Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leaf spy ett mareritt

Startet av sølv-pilen, lørdag 12. november 2016, klokken 22:08

« forrige - neste »

Bondeknøl

Ser rett å slett ut som at denne appen er til å spy av

Powerflux

Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Turbato

Fortsetter på denne tråden, siden jeg ennå befinner meg i mareritt-fasen. :D

Etter å ha kjøpt en jalla-dongle fra Kina og til slutt lært at den ikke vil ha noe med min iPhone å gjøre, kjøpte jeg en ELM327-WiFi-dings fra eStore.nu for et par hundrelapper. Den klarer å koble seg til telefonen min, men jeg kommer likevel ikke langt i LeafSpy Pro. I setup-fasen stopper statusfeltet på "Leaf 14" med oransje bakgrunn. Sistenevnte betyr ifølge brukermanualen "ELM ok, trying to connect to Leaf". Den kommer seg aldri til grønt statusfelt. Selv om donglen funker med telefonen, får altså ikke donglen info fra bilen. Bilen er på og i kjøremodus, så jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre der.

Noen ideer?

Turbato

Kan noen eventuelt henvise meg til en dongle de kan bekrefte at de får til å fungere mellom sin Leaf og sin iPhone? Jeg har en 2012 Leaf og en iPhone 7 med nyeste iOS.

Bobbulf

Sitat fra: Turbato på søndag 14. oktober 2018, klokken 09:49
Kan noen eventuelt henvise meg til en dongle de kan bekrefte at de får til å fungere mellom sin Leaf og sin iPhone? Jeg har en 2012 Leaf og en iPhone 7 med nyeste iOS.
Denne har jeg og den virker fint:
http://s.aliexpress.com/YZF7NZZb
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Turbato

Kan følge opp med at jeg endte med å bestille på Amazon den som heter "LELink 2 Configurable Auto On/Off Bluetooth Low Energy BLE OBD-II OBD2 Car Diagnostic Tool For iPhone/iPod/iPad and Android", og den fungerte umiddelbart. Pris herren!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA