Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbil med fungerende app-styrt forvarming?

Startet av Elektrolytt, fredag 18. november 2016, klokken 16:00

« forrige - neste »

Elektrolytt

Vurderer å bytte ut min samboers 15 år gamle bensinslukende VW med en elbil.
Rekkevidde er ikke det viktigste kriteriet, siden vi har Tesla til alle langturer.

Men hun SKAL HA mulighet til å forvarme bilen via app (uten at den står på lading).

Hvilke bilmodeller i golf-klassen er det som har fungerende app-styring av forvarming?

Nasatech

Har ikke EL-Golf dette? Regner også med at BMW i3 har det, men her kan jeg ikke garantere noe. Ellers er jo Hyundai veldig populær for tiden :)

Crown

Sitat fra: Nasatech på fredag 18. november 2016, klokken 16:47
Har ikke EL-Golf dette? Regner også med at BMW i3 har det, men her kan jeg ikke garantere noe. Ellers er jo Hyundai veldig populær for tiden :)

Ioniq har ikke app (i hvert fall ikke ennå). Nissan Leaf har, og kan starte forvarming uten kabel, så lenge vi har hatt vår har appen vært stabil, om enn litt treg. Før var det litt kluss med den.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

gigafactory

Kan de (nyere) B-klassene med app starte forvarming uten å være plugget inn?

JorgenM

BMW i3 (ps: kun 4-seter) har gode funksjoner for appstyrt forvarming. Man kan definere flere faste tidspunkt på valgte dager.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Ingeniøren

Sitat fra: JorgenM på fredag 18. november 2016, klokken 18:23
BMW i3 (ps: kun 4-seter) har gode funksjoner for appstyrt forvarming. Man kan definere flere faste tidspunkt på valgte dager.

...uten å være plugget i veggen  ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Pavel Kolotilov

#6
Mercedes-Benz B-class 2017 har forvarming med og uten å være plugget inn hvis du bruker web-app. Det er også Apple app tilgjengelig men den har mye mindre muligheter.


Отправлено с моего iPad используя Tapatalk
2017 Mercedes-Benz Electric Edition
2015 Nissan Leaf Acenta

lfc4ever

#7


Må si at for min del hadde det vært en stor pluss å kunne sette på forvarming/kjøling uten at bilen er plugget i en stikk kontakt. Definitivt noe jeg har lyst på neste gang jeg skal kjøpe elbil.
2012: Citroen C-Zero
2016: Citroen C-Zero og Renault Zoe

ApeX

#8
Du kan flytte BMW i3 over til "Ja"-kategorien. Forvarming fungerer strålende fra app, uavhengig av om bilen er plugget i eller ikke. Dette gjelder da forvarming av kupeen. Du kan også forvarme batteriet ved bruk av app, men det krever at bilen er plugget i, og at avreisetidspunktet settes minst 3 timer frem i tid.

Det finnes for øyeblikket to ulike apper du kan bruke med i3, iRemote og BMW Connected. Begge kan brukes til bl.a. forvarming av bilen.

Til sist kan du også styre forvarming fra nettet på Connected Drive siden til BMW:
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017


Trekkoppbil

Når det gjelder Leaf, er det visse forutsetninger:
Appen er avhengig av at bilen har carwings. Dvs at bilen har datakommunikasjon mot en skytjeneste hos Nissan. Europeiske biler har sim-kort for Europa og USA-biler har sim-kort for usa, og de har abonnement for 5 år. De billigste modellene har ikke carwings.

Alternativer til app:
-Tidssinnstillt varme.
-Webasto-anlegg med fjernkontroll.

jonrb

I e-up og e-golf kan du selv velge om bilen skal kunne varmes opp uten tilkoblet ladeledning. Men VW sliter fortsatt med stabiliteten på nett-systemet sitt.
VW e-up! 2014
VW e-Golf FL 2017
Venter på ID BUZZ

lfc4ever

#12
Oppdatert liste over biler som kan forvarmes uten innplugget stikkontakt:
Ja: BMW I3(30min), Renault Zoe(kun 5 min), Mercedes B Electric(?), Nissan Leaf(15 min), E-golf(15 min), E-Up(15min), Opel Apmera og Tesla model S(30 min)
Kanskje: Ford Focus Electric.?
Nei: Hyundai Ioniq, Kia Soul, Trillingene.
2012: Citroen C-Zero
2016: Citroen C-Zero og Renault Zoe

AppleKnocker

Zoe har app som kan forvarme uten tilkoblet strøm.

Sikker på at Focus ikke har det også?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Elektrolytt

Takk for mange gode tilbakemeldinger her  :)

Tenker vi konsentrerer oss om å prøvekjøre bilene som har denne muligheten.

Kanskje noen vet om bilene som ikke har app-styring kan programmeres med tidsstyrt oppvarming? (uten tilkoblet ladestrøm)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA