Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stabilisator stag slitasje

Startet av Ampéreson, mandag 14. november 2016, klokken 12:29

« forrige - neste »

Stig O

Byttet disse i mars i år. Er det det samme som sway bar links? Fikk klunke lyden rett etterpå!!
FR SUSP AFT LINK ASSY (1027351-00-C) 1.00 1,960.00 1,960.00
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

o.b.lix

Sitat fra: Stig O på tirsdag 11. juni 2019, klokken 06:47
Byttet disse i mars i år. Er det det samme som sway bar links? Fikk klunke lyden rett etterpå!!
FR SUSP AFT LINK ASSY (1027351-00-C) 1.00 1,960.00 1,960.00

Nei.

Sway Bar (på venstre side) heter:
FR STABAR LINK LH (1027391-00-B)
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Sitat fra: Stig O på tirsdag 11. juni 2019, klokken 06:33
Har samme lyden på min P85 2014 67k. Skal på verksted 13/6, så får vi se. Har sett for meg en høy regning, men ble jo litt optimistisk nå. Krysser fingrene.
Jeg hadde lyden bak og var også optimistisk, og det viste seg å være nettopp stabstaglinkene som laget lyden. De var billige. Men når de først sjekket under der fant de ut at camberarmer foran og bak samt casterarmer foran var skutt også. Regningen endte på gode 27k for understellsdeler + arbeid.

Stig O

Da var bilen som ny igjen. Ja det var stabstag som laget klukkelyden. Byttet foran og bak, samt service bulletin på "Lower control arms", noe jeg ikke var klar over. Fikk til og med hjulstillingskontroll, tross 10,5X22 og senket bil. De måtte da sette på originale hjul, noe jeg ikke betalte for!! Fikk en fantastisk service, så den er skrudd mange hakk opp. Takk til David og Olav i Stavanger. Og det beste av alt var regningen, kr.4119 !!!!!!
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Muffinman

Bulletinen er på de nedre, bakre bærearmene pga at mange har opplevd at de rett og slett svikter på de tidlige bilene. Å få byttet disse kostnadsfritt er gullende fint, for de er svindyre.

Vi var så heldige at vi byttet disse for egen regning på vår 2013, før bulletinen kom :)

Klykken

#65
Ser av servicen jeg hadde at de byttet "Front Stabar Link - Dual Motor 1030603-00-B)" 2 stk, som ble nevnt over her. Jeg klagde på at det var en "raklelyd" når det kjøres over ujevnt underlag. De klarte ikke å fremprovosere lyden, men byttet altså denne likevel.

De skiftet også bolter i tannstang til forbedret versjon. "Steel bolts for bosch steering gear (1460671-00-A)".

S85D fra 2015.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

kjølholdt

da har min 2013 gått 158 tusen, og har fått beskjed om at upper control arm ve side, pluss right sway bar link pluss begge rear toe links må byttes. Er vel en 10 -12 mnd siden men da var regningen for annet arbeide på 25 tusen alt, og var lite lysten på enda mer. Hva tror dere at dette koster hos ikke tesla verksted.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

offpist

Jeg veit ikke hvor i landet du holder til men kan anbefale Teslahuset på Jessheim.
Dvs de kaller seg vel T-Pro nå.

De har spesialisert seg på nettopp det med understells deler til Model S og har nesten alt av deler på lager.
Enkelte av delene får de nok via Tesla men mye har de greid å få frem via 3. part leverandører.

Proffe lokaler med 4 hjuls kontroll.

Litt knotete å komme seg til og fra med kollektivt, men hvis man avtaler på forhånd og man har mulighet til å vente der noen timer så er det også mulig.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

jkirkebo

Sitat fra: offpist på tirsdag 06. oktober 2020, klokken 13:50
Jeg veit ikke hvor i landet du holder til men kan anbefale Teslahuset på Jessheim.
Dvs de kaller seg vel T-Pro nå.

De har spesialisert seg på nettopp det med understells deler til Model S og har nesten alt av deler på lager.
Enkelte av delene får de nok via Tesla men mye har de greid å få frem via 3. part leverandører.

Proffe lokaler med 4 hjuls kontroll.

Litt knotete å komme seg til og fra med kollektivt, men hvis man avtaler på forhånd og man har mulighet til å vente der noen timer så er det også mulig.

Knotete? De holder da til 6-700 meter fra Jessheim stasjon, der det går halvtimesrute til Oslo S...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kjølholdt

Da fikk jeg prisene på delene fra tesla var bare å hente de her i Bergen da det var lagervare
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Jejl

Har fått pris på å bytte "Toe link assembly Rear LH" og RH .
Deler 732 x 2 = 1464,-
Arbeid: 11 715,-
Moms  3 295,-
Totalt: 16 474,-

Vet ikke om det er noe poeng å prøve å få dette dekket på 8 års serviceavtalen. Delene var jo ikke så dyre, så lurer på å skifte dette selv, sammen med en mekaniker. Er dette en vanskelig jobb siden Tesla vil ha nesten 15 000 for arbeidet?

Muffinman

Kommafeil på arbeidet der eller? Tar neppe mer enn en time å bytte begge toelinkene, inkludert å ta hjulene av og sette de på igjen. I tillegg må man ha justering av hjulvinkler, men det er vel normalt priset ca 2500 inkl mva eller deromkring?

Jejl

#72
Nei, har dobbeltsjekket prisen på arbeidet og den er på 5887,50 pr side. = 11 715 ,- + mva
Det ante meg at denne prisen var helt hinsides.

Forøvrig opplevde jeg akkurat noe tilsvarende på arbeidsbilen der verkstedet ville ha 6 500,- for ca 30 min arbeid.

Elbil2000

Mulig jeg har sett feil men jeg tror de må ned med "rear subframe" for å komme til boltene. Veldig omfattende jobb da.
P100D

Muffinman

#74
Det er lett å komme til boltene, men kan hende det ikke er plass til å tre dem ut? Se bildet.
Dette er en eksenter, så den kan muligens ikke tres inn andre veien.

Det gikk ihvertfall veldig fort å bytte på bilen vår. Bilen var bare inne 2-3 timer hvor toelinkene ble byttet i tillegg til at flere andre punkter ble rettet.

Har også opplevd at de har droppet subframen i forbindelse med bytte på 20 minutter. Hele subframebyttet var beregnet til 5,5 timer som også inkluderer å flytte over alle understellsdeler samt drivuniten til den nye ramma - og remontering.

Selv om subframen må droppes synes jeg dette virker å være en voldsom pris.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA