Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjenner noen til denne OBDen

Startet av PNR1A, fredag 11. november 2016, klokken 16:01

« forrige - neste »

PNR1A

Fant denne i skuffen, funket bra på gamle Priusen. Forstod jeg riktig at "feil" OBD kan blokkere Leafen?

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Nissan Leaf Nordic 30kWh

Gurba

Man skal aldri si aldri, men det høres rart ut. Hvis det er obd2 på bilen så er jo det en standard alle biler har støttet siden 1996. Ikke alle adaptere er støttet av alle biler, men å ødelegge noe?

PNR1A

Så vidt jeg husker det er noe med V1.5 et eller annet. Er det versjo av BT eller noe annet det har jeg ikke peiling på.

Fant denne linken http://gopointtech.com/product/bt1a-for-apple-android/
Nissan Leaf Nordic 30kWh

nr1rayner

Det var vel bare hva som fungerte og ikke.
Det var noe med 1.5 og 2.0 eller noe sånt, tror jeg har begge deler og begge fungerer på min bil.

Det er noen som har hatt problemer med OBD, ja. Husker ikke om det har vært ladeproblem, feilmeldinger eller tapping av 12v, men alle problem (såvidt jeg husker) har blitt løst med å trekke ut OBD igjen..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

PNR1A

Takk til alle, skal prøve å sette OBD inni Leafen og se hva sier LeafSpy. Mest interessert i réelt SOC og ca. resterende km kontra GOM. Jeg stoppa 3 ganger til Gøteborg i høstferie, mao tok en stund for oss å komme dit. :)
Nissan Leaf Nordic 30kWh

Trekkoppbil

Det er vel bare å prøve om den fungerer.

Jeg har vært borte i 2  blåtannplugger som har fått bilen til å låse seg. En gang var det kritisk, for vindusviskerene stopp opp.
Her var det snakk om veldig billige plugger, som ikke så sånn ut, da de var i miniutførelse, og jeg fikk dem ikke til å virke.  Så moralen er: Hvis det er plugger du aldri har fått til å virke, så kan det være lurt å ta dem ut av bilen, før man skal ut å kjøre.

PNR1A

"Broken pipe" betyr at OBDen mister forbindelse med mobilen? OBD kobles fint til mobil og nettbrett men viser SOC=0% o.l. Se bort fra "Looking 4 ELM", skjermdump tatt på et senere tidspunkt.
Nissan Leaf Nordic 30kWh

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA