Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hårreisende pris på montering av Cee-kontakt og B-vern?!

Startet av mack_, lørdag 12. november 2016, klokken 14:08

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Dexter på søndag 13. november 2016, klokken 12:48
Innprisen på chint kontra noe ordentlig er ikke store greiene.

Hva koster en Eaton jordfeilautomat 2-pol da? Chint koster 170,- eks. mva. Greit at noen hundrelapper ikke gjør store forskjellen på én kurs, men når et sikringsskap med 16 kurser skal rehabiliteres snakker vi store summer i forskjell.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sele

Krav om B-vern bygger vel på teoretisk mulige feil som kan oppstå og som i praksis svært skjeldent er farlige feil?

PST

Sitat fra: Sele på søndag 13. november 2016, klokken 14:16
Krav om B-vern bygger vel på teoretisk mulige feil som kan oppstå og som i praksis svært skjeldent er farlige feil?

Det er vel teori helt til at feilen oppstår. Kravet om B-vern er for å beskytte mot i verste fall farer for liv og helse vis en spesiell feil skulle oppstå. Strøm kan være livsfarlig vis den ikke blir brukt riktig.

Sele

Helt korrekt poenget mitt er at det finnes flere potensielle farer med høyere risiko enn hva pengene for ett B-vern forsvarer. Som seriekoblede røykvarslere,komfyrvakt,bytte ut gamle skjøteledninger/padder etc.

Man burde vurdert kostnad opp mot nytte. Krav om B-vern har heller ikke tilbakevirkende kraft for ladestasjoner oppført før kravet om B-vern ble innført og som kun har et A-vern. Hadde risikoen vært så høy som at det forsvarte B-vern så hadde det hatt tilbakevirkende kraft. Jeg sover godt.


minim

-vw multivan

Dexter

Sitat fra: jkirkebo på søndag 13. november 2016, klokken 14:10
Sitat fra: Dexter på søndag 13. november 2016, klokken 12:48
Innprisen på chint kontra noe ordentlig er ikke store greiene.

Hva koster en Eaton jordfeilautomat 2-pol da? Chint koster 170,- eks. mva. Greit at noen hundrelapper ikke gjør store forskjellen på én kurs, men når et sikringsskap med 16 kurser skal rehabiliteres snakker vi store summer i forskjell.

trodde shit.... chinten kostet godt under 100 lappen.

da er det enda mindre diff enn jeg trodde, snakk om få % dyrere,

Ferry

Kan dere komme med eksakte priser i kroner og øre? Det er litt lettere å vurdere da. Prosenter kan jeg regne ut selv, om jeg føler behovet.

elektrolux

Eksakte priser kommer nok an på avtalen den enkelte sitter på. Som igjen er avhengig av volum en kjøper.

Så må en vurdere om en skal inkludere kostnader med bestilling og forsendelser etc. Fasit er uansett at Chint knuser konkurrentene på pris. At de foretrekkes av mange store installatører viser at de i tillegg til å være rimelige også fungerer bra. Ellers ville reklamasjoner ødelagt for fortjenesten.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: Dexter på mandag 14. november 2016, klokken 08:40
Sitat fra: jkirkebo på søndag 13. november 2016, klokken 14:10
Sitat fra: Dexter på søndag 13. november 2016, klokken 12:48
Innprisen på chint kontra noe ordentlig er ikke store greiene.

Hva koster en Eaton jordfeilautomat 2-pol da? Chint koster 170,- eks. mva. Greit at noen hundrelapper ikke gjør store forskjellen på én kurs, men når et sikringsskap med 16 kurser skal rehabiliteres snakker vi store summer i forskjell.

trodde shit.... chinten kostet godt under 100 lappen.

da er det enda mindre diff enn jeg trodde, snakk om få % dyrere,

Automatsikring koster under femtilappen, jordfeilautomatene er selvsagt noe dyrere.

Hvis Eaton sine kun er noen få % dyrere er elektrikerpåslagene ennå verre enn jeg trodde. De fleste privatkunder ser nemlig ut til å bli fakturert godt over tusenlappen for slike Eaton-vern.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Griffel

#24
Priser hos elektroimportøren inkl MVA:
Jordfeilautomat 2P16A
Chint: 449,- (3moduler)
Eaton xdigital: 599,- (2moduler)
Gewiss: 589,-

Automat sikringer 2P16A:
Chint: 119,-
GE: 199,-

Jordfeilbryter 40A/030mA Type B 4Pol:
GE: 3719,-

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 12. november 2016, klokken 15:20
det jeg reagerer på er jordfeilatuomat, du skal ikke ha jordfeilautomat i kombinasjon med B-vern men derimot en vanlig automatsikring. B-vernet inneholder alt av funksjonalitet som jordfeil-delen av en jordfeilautomat har, så her er det smør på flesk fra elektriker sin side.
Dette er som jkirkebo skriver direkte feil valg av utstyr.

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jkirkebo

Sitat fra: Griffel på mandag 14. november 2016, klokken 15:30
Priser hos elektroimportøren inkl MVA:
Jordfeilautomat 2P16A
Chint: 449,- (3moduler)
Eaton xdigital: 599,- (2moduler)
Gewiss: 589,-

Da har elektroimporøren rimelig heftig påslag på Chint de også, over 100%. Og dessuten er det 3-modulers utgavene? I litt volum (les minst 3-4 stk.) leverer jeg med glede 2-modulers utgavene til 295,- pr. stk. Det er under halv pris av Eaton.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Griffel

Sitat fra: jkirkebo på mandag 14. november 2016, klokken 17:40
Da har elektroimporøren rimelig heftig påslag på Chint de også
Tror du ikke påslaget er omtrent likt på Chint,Eaton og Gewiss?

Uansett har elektrikker her valgt en jordfeilautomat til 3x prisen på en automatsikring som i dette tilfelle er det riktige valg.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

epifant

Sitat fra: mack_ på lørdag 12. november 2016, klokken 14:08
Vernet i seg selv er Abb F202 B-25/0,03 og var priset til 4355+moms, men fikk riktignok 30% på det, så endte opp med 3810kr for det.

Synspunkter?

...vennligst si at jeg tar feil når jeg tror det er samme produkt som kan kjøpes for €16,99 fra Amazon.de:o
Edison's electric light did not come about from the continuous improvement of the candle

Rio

Sitat fra: epifant på lørdag 19. november 2016, klokken 20:38
Sitat fra: mack_ på lørdag 12. november 2016, klokken 14:08
Vernet i seg selv er Abb F202 B-25/0,03 og var priset til 4355+moms, men fikk riktignok 30% på det, så endte opp med 3810kr for det.

Synspunkter?

...vennligst si at jeg tar feil når jeg tror det er samme produkt som kan kjøpes for €16,99 fra Amazon.de:o

Det er et A-vern, og ikke et B-vern (som er påkrevd i Norge, og mye dyrere.)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA