Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som fått bot ved Vaterlandsbrua ?

Startet av Patriq Backlund, torsdag 18. november 2010, klokken 22:52

« forrige - neste »

Patriq Backlund

Jeg fikk idag bot ved ladeplassene ved Vaterlandsbrua. I tillegg ble bilen tauet bort !!

Jeg stilte bilen etter beste evne etter hva jeg kunne forstå var innenfor skiltingen.

Er det noen som vet, er det Hafslund som eier denne grunn ? Det står at parkeringen reguleres etter privatsrettslige avtaler.
Kan ikke skjønne heller at det skulle ha vart behov for å taue vekk bilen - uansett om jeg sto riktig eller ei. Den kan ikke ha stått til sjenanse for noen.
Oslo:
Alfa Romeo 1970 Junior Zagato, Alfa Romeo 1984 GTV6, Volvo 1997 855 , 2003 Volvo XC90, 2004 Kewet Citi-Jet 5, 2010 Buddy Premium, 2019 Mitsubishi Outlander PHEV

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Sitat fra: Patriq Backlund på torsdag 18. november 2010, klokken 22:52
Jeg fikk idag bot ved ladeplassene ved Vaterlandsbrua. I tillegg ble bilen tauet bort !!

Trodde vekktauing kun var lovlig dersom bilen står i veien for noe. Står du på oppmerket plass, står den ikke i veien for noe.

Kan virkelig noen beordre vekktauing av annenmanns eiendom slik uten videre?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

hens

Dette tilfellet må være en sak for parkeringsklagenemda. Borttauing av bil som står i henhold til skilting og oppmerking kan umulig ha stått til hinder slik at det gir grunn til borttauing.
Er du sikker på at bilen ikke er stjålet?

Men les skiltingen nøye.  Klag og send med bilder av skilting og parkering.
Hvis det er overtatt av et privat parkeringsselskap benytter disse alle muligheter for å tjene penger!

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Patriq Backlund

#4
Den var definitivt tauet vekk. Betalte 2500:- for å få hentet den igår. Og 800:- i bot i tillegg.....

De kommentarene er i vart fall ikke opplyst om på plassen. EDIT: Fant det om maks 3 biler ved senere besøk. Det er egt veldig utydelig skiltet. Men jeg parkerte etter beste evne i henhold til skiltingen. Kan ikke huske at det stod noe om 3 plasser. Det er jo i vart fall 3 bokser med to uttak = 6 plasser. Og det er plass til dem uten problem mellom skiltene. De strekene på bakken syntes ikke når jeg kom. De må ha blitt slitt bort.

Skiltingen er elendig. Jeg skal ta meg en tur igjen å sjekke hva det sto. Det var helt sort når jeg skulle hente bilen, og klientel rundt som jeg ikke ville oppeholde meg rundt hvis jeg ikke trengte. Greit hvis jeg ikke klarte å følge skiltingen. Da plikter de å fortydlige skiltingen og jeg å min side å lese skiltingen nøye. Men å tau'e den vekk!?! Og de forholdningsreglene må det jo vare Hafslund som gitt ordre om siden de eier plassen.

ska ta en prat med Norstart som det virker som om har initiert plassene med Hafslund.
Oslo:
Alfa Romeo 1970 Junior Zagato, Alfa Romeo 1984 GTV6, Volvo 1997 855 , 2003 Volvo XC90, 2004 Kewet Citi-Jet 5, 2010 Buddy Premium, 2019 Mitsubishi Outlander PHEV

Thomas Parsli

Dette er den mest elbilfientlige ladeplassen i Oslo og jeg anbefaler deg å finne andre steder å lade.

Jeg har parkert der i mange år, men hadde ett års "pause" når kona hadde parkeringsplass på Oslo City. Når jeg så parkerte der etter denne pausen ble bilen tauet bort fordi jeg hadde stillt den inntil veggen på tvers, slik vi parkerte (etter avtale med Hafslund) før. Først da så jeg det lille hvite skiltet...

Når man oppfattes som hår i suppa av Hafslund og som en melkeku av parkeringsselskapet er det lurt å lade et annet sted...

Min oppsummering av denne ladeplassen, etter rundt fem års bruk:

-Søppel som flyter (inkludert glasskår)
-Omreisende som sover der om natten, ikke flytter seg når du skal parkere -og som lader mobiler der (gamle ladere som ikke får plass i kontakten samtidig med en ladekabel...)
-Dueskit (som både ødelegger lakken og dras med inn i bilen så den stinker)
-En stasjonssjef som ser ut til å hate elbiler (eller bare de som kjører de)
-Et parkeringsselskap som bøtelegger og tauer over en lav sko
-Plutselig arbeid som stenger hele eller deler av plassen
-Underentreprenører (av Hafslund) som parkerer så man ikke får brukt alle tre plassene
-Narkoselgere som løper etter deg med en hammer hvis du ikke er hyggelig når du avslår å kjøpe dop (noe en kollega oppdaget en morgen...)


Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Thomas Parsli

Sitat fra: elektrolux på fredag 19. november 2010, klokken 06:19
Trodde vekktauing kun var lovlig dersom bilen står i veien for noe. Står du på oppmerket plass, står den ikke i veien for noe.

På privat grunn gjelder privatrettslige regler...

Sitat fra: elektrolux på fredag 19. november 2010, klokken 06:19
Kan virkelig noen beordre vekktauing av annenmanns eiendom slik uten videre?

Det kan man selvfølgelig ikke, men Hafslund har satt ut "driften" av parkeringsplassene til et privat selskap og det er nok de som både har bøtelagt og tauet bort bilen.
Siden dette er en plass uten inntekter (ingen betalt parkering) er det lett å tro at dette er en såkalt "nullavtale" hvor parkeringsselskapet ikke får betalt av Hafslund for jobben, men får betalt i form av bøter og borttauing.

En ikke helt uvanlig avtaleform, som virker forlokkende for grunneiere som er lei av de som parkerer og som gir blanke i konsekvensene (sinte mennesker som prater stygt om deg til alle de kjenner og kunder som aldri kommer tilbake).

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Hans Håvard Kvisle

Burde nok like godt vært stengt når tilstanden er som den er - og parkeringsjegerne ligger på lur. Nå er det også lagt inn en kraftig advarsel i brukerinformasjonen om plassen.
St.Hanshaugen

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Thomas Parsli

Oslo Parkeringsservice, som Hafslund har satt ut driften av plassen til, er ikke medlem av Parkeringsklagenemnda.

http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/advarer-mot-parkeringscowboyer-3193878.html

At Hafslund benytter seg av slike selskaper (sjekk eierstrukturen...) sier mye om Hafslund.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Patriq Backlund

Oslo:
Alfa Romeo 1970 Junior Zagato, Alfa Romeo 1984 GTV6, Volvo 1997 855 , 2003 Volvo XC90, 2004 Kewet Citi-Jet 5, 2010 Buddy Premium, 2019 Mitsubishi Outlander PHEV

Patriq Backlund

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 19. november 2010, klokken 09:07
Dette er den mest elbilfientlige ladeplassen i Oslo og jeg anbefaler deg å finne andre steder å lade.

Jeg har parkert der i mange år, men hadde ett års "pause" når kona hadde parkeringsplass på Oslo City. Når jeg så parkerte der etter denne pausen ble bilen tauet bort fordi jeg hadde stillt den inntil veggen på tvers, slik vi parkerte (etter avtale med Hafslund) før. Først da så jeg det lille hvite skiltet...

Når man oppfattes som hår i suppa av Hafslund og som en melkeku av parkeringsselskapet er det lurt å lade et annet sted...

Min oppsummering av denne ladeplassen, etter rundt fem års bruk:

-Søppel som flyter (inkludert glasskår)
-Omreisende som sover der om natten, ikke flytter seg når du skal parkere -og som lader mobiler der (gamle ladere som ikke får plass i kontakten samtidig med en ladekabel...)
-Dueskit (som både ødelegger lakken og dras med inn i bilen så den stinker)
-En stasjonssjef som ser ut til å hate elbiler (eller bare de som kjører de)
-Et parkeringsselskap som bøtelegger og tauer over en lav sko
-Plutselig arbeid som stenger hele eller deler av plassen
-Underentreprenører (av Hafslund) som parkerer så man ikke får brukt alle tre plassene
-Narkoselgere som løper etter deg med en hammer hvis du ikke er hyggelig når du avslår å kjøpe dop (noe en kollega oppdaget en morgen...)


Thomas

Hva er det for stasjonssjef du refererer til ?
Oslo:
Alfa Romeo 1970 Junior Zagato, Alfa Romeo 1984 GTV6, Volvo 1997 855 , 2003 Volvo XC90, 2004 Kewet Citi-Jet 5, 2010 Buddy Premium, 2019 Mitsubishi Outlander PHEV

Patriq Backlund

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 19. november 2010, klokken 11:13
Oslo Parkeringsservice, som Hafslund har satt ut driften av plassen til, er ikke medlem av Parkeringsklagenemnda.

http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/advarer-mot-parkeringscowboyer-3193878.html

At Hafslund benytter seg av slike selskaper (sjekk eierstrukturen...) sier mye om Hafslund.

Thomas

Dessverre, må jeg si, så forbauser det meg ikke. Jeg skjønner egt ikke hvorfor - men mine erfaringer med Hafslund i både private men fremfor alt profesjonelle sammenheng gjør at jeg ikke er forbauset.
Men, jeg håper på å bli positivt motbevist.

En klage er formulert, men jeg skal få bekreftet noen flere forhold innen jeg sender den inn.
Oslo:
Alfa Romeo 1970 Junior Zagato, Alfa Romeo 1984 GTV6, Volvo 1997 855 , 2003 Volvo XC90, 2004 Kewet Citi-Jet 5, 2010 Buddy Premium, 2019 Mitsubishi Outlander PHEV

hens

Det finnes kanskje en kreativ løsning. Når private parkeringsselskaper benytter mafiametoder er det kanskje på tide å ta igjen med samme mynt?

La oss samarbeide med de narkomane, fortelle hvordan de kan tjene penger på parkeringsmafiaen, nemlig å putte på penger når tiden går ut, og innkreve en liten belønning fra bileierene når de kommer tilbake litt forsinket!

Det er ikke ulovlig engang, så lenge det er innenfor maksimaltiden.

Dette fungerte bra i San Francisco da prototyp-piv'ene var der på prøve i 96-97.
Ved ladestasjonen på Ashby, rett ved Berkeley, fungerte de narkomane og uteliggerene som overnattet i sykkelbodene som vakter på elbilene som sto der. Det var aldri noe tull eller hærverk etter at Bob begynte å gi små bidrag til klientellet.

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Thomas Parsli

Sitat fra: Patriq Backlund på fredag 19. november 2010, klokken 22:58
Hva er det for stasjonssjef du refererer til ?

Mannen som har ansvar for transformatorstasjonen (Hafslund driver en slik bak stikkontakten du lader elbilen fra;)

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA