Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som fått bot ved Vaterlandsbrua ?

Startet av Patriq Backlund, torsdag 18. november 2010, klokken 22:52

« forrige - neste »

pilt

Sitat fra: Patriq Backlund på fredag 19. november 2010, klokken 23:04
En klage er formulert, men jeg skal få bekreftet noen flere forhold innen jeg sender den inn.
Regner med du har sendt denne klagen for lenge siden nå, så da må du oppdatere de nysgjerrige med hvordan det gikk. (Hvis du har fått noe svar ennå, da. Ting tar jo som kjent tid.)
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

Patriq Backlund

Jo, jeg formulerte en klage og sendte den til Oslo Parkeringsservice.
Jeg fikk etterhvert en e-post hvor de kort nevnte at de var uenig.

Jeg stilte krav om penger tilbakebetalt for borttauingen. Kontrollavgiften betalte jeg ikke. Dette krav var de som en konsekvens uenig i, så jeg sendte dette kravet til Konfliktrådet. Oslo Parkeringsservice nektet å godta megling i konfliktrådet. Samme dag som jeg fikk svar at konfliktrådet avsluttet saken (før noen dager siden) fikk jeg beskjed om at kontrollavgiften ville gå til forliksrådet hvis jeg ikke betalte.

Jeg begynte å formulere en sak selv til forliksrådet apropå mitt krav. Men, jeg er godt klar over at det aldri er vinnere i rettsaker. Jeg kom til konklusjonen at selv om jeg er helt overbevist om min uskyld så koster det mer en det smaker å drive saken videre. Jeg betalte som en konsekvens av dette kontrollavgiften for få dager siden.

Norstart var helt enig med meg i at jeg parkert i henhold til den avtale de hadde med Hafslund. Jeg skriver hadde fordi etter hva jeg skjønte det så ble denne plassen fjernet fra Nobil og avtalen "sagt opp" som en konsekvens av denne saken.
Tvisten er således hvorvitt skilting av parkeringsselskapet på plassen for det første var iht avtalen, og for det andre om jeg hadde parkert iht skiltingen.

Der var flere selvemotsigende instruks i skiltingen, og derved rom for tvil. Dvs at det var også rom for tvil hos rettsvesenet. Selv om det er parkeringsselskapets ansvar at skiltingen er tydelig.

Selv om både jeg og Norstart prøvde å få noen i Hafslund i tale så var det totalt stille fra deres side.
Oslo:
Alfa Romeo 1970 Junior Zagato, Alfa Romeo 1984 GTV6, Volvo 1997 855 , 2003 Volvo XC90, 2004 Kewet Citi-Jet 5, 2010 Buddy Premium, 2019 Mitsubishi Outlander PHEV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA