Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2 dager med Ioniq - hot or not

Startet av rolandvg99, lørdag 26. november 2016, klokken 18:12

« forrige - neste »

Jorgen86

Akkurat det jeg tenkte også, i sportmode nå så bare blinker traction lampa mi, men i eco går det greit, er vel ikke sånn i e-golf? Men i sport er det greit skyv.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

Crown

Ja for 0-100 på Ioniq er 9,9s mot 10,4s på e-Golf, toppfart 165km/t mot 140km/t, så Ioniq er raskere!
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

AppleKnocker

Sitat fra: BEVeRage på onsdag 30. november 2016, klokken 18:51
Hur är ljudisoleringen, är det mer eller mindre buller/støy jämfört med Leaf/e-Golf/Zoe/i3 eller vilken elbil ni nu körde innan?
Basert på prøvekjøring vil jeg si at Ioniq har noe mer støy enn Tesla Model S 2015 med 19''. I forhold til e-Golf og Leaf med 16'' er den ganske lik. Jeg er kanskje litt mer en snittet opptatt av støy, og mine betraktninger er at det finnes finnes spesifikke situasjoner hvor både  Ioniq, e-Golf og Leaf er bedre enn de andre på støy. F.eks kan Leaf ha svært lav vindstøy, men sidevind kan påvirke støybildet mer enn i andre biler. Type asfalt har også mye å si. Totalt sett er disse tre like gode etter mitt syn.
Zoe har noe høyere støy enn Leaf/Ioniq/e-Golf og er mer sensitiv for vindstøy.

Støy er ganske komplisert, sammensatt og subjektivt. I tillegg er vi gamle forskånet fra en del lyder som de yngre hører. En 18 åring vil sikker høre andre lyder enn meg som er 40 ;D
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

eivhelle

Sitat fra: Gibblay på fredag 02. desember 2016, klokken 21:54

Du prøvde ikke sportmode? Er natt og dag i respons i akselerasjon med den aktivert.
Vel, jeg trykket på Mode knappen noen ganger uten at jeg klarte å se noen større endringer enn at den endret regen. Er vel litt av problemet jeg opplevde under prøveturen, ikke veldig intuitivt å finne ut av funksjonene samtidig som du skal følge med på trafikken.

Litt av forskjellen fra e-golfen er at den alltid starter opp i "sports modus" eller "normal" som den heter her.

Ioniq føles litt som eco+ modus i e-golf i den modusen den starter opp i. På en måte er det litt unødvendig med denne typen begrensing siden du klarer dette fint selv med å være litt følsom med "gass"foten. På sommeren med 20 grader er det i praksis ingen forskjell på forbruket til e-golf om du kjører forsiktig i normal eller eco+ modus.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Trond.m

Sitat fra: AppleKnocker på lørdag 03. desember 2016, klokken 09:43
Sitat fra: BEVeRage på onsdag 30. november 2016, klokken 18:51
Hur är ljudisoleringen, är det mer eller mindre buller/støy jämfört med Leaf/e-Golf/Zoe/i3 eller vilken elbil ni nu körde innan?
En 18 åring vil sikker høre andre lyder enn meg som er 40 ;D
Og jeg som er over 60 kan glede meg over å kjøre i3 med 20 "  ;D

Jorgen86

Er 3 modes på ioniq er kun i sport det er full effekt, jeg fikler sjelden med den å kjører helt greit på eco, null stress å legge pedalen helt ned å kjøre forbi i eco.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

EspenM3

Sitat fra: TM på lørdag 03. desember 2016, klokken 19:24
Sitat fra: AppleKnocker på lørdag 03. desember 2016, klokken 09:43
Sitat fra: BEVeRage på onsdag 30. november 2016, klokken 18:51
Hur är ljudisoleringen, är det mer eller mindre buller/støy jämfört med Leaf/e-Golf/Zoe/i3 eller vilken elbil ni nu körde innan?
En 18 åring vil sikker høre andre lyder enn meg som er 40 ;D
Og jeg som er over 60 kan glede meg over å kjøre i3 med 20 "  ;D
Ja,sykkelhjul er kjent for å trille stille avgårde

ProsjektX

Hmm.. fant ut at jeg skulle prøve baksetet i dag, men når jeg setter meg komfortabelt så går hodet akkurat i taket. legger jeg hodet litt avslappet tilbake på hodestøtte så mangler det ca 1cm i takhøyde. Er kun 180cm høy, og ganske normalt fordelt med høyde på bein og overkropp, tror jeg... litt skuffende, men er vel en 8-9 år til guttungen får problemer bak der så har vel byttet bil før det! Dette er bil uten soltak.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA