Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stabilisator stag slitasje

Startet av Ampéreson, mandag 14. november 2016, klokken 12:29

« forrige - neste »

overlay

Min forståelse er at alle service, inkludert slitedeler noe disse delene er, er inkludert inntil 8 år/160k km

Muffinman

Om det dekkes inntil 160k stiller det seg noe annerledes ja. Da kan man fort ende med å "få tilbake" pengene man betalte for avtalen.

noto

Jeg har 2013 Model S og 8 år serviceavtale, men måtte betale ganske dyrt for bremsesmøring på 100k service selv om jeg henviste til avtalen.

overlay

Sitat fra: noto på torsdag 08. november 2018, klokken 17:05
Jeg har 2013 Model S og 8 år serviceavtale, men måtte betale ganske dyrt for bremsesmøring på 100k service selv om jeg henviste til avtalen.

Det skulle de ha meg til og i utgangspunktet, men etter litt diskusjon så tok de det.

OleJA

Sitat fra: overlay på torsdag 08. november 2018, klokken 17:47
Sitat fra: noto på torsdag 08. november 2018, klokken 17:05
Jeg har 2013 Model S og 8 år serviceavtale, men måtte betale ganske dyrt for bremsesmøring på 100k service selv om jeg henviste til avtalen.

Det skulle de ha meg til og i utgangspunktet, men etter litt diskusjon så tok de det.
Ble også spurt om jeg ville ha bremseservice når jeg bestilte service på bilen. Gjorde dem oppmerksom på at jeg hadde 'gammel' service avtale: ' Stemmer ja... da skal du selvfølgelig ha det inkludert...'

Chris Neumann Ruud

Har min sen 2014 S85 inne på servgice nå, 130K, og her må jeg fleske opp med 9300,- for "slakk i høyre bærearm foran" hva nå det vil si. Nå har kjerra vært mer enn unormalt humpete i det siste så det er nok en kjærkommen fiks, men det begynner å balle på seg på biler utenfor garanti :)
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

o.b.lix

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 28. november 2018, klokken 11:46
her må jeg fleske opp med 9300,- for "slakk i høyre bærearm foran" hva nå det vil si.

Gummi er slitt, standard slitedel på alle biler, og en tung bil sitt hjuloppheng slites fortere enn en lett.

Akkurat bærearm foran på Tesla er dyrt å bytte fordi batteri må løses ned for å komme til. Men noen uoriginale verksted kapper bolten og setter inn den nye andre veien, så de klarer det mye raskere.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: Flip på onsdag 28. november 2018, klokken 21:17
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 28. november 2018, klokken 11:46
Har min sen 2014 S85 inne på servgice nå, 130K, og her må jeg fleske opp med 9300,- for "slakk i høyre bærearm foran" hva nå det vil si. Nå har kjerra vært mer enn unormalt humpete i det siste så det er nok en kjærkommen fiks, men det begynner å balle på seg på biler utenfor garanti :)
Ville tatt begge samtidig, slike ting har jo en tendens til å slites relativt likt.

Tesla byttet begge samtidig.

Part Quantity Unit Price
FR SUSP AFT LINK ASSY (1027351-00-C) 2.00 1,960.00 3,920.00
WASHER CAM M14x32x3x2.5 [10]-G720 (2007107) 2.00 8.44 16.88
NUT CLN HEX M14x2.0 [10] ZnAl-W (1006484-00-A) 2.00 2.50 5.00
WASHER, NORDLOCK, 15.2x30.7x3.4 (1033093-00-A) 2.00 18.54 37.08
Total Parts 3,978.96
Replaced front lower rear control arms, verified all good after repair

Total Job Parts 3,978.96

Total Labor & Miscellaneous Items 3,770.00
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

dexterlab

Jeg løste problemet for 1027351-00-C 6007997-00-B med oppusset sett

https://www.autodijagnostika.biz/tesla-motors/repair-sets/1027351-00-c-6007997-00-b-fr-susp-aft-link-assy-repair-set/

Sitat fra: Oreo på mandag 05. november 2018, klokken 11:23
Anbefaler alle til å ta en runde på verksted FØR garantien er gått ut.
Jeg hadde fem års serviceavtale som jeg ikke fikk benyttet siste service på da de mente bilen hadde gått langt over det vinduet de ville jeg skulle ta 80'km (eller 100'km?) servicen på. Noe de selv innrømmer var "dårlig" opplyst om(!).
Nå er bilen gått snart 120'km og jeg har den inne til service. Spørsmålet er om noe av dette burde vært avdekket på den servicetimen jeg aldri fikk benyttet meg av FØR garantiutløp?
Nå var det også så lang ventetid på servicetimer og telefonkø at km gikk jo ut over garanti MENS man ventet i telefonkø!!

Følgende melding fra verksted:

Service/Labor
FRT Hours
FRT Price
Hub - Rear - LH
1
1,450.00
Links - Front Suspension - Lower - Aft - LH/RH
2.6
1,450.00
Link - Sway Bar - Front - LH
0.35
1,450.00
Control Arm - Upper - Front - LH (1st Generation) (RWD)
1.05
1,450.00
Control Arm Assembly - Rear - Lower - LH ((Includes Alignment)
1.95
1,450.00
Control Arm Assembly - Rear - Lower - RH (Includes Alignment)
1.95
1,450.00
Subtotal Labor Price: (NOK)
12,905.00
Parts:

Price
1027170-00-A - RR SUSP HUB AND BEARING ASSY PERFORMANCE
2,132.00
1027351-00-C - FR SUSP AFT LINK ASSY
1,960.00
1027351-00-C - FR SUSP AFT LINK ASSY
1,960.00
6007098-00-A - FR SUSP STABAR LINK LH
392.80
1027459-99-A - RR SUSP LCA ASSY
2,953.60
1027459-99-A - RR SUSP LCA ASSY
2,953.60
6006532-00-A - FR SUSP UCA ASSY LH
2,056.00
Subtotal Parts Price: (NOK)
14,408.00
Subtotal Services and Parts: (NOK)
27,313.00
Discount: (NOK)
0.00
Shipping: (NOK)
0.00
Estimated Tax: (NOK)
6,828.25
Total Amount: (NOK)
34,141.25

Bonnis

Hei.
Opplever klukking fra forstilling på ujevnt underlag. Har vært på firehjulskontroll og alt virket å være i orden. Etter å ha googlet en god del, tenker jeg at det må være gående stabstag som lager denne markante klukkelyden.

Har noen av dere en formening? Takk så mye! PS: Det gjelder en P85 fra 2013 som har rullet 214 000 km. (Lyden har vært tilstedeværende fra ca. 200 000 km.)

https://www.youtube.com/watch?v=PxOJpQ27WDs
P85 2013

Klykken

Har samme lyd i vår 2015mod med 50k på telleren. Har nevnt dette for SC og skal ta det på sørvisen i april.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

overlay

Samme lyd på min 2014 model, 80k km. Hatt lyden en stund og nevnte det på service, men fikk "No problems found. Working as intended" selvfølgelig.

Bonnis

Sitat fra: Bonnis på søndag 17. februar 2019, klokken 14:39
Hei.
Opplever klukking fra forstilling på ujevnt underlag. Har vært på firehjulskontroll og alt virket å være i orden. Etter å ha googlet en god del, tenker jeg at det må være gående stabstag som lager denne markante klukkelyden.

Har noen av dere en formening? Takk så mye! PS: Det gjelder en P85 fra 2013 som har rullet 214 000 km. (Lyden har vært tilstedeværende fra ca. 200 000 km.)

https://www.youtube.com/watch?v=PxOJpQ27WDs
Tenkte bare oppdatere, i tilfelle flere er i samme situasjon.
Har nå kjørt i overkant av 20 000 km siden denne posten, og fikk omsider rotet meg til å bytte disse sway bar links. Kjøpte for rundt 1500,- på eBay, rett fra Kina. Klokkelyden ble borte og det er en fryd å kjøre på ujevnt underlag.
P85 2013

Muffinman

Hmm, da har du muligens betalt like mye/mer enn hva delene koster hos Tesla? Mener de kostet bare noen hundrelapper og ble byttet på minutter på min.

Stig O

Har samme lyden på min P85 2014 67k. Skal på verksted 13/6, så får vi se. Har sett for meg en høy regning, men ble jo litt optimistisk nå. Krysser fingrene.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA