Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Motorlyd simulering i bilen

Startet av Ampéreson, onsdag 23. november 2016, klokken 15:27

« forrige - neste »

Ampéreson

Ønsker det mer for moroskyld, vant med god motorlyd fra flate seksere plassert lavt i hekken. Om det finnes en måte å simulere dette på hadde vært midt i blinken. En app som man installerte i bilen hadde vært ypperlig, rett i anlegget hvor den overvåker fart og wattpedalbruk. Etter det jeg forstår så har ikke Tesla frigitt muligheten til å utvikle apper til bilen.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Øyvind.h

#16
Sitat fra: StianSalG på torsdag 24. november 2016, klokken 09:26
Nok en Model S med sirkelsaglyd passerte meg i går mens jeg vandret i Oslos gater. Selv verste dieselpurkene blir stillegående i forhold.

Har hørt ganske mange Model S med DU-problemer mens jeg sykler. Aldri hørt en som støyer høyere enn en kreftbørse.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Ampéreson

2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

madsskon

Sitat fra: El Mundo på onsdag 23. november 2016, klokken 23:40
Da må du begynne å bekymre deg...
(se videolink)

HÆ? Du kødder? Har du gjort alt det for å få bråk i bilen?
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

aness

Sitat fra: Amperson på torsdag 24. november 2016, klokken 10:04
Leter etter et lydklipp av denne sirkelsaglyden, er dette lyden?

Det der er ihvertfall samme lyd som jeg hadde i min bil, men den er svak og såvidt jeg hører forsvinner den rundt 20mph.

På min bil hørte jeg den helt opp mot 70km/t på slutten, og det var en fryd å få den tilbake uten.

Ampéreson

Sitat fra: aness på torsdag 24. november 2016, klokken 15:30
Sitat fra: Amperson på torsdag 24. november 2016, klokken 10:04
Leter etter et lydklipp av denne sirkelsaglyden, er dette lyden?

Det der er ihvertfall samme lyd som jeg hadde i min bil, men den er svak og såvidt jeg hører forsvinner den rundt 20mph.

På min bil hørte jeg den helt opp mot 70km/t på slutten, og det var en fryd å få den tilbake uten.

Var det hørbart på utsiden og eller kun inni? Leser at folk hører en voldsom lyd som er til stor skjenanse.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

aness

Sitat fra: Amperson på torsdag 24. november 2016, klokken 15:36
Sitat fra: aness på torsdag 24. november 2016, klokken 15:30
Sitat fra: Amperson på torsdag 24. november 2016, klokken 10:04
Leter etter et lydklipp av denne sirkelsaglyden, er dette lyden?

Det der er ihvertfall samme lyd som jeg hadde i min bil, men den er svak og såvidt jeg hører forsvinner den rundt 20mph.

På min bil hørte jeg den helt opp mot 70km/t på slutten, og det var en fryd å få den tilbake uten.

Var det hørbart på utsiden og eller kun inni? Leser at folk hører en voldsom lyd som er til stor skjenanse.

Jeg sitter i forsetet på min bil når den flytter seg, så jeg kan i grunnen bare svare "vet ikke".

Når det er sagt så blir jeg veldig overrasket om det ikke var minst like hørbart fra utsiden, jeg har også hørt andre biler kjøre forbi med samme lyd når jeg har vært gående.

Min bil begynte omtrent som den på opptaket, etter hvert ble den mer og Mer og MER hørbar.

BMW850

Jeg ELSKER at bilen er lydløs. Har også en BMW V12 som har gromlyd, og det er greit det også av og til :) Men jeg foretrekker å slippe motorstøy i det daglige  ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Tuxedo

Sitat fra: Amperson på torsdag 24. november 2016, klokken 10:04
Leter etter et lydklipp av denne sirkelsaglyden, er dette lyden?
Har åpenbart for dårlige høytalere, for jeg hørte ingenting spesielt der.

Chlangum

Sitat fra: BMW850 på torsdag 24. november 2016, klokken 16:00
Jeg ELSKER at bilen er lydløs. Har også en BMW V12 som har gromlyd, og det er greit det også av og til :) Men jeg foretrekker å slippe motorstøy i det daglige  ;)

Helt enig. Har selv bare 8 sylindre å rutte med på hobby bilen men med TTI, Flowmaster og Magnaflow med krysspiper så låter hun riktig så bra.

Elsker likevell stillheten i Teslaen og ville aldri funne på å installere kunstig motorlyd c",)
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA