Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbil med fungerende app-styrt forvarming?

Startet av Elektrolytt, fredag 18. november 2016, klokken 16:00

« forrige - neste »

lfc4ever

#15
Hei
Listen er nok den samme. Men har flyttet opp Ford Focus på kanskje. I den norske brosjyren står det at den skal være tilkoplet, men i en annen artikkel ser det ut som den kan brukes uten strøm tilkobling:
https://transportevolved.com/2015/02/04/how-to-preheat-your-ev-this-winter/


2012: Citroen C-Zero
2016: Citroen C-Zero og Renault Zoe

cra

Think Classic har i alle fall muligheten for to fast programmerte timere (men er vel neppe en reell kandidat likevel?) :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Counterpointer


AppleKnocker

Zoe kan kun forvarme 5 minutter som det står i listen, Med tilkobling kan den vel forvarme lenger?
Leaf kan holde det gående i 15 uten tilkobling og 2 timer med
Tesla Model S stopper forvarming etter 30 minutter uavhengig av om den er tilkoblet eller ikke

Hvordan er det med de øvrige?

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

AppleKnocker

#19
Jeg kunne ikke unngå å lese denne tråden uten å mimre litt.
I-Miev 2012- (de andre trillingene har ikke denne) fjernkontroll med uttrekkbar antenne for å forvarme/kjøle/lade. Med denne kunne man til og med fjernstyre varmetrådene i bakruta! Men den virket ikke uten strømtilkobling.

Rett fra restelageret etter en James Bond film fra 60 tallet ;D

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Ramgad

Etter å ha forvarmet BMW i3 hver dag i et halvt år, har jeg kommer til følgende konklusjon: Den fungerer veldig bra. Den fungerer hver gang, uansett om bilen står i underjordisk parkeringsanlegg, eller midt i sentrum. Den fungerer også uavhengig om bilen lader eller ei.

MEN, man kan ikke velge innstilt kupé temperatur på forhånd. For meg betyr det egentlig ingenting, er det kaldt ute blir bilen varm - og motsatt.

ReneM

Det fungerer også helt fint på vår e-golf. Både med eller uten tilkoblet kabel.

Du kan stille inn temperatur og starte varmetråder i front/bakrute.

Flere opplever stabilitetsproblemer men det har ikke jeg opplevd. Forvarmer i 15 min uten tilkobling.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

Klykken

Sitat fra: AppleKnocker på tirsdag 22. november 2016, klokken 19:37
Zoe kan kun forvarme 5 minutter som det står i listen, Med tilkobling kan den vel forvarme lenger?
Leaf kan holde det gående i 15 uten tilkobling og 2 timer med
Tesla Model S stopper forvarming etter 30 minutter uavhengig av om den er tilkoblet eller ikke

Hvordan er det med de øvrige?
BMW i3 lar forvarming gå i 30 min uten timer. På sommeren kjøler den i stedet hvis det var noen tvil om det, derav "klimatisering".

Med tidsinnstilt timer tilkoblet strøm starter klimatisering 3 timer før, med intervaller for å få batteriet i rett temperaturleie. Klimatisering fortsetter ~10 minutter etter at avreisetidspunkt er passert.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Gordon Retriever

Denne snart ett år gamle oversikten er nedslående aktuell, og viser hvor få elbiler som har kommet i salg siste 12 måneder:

Sitat fra: lfc4ever på søndag 20. november 2016, klokken 11:09
Oppdatert liste over biler som kan forvarmes uten innplugget stikkontakt:
Ja: BMW I3(30min), Renault Zoe(kun 5 min), Mercedes B Electric(?), Nissan Leaf(15 min), E-golf(15 min), E-Up(15min), Opel Apmera og Tesla model S(30 min)
Kanskje: Ford Focus Electric.?
Nei: Hyundai Ioniq, Kia Soul, Trillingene.

Selv spørsmålstegnet ved Focus Electric er fortsatt aktuelt.  Dvs.:  Eksisterer bilen egentlig?

App-styrt kondisjonering av elbil bør være et krav til alle elbiler som skal selges i Norge. (Hyundai og Kia:  Hei, hei til dere.)

Counterpointer

Tror Ae bare varmer i 20 minutter av gangen ( men bruker det bare i noen få minutter selv da det holder lenge)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA