Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Leaf spy ett mareritt  (Lest 8297 ganger)

Bondeknøl

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Leaf spy ett mareritt
« Svar #30 på: Tirsdag 10. Januar 2017, klokken 14:09 »
Ser rett å slett ut som at denne appen er til å spy av

Powerflux

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #31 på: Tirsdag 10. Januar 2017, klokken 15:42 »
Ser rett å slett ut som at denne appen er til å spy av
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Turbato

• Jr. Member
  • **
  • 2020 Hyundai Kona
    • Vis profil
Får ikke koblet til bilen
« Svar #32 på: Torsdag 20. ſeptember 2018, klokken 21:14 »
Fortsetter på denne tråden, siden jeg ennå befinner meg i mareritt-fasen. :D

Etter å ha kjøpt en jalla-dongle fra Kina og til slutt lært at den ikke vil ha noe med min iPhone å gjøre, kjøpte jeg en ELM327-WiFi-dings fra eStore.nu for et par hundrelapper. Den klarer å koble seg til telefonen min, men jeg kommer likevel ikke langt i LeafSpy Pro. I setup-fasen stopper statusfeltet på "Leaf 14" med oransje bakgrunn. Sistenevnte betyr ifølge brukermanualen "ELM ok, trying to connect to Leaf". Den kommer seg aldri til grønt statusfelt. Selv om donglen funker med telefonen, får altså ikke donglen info fra bilen. Bilen er på og i kjøremodus, så jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre der.

Noen ideer?

Turbato

• Jr. Member
  • **
  • 2020 Hyundai Kona
    • Vis profil
« Svar #33 på: ſøndag 14. Oktober 2018, klokken 09:49 »
Kan noen eventuelt henvise meg til en dongle de kan bekrefte at de får til å fungere mellom sin Leaf og sin iPhone? Jeg har en 2012 Leaf og en iPhone 7 med nyeste iOS.

Bobbulf

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #34 på: ſøndag 14. Oktober 2018, klokken 13:15 »
Kan noen eventuelt henvise meg til en dongle de kan bekrefte at de får til å fungere mellom sin Leaf og sin iPhone? Jeg har en 2012 Leaf og en iPhone 7 med nyeste iOS.
Denne har jeg og den virker fint:
http://s.aliexpress.com/YZF7NZZb
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Turbato

• Jr. Member
  • **
  • 2020 Hyundai Kona
    • Vis profil
« Svar #35 på: Tirsdag 18. Desember 2018, klokken 18:21 »
Kan følge opp med at jeg endte med å bestille på Amazon den som heter "LELink 2 Configurable Auto On/Off Bluetooth Low Energy BLE OBD-II OBD2 Car Diagnostic Tool For iPhone/iPod/iPad and Android", og den fungerte umiddelbart. Pris herren!