Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny 60D vs brukt 85D

Startet av Christoffer82, onsdag 19. oktober 2016, klokken 18:30

« forrige - neste »

Wattson



Dette får jeg ikke til å stemme. 15kWh ladet på SC (forskjellen mellom 70D og 85D), selv med bare 90kW i snitt, tar 10 minutter. Er batteriet tappet mye ned så man får 120kW tar det 8 minutter. Og det forutsetter at en 85D akkurat klarer distansen på 220km en vei slik at en 70D må lade alle 15kWh. Hver vei blir det da 15-20 minutter i forskjell, kun de dagene i året med aller verst føre og med skiboks på taket.

Svar til jkirkebo.
Er vel enig i at 85D hadde gått helt frem uten lading, men måtte uansett lade noe da ikke strøm på stedet vi skulle til. 70D' var jo en loaner som jeg ikke kjente godt, men det stod da vitterligen minus 19% (estimert trysil) ved elverum før lading. Og da synes jeg ditt forslag med å lade bare 15-20 minutter blir risikosport når bilen i tillegg skal stå stille ute i kulda i to netter og to dager før retur. Poenget mitt var ikke å diskutere marginer, men når mange her på forumet snakker om 60D og 70D for aktivt bruk om vinteren så vil jeg heller anbefale minst 85D. Alle kommer nok frem, men jeg vil heller tilbringe fritiden på ski istedefor på ladestasjoner
Mod Y LR 1ste september 2022, enhanced autop.
S90D 22de mars 2017 mcu1(64GB eMMC),ap2.0,hw3/fsd
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA