvd med alt på high, AC av/på, forskjellige dyser... Selv når bilen står i garasjen som er ca 12. grader, blåser det ca rundt den temperaturen. Når man kjører (på normal) gjør "varme"-apparatet det kaldere inni bilen, så det er like greit å skru det til min så man i det minste får litt sirkulasjon. Har også fikla litt på innstillingene i menyene der man kan velge interior temp etc, uten hell. Håper virkelig det er noe galt, og at det ikke skal være sånn :-X

Får nok ta en tur til Møller!

Høres ut som samme problem jeg hadde etter at bilen var inne på en 'tilbakekallelse service' på varmeapparatet. Hadde ingen problemer i forkant, men etter den servicen så ble det bare tull. Ble etter hvert byttet en eller annen komponent / sensor, så nå varmer den hele tiden. (Riktignok så er det fortsatt krøll med varmepumpa på min bil etter denne 'servicen', men det er en annen sak)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA