Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Stabilisator stag slitasje

Startet av Ampéreson, mandag 14. november 2016, klokken 12:29

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Sitat fra: Muffinman på torsdag 29. oktober 2020, klokken 07:41
Det er lett å komme til boltene, men kan hende det ikke er plass til å tre dem ut?
...

Selv om subframen må droppes synes jeg dette virker å være en voldsom pris.

I følge
http://fixyourtesla.com/s/Toe-Link-Assembly-Rear-LH-Remove-and-Replace.html må den det.

"Lower rear subframe for access": http://fixyourtesla.com/s/guid-c7fbaf3e-0d42-439e-8c17-6afeb2827b0e.html

Hvis prisen inkluderer hjulkontroll er den vel ikke helt på vidda?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

overlay

Sitat fra: Jejl på onsdag 28. oktober 2020, klokken 21:26
Har fått pris på å bytte "Toe link assembly Rear LH" og RH .
Deler 732 x 2 = 1464,-
Arbeid: 11 715,-
Moms  3 295,-
Totalt: 16 474,-

Vet ikke om det er noe poeng å prøve å få dette dekket på 8 års serviceavtalen. Delene var jo ikke så dyre, så lurer på å skifte dette selv, sammen med en mekaniker. Er dette en vanskelig jobb siden Tesla vil ha nesten 15 000 for arbeidet?

Jeg hadde prøvd å få dette på service avtalen. Det er jo nettopp slike slitedeler den skal dekke

offpist

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 06. oktober 2020, klokken 16:28
Sitat fra: offpist på tirsdag 06. oktober 2020, klokken 13:50
Jeg veit ikke hvor i landet du holder til men kan anbefale Teslahuset på Jessheim.
Dvs de kaller seg vel T-Pro nå.

De har spesialisert seg på nettopp det med understells deler til Model S og har nesten alt av deler på lager.
Enkelte av delene får de nok via Tesla men mye har de greid å få frem via 3. part leverandører.

Proffe lokaler med 4 hjuls kontroll.

Litt knotete å komme seg til og fra med kollektivt, men hvis man avtaler på forhånd og man har mulighet til å vente der noen timer så er det også mulig.

Knotete? De holder da til 6-700 meter fra Jessheim stasjon, der det går halvtimesrute til Oslo S...


Jeg for min del synes 1Time og 17 min er ganske langt å gå til stasjonen.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Jejl

Sitat fra: Jejl på onsdag 28. oktober 2020, klokken 21:26
Har fått pris på å bytte "Toe link assembly Rear LH" og RH .
Deler 732 x 2 = 1464,-
Arbeid: 11 715,-
Moms  3 295,-
Totalt: 16 474,-

Vet ikke om det er noe poeng å prøve å få dette dekket på 8 års serviceavtalen. Delene var jo ikke så dyre, så lurer på å skifte dette selv, sammen med en mekaniker. Er dette en vanskelig jobb siden Tesla vil ha nesten 15 000 for arbeidet?
Har ikke somlet meg til å gjort noe med dette, men prøvde en gang til å få det dekket på serviceavtalen men det var et klart nei.

Hva risikerer en ved å kjøre med slitte "toe links"?

overlay

Sitat fra: Jejl på tirsdag 06. april 2021, klokken 22:46
Sitat fra: Jejl på onsdag 28. oktober 2020, klokken 21:26
Har fått pris på å bytte "Toe link assembly Rear LH" og RH .
Deler 732 x 2 = 1464,-
Arbeid: 11 715,-
Moms  3 295,-
Totalt: 16 474,-

Vet ikke om det er noe poeng å prøve å få dette dekket på 8 års serviceavtalen. Delene var jo ikke så dyre, så lurer på å skifte dette selv, sammen med en mekaniker. Er dette en vanskelig jobb siden Tesla vil ha nesten 15 000 for arbeidet?
Har ikke somlet meg til å gjort noe med dette, men prøvde en gang til å få det dekket på serviceavtalen men det var et klart nei.

Hva risikerer en ved å kjøre med slitte "toe links"?

Så de mener at dette ikke er slitedeler, men handtakene er?

Jejl


[/quote]

Så de mener at dette ikke er slitedeler, men handtakene er?
[/quote]
Ja, har ikke helt fattet argumentene deres.
Jeg fikk bremseklosser dekket sist på 7 årsservicen, men lyspære til hovedlyset på 6 års service ville de ikke dekke.

Jejl

Sitat fra: Jejl på onsdag 28. oktober 2020, klokken 21:26
Har fått pris på å bytte "Toe link assembly Rear LH" og RH .
Deler 732 x 2 = 1464,-
Arbeid: 11 715,-
Moms  3 295,-
Totalt: 16 474,-

Vet ikke om det er noe poeng å prøve å få dette dekket på 8 års serviceavtalen. Delene var jo ikke så dyre, så lurer på å skifte dette selv, sammen med en mekaniker. Er dette en vanskelig jobb siden Tesla vil ha nesten 15 000 for arbeidet?
Får svare meg selv på denne.
Bestilte 2 stk Toe link av Tesla for 732+ mva.
En erfaren mekaniker skiftet dem på rett over en time. Da kuttet han boltene og satte inn nye andre veien. Vi hadde ikke nye orginale bolter så to tilsvarende ble tilpasset. Skulle vi gjort det en gang til så hadde vi bestilt nye bolter og spart ca 20 minutters arbeid. Han kunne også et triks med å ta bilde, og merke delene nøyaktig slik at hjulstillingskontroll ikke skulle være nødvendig. (Har kjørt ca 8 000 km siden, og ikke sett noe skjevslitasje på dekkene)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA