Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Custom-made skiluke i midtsete?

Startet av Bjoris, søndag 04. desember 2016, klokken 12:27

« forrige - neste »

Bjoris

Er det noen som har fått gjort dette på en S? Har en 5 seter X i bestilling og den passer oss perfekt, med det ene unntaket at når vi skal ha med ski så må vi nok legge ned ene setet og siden Tesla har vært kjiipe på løsningen så er det 40/60 deling... Alle vet at kids ved siden av hverandre fører til både det ene og det andre så om det gikk ann innenfor rimelighetens grenser å få inn en skiluke så vil jeg seriøst vurdere det...

Nå er det sikkert noe med S som vil fortelle meg at de har dem på taket, hehe...

krister461


Elbil fundamentalist

Vurderer det selv på vår S. Dyktige salmakere kan vel både fikse luken og skinnearbeidet. Kunne med fordel kanskje brukt materialer fra en kassert BMW 5 serie som både har luka skipose og armlenet. Det eneste som må gjøres da  å trekke om eller farge skinnet i riktig farge. Skinnassistanse er dyktige kan farge om skinnet perfekt ihht Teslas fargekoder. Nå har vi 7seter så vi kan sikre skiene på setefestene for å hindre de å raser fremover i skjermen ved ev. bråbrems.

Spørsmålet er om dette svekker noe i seteryggen?
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

lunitiks

Litt elektrisk inne i bildet også for oss med vinterpakke
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Bjoris

#4
Sitat fra: krister461 på søndag 04. desember 2016, klokken 12:49
Du vil ikke ha skiene på hengerfeste da?

Først kommer vi til å se hvordan det går å ha dem på 40% nedlagt baksete, dvs at ungene må sitte sammen. Vi kjører bare noen km fra hytta til skistadion, normalt så det bør selvsagt gå greit det, men en luke hadde vært mange ganger bedre.

Stativ bak er upraktisk for oss da jeg har parkering på fjellet i fellesgarasje, der må jeg rygge inn og med Xen, nært veggen så ikke bilen står for langt ute så det er veldig upraktisk å ha noe hengende bak der. Selvsagt kan det fungere, men jeg må stoppe, ta av ski og stativ før parkering og det kan lett føre til kø bak etc så, nei, ikke så gira på skistativ på hengerfeste, mer aktuelt med sugekopper på taket da, men da må jeg være 100% sikker på at FWD ikke går opp, uansett hvilken tabbe en gjør...

En slik luke i midtsete hadde vært veldig praktisk for oss... Derfor veldig interessert om noen har gjort det, som lunitiks skriver, her er varme i baksetene også så er nok en del dill vil jeg tro...

petersv

Mener å ha lest her inne for noen år siden om en som hadde fått laget en slik luke, men kom aldri noen bilder. Jeg er også interessert i det samme på sikt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA