Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

SMS app til Mitsu Phev 2016

Startet av chpl, søndag 13. november 2016, klokken 16:09

« forrige - neste »

chpl

Hei, ny eier av Phev 2016. Leste litt i forumet, er det slik at det finnes en sms app man også kan bruke? Jeg synes det er litt håpløst med wifi appen som kun fungerer rett ved siden av bilen, i mitt tilfelle.

aaa3

#1
Se her: http://www.autoapps.no/Topp_Menyer/01-Outlander_PHEV_SMS_Remote/Outlander_PHEV_SMS_Remote.php
Jeg bruker denne appen ofte, det funker fint.
Flere tråder om appen på dette forumet, se særlig denne: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,18927.0.html

Appen ble skrevet den gang det bare var 10 min forvarming tilgjengelig. Derfor ble den slik den ble. Men nå kan du sette forvarming til f.eks. 30 min i Mitsubishi-appen, og bare sende #Heat10# i remote-appen. Da starter varmen, og går til tiden er ute i Mitsubishi-appen (30 min), eller til du åpner en dør.
Dette funker fint, og eliminerer noen utfordringer det har vært på noen telefoner når appen skal avslutte en 10-min sekvens og begynne neste.
OBS! #Heat10# vil starte kjøling/AC hvis det er dette som er programmert i Mitsubishi-appen. Så denne appen er nyttig også om sommeren.

Dykkern

Vil bare støtte aaa3. Jeg har kjøpt meg en gammel kjip Android-telefon som ligger i bilen. Den sender jeg SMS til og forvarmer bilen som det måtte passe meg. Fungerer godt.

chpl

Suverent, dette skal jeg prøve å få til:-) takk!

aaa3


Joh Kobbe

Hei, jeg har brukt geos sin app siden mars i år, og den fungerer smertefritt når man renser sms-logg samt restarter telefonen i ny og ne. Jeg jeg kan sette fast oppvarming på timer i bilen, fra 10-30 minutter etter eget ønske -samt at geos sin app fungerer akkurat som beskrevet i forhold til antall minutter jeg sender som kommando (10 til 60 minutter). Perfekt :D Bruker gammel telefon med bekreftet fungerende android versjon. Ser at flere får appen til å fungere i nyere android versjoner, enda bedre :)
Mitsubishi Outlander PHEV 2016 Instyle+

thornbridge

Noen som kan linke til en billig, fungerende Android telefon som forsatt er i salg?

zbk

Nå vet jeg ikke hva du legger i billig, men Motorola Moto G4/G5/G6 er jo en grei serie som gir mye for pengene. Vil anta du får mye for pengene om går for en G5 (ca 1500,-).
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

thornbridge

Tenker det er altfor mye penger å legge i en telefon som bare skal ligge i bilen. Finner vel en billig på finn.no. Hvilken Android versjon bør jeg se etter, for å være helt sikker på at den vil fungere med sms remote?
Sitat fra: zbk på onsdag 21. november 2018, klokken 14:39
Nå vet jeg ikke hva du legger i billig, men Motorola Moto G4/G5/G6 er jo en grei serie som gir mye for pengene. Vil anta du får mye for pengene om går for en G5 (ca 1500,-).

catokrist

hei til info , hvis wifi i bilen er oppdatert til 14 siffer passord og bruker  remote control pehv 1
så  virker ikke denne appen , dessverre

thornbridge

Sitat fra: catokrist på torsdag 22. november 2018, klokken 18:59
hei til info , hvis wifi i bilen er oppdatert til 14 siffer passord og bruker  remote control pehv 1
så  virker ikke denne appen , dessverre
Ikke oppdatert. 10 tegn.

Contango

#11
Brukte appen en vinter men måtte stadig lade telefonen i bilen for batteriet tappet seg fort på kalde dager. Til slutt ga telefonen opp. Lå der dobbelt så tykk en morgen. Kan kanskje fungere fast oppkoblet i en garasje utenfor app rekkevidde, men løst i bilen ble mye batteriadministrasjon syntes jeg. Nå bruker jeg en wifi rekkeviddeforlenger som rekker langt nok på de fleste dager.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Niff123

Contango. Hvordan koblet du opp rekkeviddeforlengeren?

Contango

#13
Jeg var gjennom to forskjellige forlengere. Kan se på den som virket og fortelle deg hva den heter. Koblet opp ipad på vanlig måte mot bilen og passet på å bare ha brukt en brukerprofil av to. Så satte jeg opp rekkeviddeforlengeren med bilens nettverknavn og passord. Deretter gikk jeg unna bilens wifi men innenfor forlengerens og satte opp ipaden på nytt som bruker for bilen. Da ble den også bruker #2 men via forlenger. Bruker Ipad fordi den har bedre rekkevidde mot forlengeren enn iphone.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA